14 van de 37
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Willems BX GTi 16v mk2 (toch TE KOOP)
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 05 juli 2007 12:41 AM
  [ # 196 ]
stan schreef:

euh de mijne heeft ook een lange kap Surprisedops:

Ik heb inderdaad ook een lange kap nodig. Cool
Persoonlijk is de kap nog prima maar je ziet allemaal witte stipjes door steenslag. De achterbumper is gewoon beschadigd door de klapband die de auto kreegop 1 van de laatste dagen Crying or Very sad

De 16v gaat morgen naar de citroen specialist. wat wordt daar allemaal gedaan:
- hydrolisch systeem compleet aangepakt (verlaging en lekkage bij debietregelaar en waarschijnlijk ook een veerpoot
- roest bij voorruit wordt behandeld en nieuwe lak erop
- andere tellerbak plaatsen
- nieuwe deurpen linksvoor
- nieuwe remschrijven en blokken voor

Nu moet ik heb maar doen met de Mercedes cabrio van mijn pa. Kan ik persoonlijk ook wel mee leven voor even. Smile

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juli 2007 01:33 AM
  [ # 197 ]

specialist LJ???

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 05 juli 2007 01:47 AM
  [ # 198 ]
McDean schreef:

specialist LJ???

Neuh, specialist L-J is morgen aant werk Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 05 juli 2007 10:38 AM
  [ # 199 ]

Dat zal een flinke rekening worden dan Shocked  Wink

Eindresultaat zal er wel naar mogen zijn hoop ik Very Happy

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juli 2007 09:02 PM
  [ # 200 ]
BX19TZI schreef:

- andere tellerbak plaatsen
- nieuwe deurpen linksvoor
- nieuwe remschrijven en blokken voor

is toch goed zelf te doen? Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 05 juli 2007 09:42 PM
  [ # 201 ]
McDean schreef:
BX19TZI schreef:

- andere tellerbak plaatsen
- nieuwe deurpen linksvoor
- nieuwe remschrijven en blokken voor

is toch goed zelf te doen? Rolling Eyes

Je kan in princiepe alles zelf, mits je de tijd/ruimte en zin ervoor hebt Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juli 2007 11:21 PM
  [ # 202 ]

das waar maar wat ik aangaf is makkelijk zelf te doen Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 06 juli 2007 12:01 AM
  [ # 203 ]
McDean schreef:

das waar maar wat ik aangaf is makkelijk zelf te doen Rolling Eyes

Had ik ongetwijfeld ook gedaan als ik er tijd voor had gehad. Die heb ik dus niet en aangezien ik totaal nog niet technisch ben zou het mij veel meer tijd kosten dan normaal.

Magoed ik ben vanmiddag ff bij de garage geweest en kijken hoe het ging. De vering is al voor een deel gedaan. Retourleiding linksvoor was ook lek en dat is inmiddels al vervangen.
Ik moest van de eigenaar van de garage zelf even rijden en kijken wat ik voelde. De verlaging was 6cm en die hebben ze er uit gehaald. Maar goed ik heb een rondje flink getrapt. De vering is een stuk beter inmiddels. Hij remt ook weer strak. De schrijven en blokken voor zijn vervangen. Nu de rest nog.

Als laatste zei de garage tegen me dat de moter olie lekt. Daar schrok ik wel van. Dat moet uitgezocht worden want dat vertrouw ik niet. Te hoge oliedruk misschien? Ik heb zelf geen idee. Hopen dat ze dat kunnen verhelpen Sad

Aan de roest en de tellerbak wordt morgen aandacht besteed… Wordt vervolgd Smile

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 06 juli 2007 12:10 AM
  [ # 204 ]

BX19TZI   Geplaatst: 05 Jul 2007 20:01   Onderwerp: 
Als laatste zei de garage tegen me dat de moter olie lekt. Daar schrok ik wel van. Dat moet uitgezocht worden want dat vertrouw ik niet. Te hoge oliedruk misschien? Ik heb zelf geen idee. Hopen dat ze dat kunnen verhelpen

misschien gewoon een zwetende pakking of de aftap bout die lekt en tijdens het rijden de gehele wagen vervuilt

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 08 juli 2007 11:56 PM
  [ # 205 ]
stan schreef:

BX19TZI   Geplaatst: 05 Jul 2007 20:01   Onderwerp: 
Als laatste zei de garage tegen me dat de moter olie lekt. Daar schrok ik wel van. Dat moet uitgezocht worden want dat vertrouw ik niet. Te hoge oliedruk misschien? Ik heb zelf geen idee. Hopen dat ze dat kunnen verhelpen

misschien gewoon een zwetende pakking of de aftap bout die lekt en tijdens het rijden de gehele wagen vervuilt

Ik heb geen idee wat het is. Hij ging het in ieder geval niet verhelpen want dan zouden de kosten flink hoog worden. Het was in ieder geval niet heel ernstig.

De BX kan ik morgen om 8 uur ‘s morgens ophalen. De vering is compleet gefixed. De roest hebben ze weggehaald. En mijn dashboard is helemaal opgeknapt. Morgen tanken en dan weer flink blazen met dat ding. Laughing

Btw ik zoek een nieuwe stallingsplek voor mijn TZI. Een beetje in de omgeving van Zwolle. Morgen wordt er een andere einddemper op de TZI gezet en dan is die weer compleet rijklaar. Morgen komt er ook een nieuw interieur in. Een GTI interieur ner zijpanelen en dat zijn fijne dingen. Het dashboard gaat ook nog binnenkort gedaan worden. Very Happy

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 09 juli 2007 02:12 PM
  [ # 206 ]

Nou de bx is weer terug. Hij veert weer als een jonge godin. Wink
De vlotter blijft alleen wel hangen en daardoor is niet goed te zien hoeveel LHM er in de auto zit.

Maargoed de roest ben ik erg van geschrokken. De gaten zittten dus in de deuren. Crying or Very sad  Ik moet dat nieuwe deuren regelen. De roest bij de voorruit is nu wel behandeld en de rest van de carroserie is in redelijk goede staat.

Nog 1 minpunt is dat de kap van de distributieriem kapot is. Er zit een flink gat in. Er moet dus ook nieuwe kap op. En dat schijnt heel arbeidsintensief te zijn. Dus dat zal flink duur gaan worden.
De garage heeft verteld dat er ook bij de verdeler ofzo een gat zat. Daar mag ook geen vocht bij komen dus dat moet echt snel gemaakt worden. Wat ga ik daarvoor kwijt zijn? Is dat echt wel nodig??? Ik hoop dat jullie het weten.

Btw nog een probleem. Er zit nu weer een andere tellerbak in. Alleen de oliemeter meet wel het oliepijl maar niet de oliedruk. Wat is hier fout gegaan?? (er zit een gti tellerbak in)

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 juli 2007 02:40 PM
  [ # 207 ]
BX19TZI schreef:

Nog 1 minpunt is dat de kap van de distributieriem kapot is. Er zit een flink gat in. Er moet dus ook nieuwe kap op. En dat schijnt heel arbeidsintensief te zijn. Dus dat zal flink duur gaan worden.

De kap van de distributieriem is vrij simpel te vervangen. Is het de bovenste kap of aan de zijkant? Alleen, probeer zo’n kap maar eens te vinden? Misschien is dat wel een probleem.

BX19TZI schreef:

Btw nog een probleem. Er zit nu weer een andere tellerbak in. Alleen de oliemeter meet wel het oliepijl maar niet de oliedruk. Wat is hier fout gegaan?? (er zit een gti tellerbak in)

Waarschijnlijk een verkeerde tellerbak die geen oliedruk kan meten, maar alleen het oliepeil.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 juli 2007 02:43 PM
  [ # 208 ]
BX19TZI schreef:

De garage heeft verteld dat er ook bij de verdeler ofzo een gat zat. Daar mag ook geen vocht bij komen dus dat moet echt snel gemaakt worden. Wat ga ik daarvoor kwijt zijn? Is dat echt wel nodig??? Ik hoop dat jullie het weten.

Verdelerkap kost een paar tientjes. Valt wel mee dus. Wat betreft die deuren, zo erg is het ook weer niet. In mijn linker voordeur zitten ook 2 gaten aan de onderkant, en ik heb er geen last van. Gewoon rustig zoeken naar vervangend plaatwerk, er is echt geen haast bij Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 juli 2007 02:43 PM
  [ # 209 ]
Eric Vertogen schreef:
BX19TZI schreef:

Nog 1 minpunt is dat de kap van de distributieriem kapot is. Er zit een flink gat in. Er moet dus ook nieuwe kap op. En dat schijnt heel arbeidsintensief te zijn. Dus dat zal flink duur gaan worden.

De kap van de distributieriem is vrij simpel te vervangen. Is het de bovenste kap of aan de zijkant? Alleen, probeer zo’n kap maar eens te vinden? Misschien is dat wel een probleem.

BX19TZI schreef:

Btw nog een probleem. Er zit nu weer een andere tellerbak in. Alleen de oliemeter meet wel het oliepijl maar niet de oliedruk. Wat is hier fout gegaan?? (er zit een gti tellerbak in)

Waarschijnlijk een verkeerde tellerbak die geen oliedruk kan meten, maar alleen het oliepeil.

Een GTi tellerbak heeft toch altijd een oliedrukmeter? Je kan het zien aan de cijfers erboven. Als die er zitten in het een drukmeter.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 09 juli 2007 06:18 PM
  [ # 210 ]
knäckor schreef:
Eric Vertogen schreef:
BX19TZI schreef:

Nog 1 minpunt is dat de kap van de distributieriem kapot is. Er zit een flink gat in. Er moet dus ook nieuwe kap op. En dat schijnt heel arbeidsintensief te zijn. Dus dat zal flink duur gaan worden.

De kap van de distributieriem is vrij simpel te vervangen. Is het de bovenste kap of aan de zijkant? Alleen, probeer zo’n kap maar eens te vinden? Misschien is dat wel een probleem.

BX19TZI schreef:

Btw nog een probleem. Er zit nu weer een andere tellerbak in. Alleen de oliemeter meet wel het oliepijl maar niet de oliedruk. Wat is hier fout gegaan?? (er zit een gti tellerbak in)

Waarschijnlijk een verkeerde tellerbak die geen oliedruk kan meten, maar alleen het oliepeil.

Een GTi tellerbak heeft toch altijd een oliedrukmeter? Je kan het zien aan de cijfers erboven. Als die er zitten in het een drukmeter.

Ja er zit inderdaad een druk meter. Alleen zodra het oliepeil gemeten is schiet de meter naar 0 en doet niets. Bij de oude tellerbak functioneerde die wel gewoon alleen toen zat hij wel vverkeerd om geschakeld. Confused

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
 
14 van de 37
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook