Re: meet
mcvdberg schreef:
Ben bang dat ik een en ander door elkaar haal; heb voor een sleutelmeeting in ieder geval de spullen paraat, maar nog geen lokatie.
Komende week ga ik een plek zoeken voor een samenscholing om constructief te sleutelen.
De Aalsmeer of Eemnes-meeting is mogelijk meer gericht op het schoonlikken van elkaars grill; NOU, heb ik een boel vliegen! al ben ik echt niet te beroerd om dan en daar ook met smerige klauwen rond te lopen.
Mijn vriendin vindt het maar zozoz wat ik nu allemaal ventleer…Weekeinde?
De Aalsmeer of Eemnes-meeting lijkt mij niet zo geschikt om effe een koppakking wissel uit te voeren, kleine dingetjes kunnen dan wel gedaan worden.
Ik hoor het wel als je een plek heb gevonden om te sleutelen, kunnen we weer een goede daad verrichten door een BX te redden van de sloopduivel.
kunnen we weer een goede daad verrichten door een BX te redden van de sloopduivel.
Eentje maar? Misschien kunnen er meer lotgenoten worden geholpen.
Gompy en ik hebben tot nu toe al 2 ZXen met lekke kachelradiateur gered van de sloophamer
Als er tijd en gelegenheid is om een mede-Citroen rijder te helpen dan doe ik dat altijd
Is toch zonde dat al die mooie Citroens op de sloop die er netjes uitzien daar zijn terechtgekomen omdat het achtelijk hoge arbeidsloon voor een reparatie niet meer op te brengen is
en als je sleutelen leuk vindt, zoals ik (en jij dus ook) is het ‘double fun’
Heb wel heel erg het gevoel te worden verwend . Laat me wel weten wat je favoriete drankje is, dan kan ik ook iets terugdoen
O, ja, zal morgen ook een foto maken van mijn motor, dit ter vergelijking met mogelijk andere foto’z, zoals die luxe gt uit Duitsland.
mcvdberg schreef:en als je sleutelen leuk vindt, zoals ik (en jij dus ook) is het ‘double fun’
Heb wel heel erg het gevoel te worden verwend . Laat me wel weten wat je favoriete drankje is, dan kan ik ook iets terugdoen
O, ja, zal morgen ook een foto maken van mijn motor, dit ter vergelijking met mogelijk andere foto’z, zoals die luxe gt uit Duitsland.
Sleutelen is altijd fun en zeker aan een Citroen
Mijn Favoriete drankje is gewoon Fris, bij voorkeur cola of Fanta Lemon
toezegging foto
Excuuses voor de lange radiostilte, maar hier is het erg druk aan het front.
Ben elke keer te laat met de fotoplanning (zon weer onder en zo)
Weet niet of ik dit weekeinde wel kan halen ivm te veel geneuzel in huis en op werk ops:
Er komt snel een fotootje van onder de motorkap.
met
/\
/\
groet
hai ik ben nieuw op dit forum dus ik zal eerst even vertellen wat mij hier brengt.
Ik heb een BX 1.6 TRi S6 uit 87 berline, en heb in de 3 jaren dat ik m heb nu ongeveer 90.000kilometer met plezier gereden en daarbij natuurlijk de nodige dingen gesleuteld en vervangen.
Nu lees ik dit onderwerp en bedenk me dat ik twee punten heb om te ontluchten, namelijk eentje bovenop de thermostaat en eentje naast de 4e bougie(ter indicatie). Daarnaast zit er natuurlijk rechts op de radiator een nippel, maar dat was al duidelijk. Mocht je nog informatie willen hebben over het vervangen van je distributieriem, dat heb ik ook al eens gedaan, en das best wel een leuke sleutelklus al was ik er wel 10 volle uren mee bezig. Maar dan heb je wel 250 euro bespaard (garagekosten zijn 350 euro, materialen zelf kopen kost in totaaal circa 100 euro).
Dus ik zou je graag informatie willen geven mocht je dat kunnen gebruiken. Verder wil ik je nog adviseren een Hayne’s manual te kopen, mocht je dat nog niet hebben. Hier staat echt alles in beschreven van stap tot stap…...
groet Malle Pietje
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-08-2004
- Xantia Turbo Diesel
- BX TZD Turbo
- Xantia 1.8 16V Pallas
Hee malle pietje ook al hier? :23
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
malle pietje schreef:hai ik ben nieuw op dit forum dus ik zal eerst even vertellen wat mij hier brengt.
Ik heb een BX 1.6 TRi S6 uit 87 berline, en heb in de 3 jaren dat ik m heb nu ongeveer 90.000kilometer met plezier gereden en daarbij natuurlijk de nodige dingen gesleuteld en vervangen.
Nu lees ik dit onderwerp en bedenk me dat ik twee punten heb om te ontluchten, namelijk eentje bovenop de thermostaat en eentje naast de 4e bougie(ter indicatie). Daarnaast zit er natuurlijk rechts op de radiator een nippel, maar dat was al duidelijk. Mocht je nog informatie willen hebben over het vervangen van je distributieriem, dat heb ik ook al eens gedaan, en das best wel een leuke sleutelklus al was ik er wel 10 volle uren mee bezig. Maar dan heb je wel 250 euro bespaard (garagekosten zijn 350 euro, materialen zelf kopen kost in totaaal circa 100 euro).Dus ik zou je graag informatie willen geven mocht je dat kunnen gebruiken. Verder wil ik je nog adviseren een Hayne’s manual te kopen, mocht je dat nog niet hebben. Hier staat echt alles in beschreven van stap tot stap…...
groet Malle Pietje
Heeeey nog een 16 TRi berline uit ‘87
Hee malle pietje ook al hier?
maar natuurlijk@ Kwam er alleen wat laat achter, maar als je een bx hebt, dan moet je van alle kanten op de hoogte blijven he!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-08-2004
- Xantia Turbo Diesel
- BX TZD Turbo
- Xantia 1.8 16V Pallas
malle pietje schreef:Hee malle pietje ook al hier?
maar natuurlijk@ Kwam er alleen wat laat achter, maar als je een bx hebt, dan moet je van alle kanten op de hoogte blijven he!
Helemaal mee eens.
malle pietje schreef:Dus ik zou je graag informatie willen geven mocht je dat kunnen gebruiken. Verder wil ik je nog adviseren een Hayne’s manual te kopen, mocht je dat nog niet hebben. Hier staat echt alles in beschreven van stap tot stap…...
groet Malle Pietje
Ook welkom, hoe meer Citrozielen hoe meer vreugde
Het blijft een beetje stil rond de BX van mcvdberg :
Haynes boek en andere service-manuals voor diverse type Citroen’s kun je ook op de download server vinden.
Beste mensen,
hierbij deel ik mede dat de “oude man” te veel kuren heeft om nog te repareren.
Naast de koppakking is de hydrauliekpomp he aan het begeven, is een achterwiellager aan het zingen (klein euvel, zo verholpen), en heb ik besloten om een ander exemplaar te kopen een gti met automaat uit 92.
Hiermee wil ik nog een paar jaar max. mee rondrijden.
Misschien hal ik me nu nog veeeeel meer ellende op mijn dak, maar omdat ik samen met mijn vriendin de auto gebruik is het beter een automaat te hebben; zo wordt de motor niet anders belast door ander rij/schakelgedrag. Hier ligt volgens mij ook de bron van de verslechtering van de koppakking. Zelf rijd ik als een ‘oude man’, vandaar de bijnaam. Deze rijstijl is alleen niet zomaar over te nemen. Dan maar met een automaat, hoewel je daar ook te veel gas kan geven
Okee, heel erg bedankt dat jullie mij wilde helpen, maar het gaat nu zo; ik schors de break en gebruik hem voor onderdelen; de grill van de gti heeft een klap gehad, dus daar ga ik kijken of het voorstuk dezelfde maat is (gti’s zijn toch een paar cm breder, of is dat alleen de voortrein / het wielspoor?).
However, dit wordt ook leerzaam!
mcvdberg schreef:Misschien hal ik me nu nog veeeeel meer ellende op mijn dak, maar omdat ik samen met mijn vriendin de auto gebruik is het beter een automaat te hebben;
Heeft het ook iets te maken met het feit dat vrouwen niet kunnen parkeren, rijden en schakelen
Sucses met de BX automaat.
schakelperikelen
tja, wie weet,
Ze is een bikkel, dat wil ik wel zeggen. Ze rijdt juist te stevig.
Het vertrouwen is allen vort sinds ook het gas op vreemde wijze blijft steken.
Ooit riep een medewerker van een autoverhuur, waar ik vroegâh chauffeurswerk deed, als een auto hortte en stootte:“Hij hep een na-neuk!”
What can I say.
Dat gas is niet het probleem, maar het vertrouwen moet er zijn.
Nu gaat -ie geschorst worden.
Jullie zullen nog meer van mij vernemen in de toekomst, denk ik, de automaat zal ook zo zijn grillen hebben.
Is er trouwens iemand die weet of het voorscherm / grillgedeelte zondermeer is over te schroeven? Ik zal er een lineaal naast houden.
greets,
mcvdb