jaloers
Gefeliciteerd man! Supermooi gebakje!
Ben jaloers: Vooral op de bekleding.
De oneffenheidjes heb je zo hersteld denk ik, vooral met LJ.
Velgen vind ik ook niet zo heel onaardig…
LJ is natuurlijk een echt purist. Die wil ‘m 100W% origineel hebben.
(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD
citroenc2 schreef:heb als het goed is binnenkort een donor bx mk2 staan
Kijk dat zijn mooie berichten. Maar heb je die dingen dan wel over of heb je die net zelf nodig?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:citroenc2 schreef:heb als het goed is binnenkort een donor bx mk2 staan
Kijk dat zijn mooie berichten. Maar heb je die dingen dan wel over of heb je die net zelf nodig?
dat is nogf even afwachten ik heb een bod gedaan en hoor van de week meer
De onderdelen die de bx dringend nodig heeft zijn inmiddels besteld door PrutsyLJ.
Zaterdag gaan we hem ophalen. Ons eerste doel is de auto met 1 goede aandrijfas rustig richting Elburg te rijden. Het is wel 120km maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Voor de zekerheid nemen we wel een sleepkabel mee.
Dan wordt in Elburg de aandrijfas en debietregelaar vervangen. Mocht het allemaal heel voorspoedig gaan dan laat ik hem maandag evt. keuren. Ik ga er niet vanuit dat het gaat lukken binnen zo’n korte tijd maar je weet maar nooit.
De auto is ook dringend toe aan een poetsbeurt van binnen en van buiten. Dat kan ik dan nog net zelf Voor de rest helpt PrutsyLJ me met het helemaal orgineel maken van deze bx 16 valve.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
En ik zag je TZI pas nog op marktplaats staan, nog niet verkocht?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo-BX schreef:En ik zag je TZI pas nog op marktplaats staan, nog niet verkocht?
Nee helaas nog niet. Als ze niet wordt verkocht voor 2 juni gaat ze de stalling in. Na enige tijd zal ik haar er dan weer uithalen en zal ze dienst gaan doen als 2de auto. Maar hij blijft te koop dus ik moet gewoon geduld hebben.
Een vervangende rechter 16v aandrijfas met ABS ring is geregeld, en komt ergens deze week binnen. Revisiesetje voor de debietregelaar word morgen besteld bij de dealer, en een gloednieuwe mechaniek voor de achterruitenwisser ligt ook al klaar. Met een beetje geluk is de auto as zaterdag al APK klaar.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mssl schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe dat ding eruit ziet!
ik ook
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wat mij betreft mag je best komen kijken zondag. In de avond heb ik wel tijd.
En mssl die wedstrijd zal even moeten wachten want zonder apk ga ik zeker niet als een dolle rijden. Mijn auto zou ook een chip moeten hebben dat hem 10 extra pk geeft maar ik vrees dat ik nog steeds 2de wordt
Ik heb hem in ieder geval al verzekerd vanaf zaterdag.
Het is trouwens wel een gedoe om je auto te laten schorsen zeg. Ik denk vandaag ff naar het postkantoor en ik vertel even dat ik er t/m vrijdag nog in wil kunnen rijden. Helaas was dat kansloos. Schorsen is per direct dus dan schors ik hem zaterdag maar even als ik tijd heb.
Ik ga maar tzi wel missen denk ik. Maar ik krijg er een geweldige auto voor terug.
mssl schreef:BX19TZI schreef:Wat mij betreft mag je best komen kijken zondag. In de avond heb ik wel tijd.
En mssl die wedstrijd zal even moeten wachten want zonder apk ga ik zeker niet als een dolle rijden. Mijn auto zou ook een chip moeten hebben dat hem 10 extra pk geeft maar ik vrees dat ik nog steeds 2de wordt
Ik heb hem in ieder geval al verzekerd vanaf zaterdag.
Het is trouwens wel een gedoe om je auto te laten schorsen zeg. Ik denk vandaag ff naar het postkantoor en ik vertel even dat ik er t/m vrijdag nog in wil kunnen rijden. Helaas was dat kansloos. Schorsen is per direct dus dan schors ik hem zaterdag maar even als ik tijd heb.
Ik ga maar tzi wel missen denk ik. Maar ik krijg er een geweldige auto voor terug.Komt die BX bij LJ een weekje te staan o.i.d.? Ik heb weinig tijd, maar na mijn werk wil ik wel eens komen kijken (op korte termijn)
LJ mag hem als die helemaal top is wel eens weekje lenen ofzo. Dan ruilen we gewoon even. Maar zeker aan het begin neem ik hem mee naar huis. Zaterdagavond staat ze gewoon bij mij voor de deur.
ach, ik zie zowiezo wel eens een vuile kleppertmotor in zijn motorruimte verdwijnen. anders verveelt ie zich maar…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mssl schreef:hel1 schreef:ach, ik zie zowiezo wel eens een vuile kleppertmotor in zijn motorruimte verdwijnen. anders verveelt ie zich maar…
Klopt…...vorige keer liep hij zo te geilen op mijn 16V ops: , dat hij haast de motortakel al pakte om het blok eruit te lepelen
Hij heeft me beloofd dat hij een 16V (ooit) koopt, of een 16V blok in zijn GTI gooit
muhaha vorige week donderdag bij mij???
16V in zijn auto lijkt mij beste oplossing dan skirt setje erlangs en klaar… een BX 16V met airco en opendak
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Voorlopig verveel ik me nog niet. Maar mocht dat tijdperk eens aanbreken dan sluit ik zon project idd niet uit . Een vuile kleppert is wel ultiem, en skirts komen er dan niet op Daan. De ultieme wolf in schaapskleren
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Voorlopig verveel ik me nog niet. Maar mocht dat tijdperk eens aanbreken dan sluit ik zon project idd niet uit . Een vuile kleppert is wel ultiem, en skirts komen er dan niet op Daan. De ultieme wolf in schaapskleren
maar dan wel 6j velgen..
daar heb je wel een punt, wat dat dromen betreft, maar als je die pk’s hebt dan kom je op een ander level, dat van de anderen de ogen uitsteken, en da’s ook leuk