Zojuist bezig met het kleppenstellen en nu kom ik erachter dat er een behoorlijke hoeveelheid olie in mijn tweede bougiegat zit, een doekje erin in om eerst te drogen komt er doordrenkt uit.
Wat is het onheilspellende oordeel en advies ??
Qua rijden heb ik geen vreemde andere ervaringen gehad de laatste tijd, ik vond hem de laatste tijd iets minder pittig maar dacht dat dit wel eens met de kleppen te maken kon hebben omdat ik deze al een tijdje geleden heb gesteld, motordruk is zoals altijd tussen de 4 en 5 bar, temperatuur is nier hoger dan anders ( de eerste kilometers met een koude motor gaat de temp omhoog tot net onder het rode, daarna zakt hij terug tot 3/4 en daar blijft hij staan.
tja ....ik wacht jullie oordeel en advies af
merci, een vriend van mij vertelde de zelfde oplossing en ik zal deze week de rubbers vervangen.
mocht ie dan nog steeds lekken dan een paar extra vulringen om de “schoorstenen”................
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.