Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
BX19TZI schreef:Ik wil inderdaad de orginele 16v mk2 velgen het liefst. Dan nieuwe 14 inch bandjes erop en trappen. Ik wilde hem natuurlijk helemaal orgineel maken. Dat is nog steeds mijn hoofddoel.
Ik heb ook voorlopig 1 geintresseerde in de xsara vts velgen. Mocht iemand voor mij de mk2 velgen in het zwart kunnen regelen dan ben ik zeer tevreden.
de mijne krijg je niet
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
en de mijne ook niet
rottig van die schade man, het is wat de laatste tijd met 16V’s en schade
naja, het zal uiteindelijk toch wel weer goedkomen niet?
iig veel succes ermee!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Nou de BX staat weer bij mij thuis. Ze is weer helemaal strak. Ik moet zeggen de auto is zeer mooi gespoten. Als het hier weer eens een keer droog wordt maak ik wel foto’s.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Goede zaak!
Als de mijne dan straks ook weer strak is moeten we maar eens meeten
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
PrutsyLJ schreef:
De dingen die echt hoognodig moeten gebeuren:
- Homokineet rechtsvoor vervangen
- Debietregelaar even reviseren
Bedoel je met die debietregelaar de luchthoeveelheidsmeter ? Of de LHM drukregelaar? Of de brandstofpulsatiedemper of iets anders?
Als het de luchthoeveelheidsmeter is, hoe constateer je dan dat daar een revisieset voor nodig is?
FransT
FransTBX schreef:PrutsyLJ schreef:
De dingen die echt hoognodig moeten gebeuren:
- Homokineet rechtsvoor vervangen
- Debietregelaar even reviseren
Bedoel je met die debietregelaar de luchthoeveelheidsmeter ? Of de LHM drukregelaar? Of de brandstofpulsatiedemper of iets anders?
Als het de luchthoeveelheidsmeter is, hoe constateer je dan dat daar een revisieset voor nodig is?
FransT
Hij heeft het over het 2e
Een zeer dramatische dag weer gehad met de BX. Van morgen was ik nog helemaal gelukkig maar dat is nu weer helemaal over.
Ik had deze avond een gezellige avond gehad. Dat is dan nog een meevalller. Maar op de terugweg ging het helemaal mis.
Ik reed richting Nunspeet en 15 km voor Nunspeet was er een enorme knal. Met als gevolg direct was de BX dood. Nou kap open gedaan en daar was het drama te zien. De verdelerkap is gewoon ontploft.
Dit alles is zwaar kansloos te noemen. Ik heb de auto achter gelaten we hebben maar een taxi gebeld. Ik ben namelijk niet lid van de anwb. DOM is dat. Magoed ik ben nu thuis en ik heb het helemaal gehad met die kut BX. Die verdelerkap was ook nog net nieuw. Nu morgen ochtend meteen garage bellen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Maar dit was wel de druppel die de emmer deed overlopen. Ik denk dat ik stop met bx rijden. Het is namelijk gewoon een kut auto. Ook al is het 16v…
Ben diep en diep teleurgesteld.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Da’s echt wel pech hebben allemaal zeg! Het zit je niet mee. Had de garage die verdelerkap geplaatst?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
haal appart
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
waarschijnlijk heeft de garage het zooitje niet goed vastgezet??
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Klote man, maar zoek toch eerst even naar de oorzaak.
Een verdelerkap is maar een klein iets, en die dingen spatten niet zomaar uit elkaar.
Verder blijft het natuurlijk zuur dat er steeds iets is, maar dat stopt echt wel een keertje.
daarnaast heb je een zeldzaam beestje waar ook nog een hoop lol mee te beleven is, dus geef hem nou nog een kansje joh, je weet toch dat iedere keer als je achter het stuur zit je een dikke grijns op je smoel hebt!
Sterkte
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Klote man, maar zoek toch eerst even naar de oorzaak.
Een verdelerkap is maar een klein iets, en die dingen spatten niet zomaar uit elkaar.
Verder blijft het natuurlijk zuur dat er steeds iets is, maar dat stopt echt wel een keertje.
daarnaast heb je een zeldzaam beestje waar ook nog een hoop lol mee te beleven is, dus geef hem nou nog een kansje joh, je weet toch dat iedere keer als je achter het stuur zit je een dikke grijns op je smoel hebt!Sterkte
Als je niet tegen dit soort vervelende maar op zich kleine problemen kunt moet je inderdaad maar beter geen BX meer gaan rijden. En zeker geen 16v, waar nou eenmaal veel aan kapot kan gaan - en doorgaans ook gaat. Maar eigenlijk ook geen eigen auto. Je kunt dan beter zorgen dat je snel een leasebak krijgt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Is ook zo, maar ik denk dat hij voornamelijk gewoon een beetje gefrustreerd was/is, zeker als je ziet dat ie net gespoten is, er zoveel al aan gedaan is, en dat je dan weer stil staat en ook nog eens zo vies laat (berichtje is om 2.18 geschreven)
Denk meer dat het hier een kwestie van stoom afblazen was.
Maar als je het dan vergelijkt met een vrouw:
enkele dagen per maand volstrekt nutteloos,
maakt teveel lawaai,
uitlaat zit te dicht bij de inlaat,
verf moet op dagelijkse basis bijgewerkt worden,
verbruikt teveel brandstof.
En toch rijden er veel meer mannen vrouw dan BX
dus neem het gewoon voor lief zou ik zeggen
of ben ik nou sexistisch bezig?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik kan me niet voorstellen dat dit “zomaar” gebeurd is. Is dit niet gewoon een montagefout van de garage geweest? Ik zou daar eerst maar eens verhaal gaan halen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Lijkt me ook niet dat zoiets zomaar gebeurt, maar eerst moet ie ff duidelijk hebben wat er precies gebeurt, is, misschien is er wel meer aan de hand, bijvoorbeeld de vsnaar van de HD pomp die geknapt is en de verdelerkap eraf gerost heeft.
In het donker zie je toch minder, heb ik al eens aan den lijve ondervonden na een dikke klap en een rampzalig lopende motor waar ik de vlammen uit zag slaan, leek heel erg op dat moment, dag erna bleek dat er een bougie uitgevlogen was
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX