Middenpot: 5 minuten
Massa achterlicht (heb een andere kabel liggen): 2 minuten
Stuurhuishoes links: 30 minuten
Stuurhuishoes rechts: geen idee. Ik moet hem over dat lullige nokje van de SB cilinder heen frotten. Heb al een aantal pogingen ondernomen tot dusver zonder succes
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Stuurhuishoes rechts: geen idee. Ik moet hem over dat lullige nokje van de SB cilinder heen frotten. Heb al een aantal pogingen ondernomen tot dusver zonder succes
Gebruik genoeg glijmiddel (WD40 of zo) om de hoes over het nokje te krijgen. Daarna is het een kwestie van afmonteren.
Stop het hoesje in een emmer heet water. Dan is het veel flexibeler, krijg je het er makkelijker over. En scheurt t ook niet zo snel..
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
PrutsyLJ schreef:
Stuurhuishoes rechts: geen idee. Ik moet hem over dat lullige nokje van de SB cilinder heen frotten. Heb al een aantal pogingen ondernomen tot dusver zonder succes
Groenezeep?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
als het goed is heb je ook een speciale tang voor die hoezen
citroenc2 schreef:als het goed is heb je ook een speciale tang voor die hoezen
Die heb ik zelf niet. Dus aan die informatie heb ik helaas vrij weinig
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:citroenc2 schreef:als het goed is heb je ook een speciale tang voor die hoezen
Die heb ik zelf niet. Dus aan die informatie heb ik helaas vrij weinig
was ook meer een tip je kan altijd informeren wat zo ding kost bij de autohandel is nooit weg lijkt me
PrutsyLJ schreef:citroenc2 schreef:als het goed is heb je ook een speciale tang voor die hoezen
Die heb ik zelf niet. Dus aan die informatie heb ik helaas vrij weinig
Probeer het warme water maar, dat helpt echt. Het rubber wordt er lkkr soepel van! Wel goed droog maken uiteraard!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Succes vanmiddag!
Helaas het APK keuren voor vandaag was mislukt
De auto was gewoon nog niet klaar helaas.
Natuurlijk ben ik daar redelijk teleurgesteld over geweest. Ben inmiddels weer helemaal rustig.
De linker stuurhuishoes moet nog gebeuren. De rest is wel klaar hoewel de debietregelaar ook nog moet gebeuren. De uitlaat moet ook nog ff opnieuw bevestigd worden maar het komt wel goed. De volgende keerpoging wordt waarschijnlijk dinsdag.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
mssl schreef:Ik ben erg benieuwd of de 16V morgen naar de keuring gaat , je zal waarschijnlijk daarna de hele avond lekker gaan genieten
Daar hoef je niet meer benieuwd naar te zijn, de BX is een half uur geleden namelijk goedgekeurd .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
nou dan kan hij er weer een jaar tegen aan
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gefeliciteerd Willem!! (en LJ )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gefeliciteerd
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Mijn beest is goedgekeurd. Erg mega bruut gewoon!
Dat was alleen niet mogelijk geweest zonder de medewerking van een aantal mensen. Vooral Leendert-Jan heeft hier een geweldig groot aandeel in gehad Ik heb hem inmiddels als een kratje bier gegeven, maar dat is echt veel en veel te weinig voor zoveel werk. Hij mag de auto binnenkort wel even een weekje lenen. En nee dat hoeft hij er niks aan te doen. Gewoon lekker blazen!!
Hij heeft echt alles gedaan om de auto door de apk te krijgen. Goed werk zou ik dus alleen maar kunnen zeggen.
Ook een goede hulp was Jan (op dit forum bekend als JanS) Hij heeft zijn zoon vaak genoeg uit de brand geholpen met goed advies en hij heeft vandaag nog geholpen met het vervangen van de katalysator. Bij deze wil ik ook u ontzettend bedanken en ja ik weet dat het niet genoeg is Ik bedenk nog wel wat.
Taakverdling:
LJ: alle onderdeulen voor de apk gefixed (diep respect)
JanS: LJ geholpen met de lastige klusjes (van hetzelfde )
Willem: auto gebracht naar LJ en JanS ops: ow ja en zowaar heb ik wel eens wat aangeven ,maar dat was mijn deel wel zo’n beetje.
Nogmaals bedankt LJ en JanS.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.