als je zo weinig kilometers maakt, is gas toch geen handige zet?
Marijke schreef:Keuze uit een 1.6, 1.8 of 2.0, aantal PK’s… er mag wel een beetje pit in zitten dus waar zou ik me het best op kunnen concentreren?
Een 1.6? In een C5? In de C5 is de 1.8 en 2.0 16V leverbaar. Beiden rijden erg lekker. En je hebt natuurlijk nog de V6, tja… dat is helemaal subliem.
Nicci schreef:als je zo weinig kilometers maakt, is gas toch geen handige zet?
LPG en zeker met G3-installatie zoals in de C5 is bij 10.000 km zeker al lonend.
even de wegenbelasting van G3 nagekeken en dat is inderdaad al snel voordelig.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Nicci schreef:even de wegenbelasting van G3 nagekeken en dat is inderdaad al snel voordelig.
Ja, bij 10 to 15.000 is het misschien niet zo voordelig om een nieuwe auto te kopen waar de LPG nog in moet, met extra kosten.
Bij occassion ligt hdat heel anders, de installatie krijg je er gratis bij.
En dan gaat het heel snel.
@Marijke, kom zaterdag 26 mei naar delaer Johan Oldenhage te Nieuw Vennep. De C5club is daar met aardig wat auto´s in alle soorten en smaken. Je kan dan rustig neuzen en vragen. Dit is geen verkoop dagje hoor, allemaal particuliere auto´s die niet te koop zijn, nou ja behalve één van de mijne dan.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Eric Vertogen schreef:
Een 1.6? In een C5? In de C5 is de 1.8 en 2.0 16V leverbaar.
De Ph II is leverbaar met een 1.6 110pk HDI.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Ronald_Xantia schreef:Eric Vertogen schreef:
Een 1.6? In een C5? In de C5 is de 1.8 en 2.0 16V leverbaar.
De Ph II is leverbaar met een 1.6 110pk HDI.
Gr. Ronald
maarja Marijke wilde geen Ph2
Ph2? Ik weet niet eens wat dat is.
Ik denk dat ik maar eens in een C5 moet gaan rijden. Eerst nog even tijd zien te vinden om ergens een proefrit te maken. Eigenlijk heb ik een enorme hekel aan shoppen voor een auto, kost zeeën van tijd maar ja… het schijnt te lonen.
Morgen eerst maar eens horen wat de schade aan de Xantia is
Marijke schreef:Ph2? Ik weet niet eens wat dat is.
Ik denk dat ik maar eens in een C5 moet gaan rijden. Eerst nog even tijd zien te vinden om ergens een proefrit te maken. Eigenlijk heb ik een enorme hekel aan shoppen voor een auto, kost zeeën van tijd maar ja… het schijnt te lonen.
Morgen eerst maar eens horen wat de schade aan de Xantia is
ph2 is
je heb ph1 dus serie 1
en je heb ph2 serie 2
serie 1
serie 2
Juist, serie 2 is met die lelijke achterkant.
Die wil ik dus, maar dan een zwarte.
Marijke schreef:Juist, serie 2 is met die lelijke achterkant.
Ik vind die achterlichten zo lelijk, voor de rest een prachtige auto. Misschien ben ik er over een paar jaar wel aan gewend en is ‘ie ook wat betaalbaarder voor de gewone sterveling . Aan de andere kant: aan de Fiat Mulitpla ben ik nooit gewend geraakt
Marijke,
smaken verschillen; ik vind de kont van de Ph2 stukken fraaier vergeleken met de Ph1
feit is natuurlijk wel dat gebruikte Ph2 modellen meestal nog boven de 20mille zitten qua verkoopwaarde…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
XTR schreef:Marijke,
smaken verschillen; ik vind de kont van de Ph2 stukken fraaier vergeleken met de Ph1
feit is natuurlijk wel dat gebruikte Ph2 modellen meestal nog boven de 20mille zitten qua verkoopwaarde…
tja ik vind de berline van de ph2 beter geslaagd dan de ph 1.
mede door zijn std 16 inch en het feit dat de auto langer is