24 van de 37
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTi 16v mk2 (toch TE KOOP)
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 08 oktober 2007 03:34 AM
  [ # 346 ]
BX19TZI schreef:

Ik wil inderdaad de orginele 16v mk2 velgen het liefst. Dan nieuwe 14 inch bandjes erop en trappen. Ik wilde hem natuurlijk helemaal orgineel maken. Dat is nog steeds mijn hoofddoel.

Ik heb ook voorlopig 1 geintresseerde in de xsara vts velgen. Mocht iemand voor mij de mk2 velgen in het zwart kunnen regelen dan ben ik zeer tevreden. Very Happy

de mijne krijg je niet   Razz

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 oktober 2007 11:44 AM
  [ # 347 ]

en de mijne ook niet Very Happy
rottig van die schade man, het is wat de laatste tijd met 16V’s en schade Sad
naja, het zal uiteindelijk toch wel weer goedkomen niet?

iig veel succes ermee!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 17 oktober 2007 02:47 PM
  [ # 348 ]

Nou de BX staat weer bij mij thuis. Ze is weer helemaal strak. Ik moet zeggen de auto is zeer mooi gespoten. Als het hier weer eens een keer droog wordt maak ik wel foto’s. Very Happy

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 17 oktober 2007 03:12 PM
  [ # 349 ]

Goede zaak!

Als de mijne dan straks ook weer strak is moeten we maar eens meeten Very Happy

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 17 oktober 2007 03:42 PM
  [ # 350 ]
PrutsyLJ schreef:

De dingen die echt hoognodig moeten gebeuren:

- Homokineet rechtsvoor vervangen
- Debietregelaar even reviseren

Bedoel je met die debietregelaar de luchthoeveelheidsmeter ? Of de LHM drukregelaar? Of de brandstofpulsatiedemper of iets anders?
Als het de luchthoeveelheidsmeter is, hoe constateer je dan dat daar een revisieset voor nodig is?
FransT

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 17 oktober 2007 03:47 PM
  [ # 351 ]
FransTBX schreef:
PrutsyLJ schreef:

De dingen die echt hoognodig moeten gebeuren:

- Homokineet rechtsvoor vervangen
- Debietregelaar even reviseren

Bedoel je met die debietregelaar de luchthoeveelheidsmeter ? Of de LHM drukregelaar? Of de brandstofpulsatiedemper of iets anders?
Als het de luchthoeveelheidsmeter is, hoe constateer je dan dat daar een revisieset voor nodig is?
FransT

Hij heeft het over het 2e Wink

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 18 oktober 2007 05:04 AM
  [ # 352 ]

Een zeer dramatische dag weer gehad met de BX. Van morgen was ik nog helemaal gelukkig maar dat is nu weer helemaal over.  Crying or Very sad
Ik had deze avond een gezellige avond gehad. Dat is dan nog een meevalller. Smile  Maar op de terugweg ging het helemaal mis.

Ik reed richting Nunspeet en 15 km voor Nunspeet was er een enorme knal. Met als gevolg direct was de BX dood. Nou kap open gedaan en daar was het drama te zien. De verdelerkap is gewoon ontploft.

Dit alles is zwaar kansloos te noemen.  Ik heb de auto achter gelaten we hebben maar een taxi gebeld. Ik ben namelijk niet lid van de anwb. DOM is dat. Magoed ik ben nu thuis en ik heb het helemaal gehad met die kut BX. Die verdelerkap was ook nog net nieuw.  Nu morgen ochtend meteen garage bellen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Maar dit was wel de druppel die de emmer deed overlopen. Ik denk dat ik stop met bx rijden. Het is namelijk gewoon een kut auto. Ook al is het 16v… Crying or Very sad
Ben diep en diep teleurgesteld.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 18 oktober 2007 07:20 AM
  [ # 353 ]

Da’s echt wel pech hebben allemaal zeg!  Sad Het zit je niet mee. Had de garage die verdelerkap geplaatst?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 oktober 2007 10:47 AM
  [ # 354 ]

haal appart Shocked

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 18 oktober 2007 10:52 AM
  [ # 355 ]

waarschijnlijk heeft de garage het zooitje niet goed vastgezet??  Confused

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 oktober 2007 11:11 AM
  [ # 356 ]

Klote man, maar zoek toch eerst even naar de oorzaak.
Een verdelerkap is maar een klein iets, en die dingen spatten niet zomaar uit elkaar.
Verder blijft het natuurlijk zuur dat er steeds iets is, maar dat stopt echt wel een keertje.
daarnaast heb je een zeldzaam beestje waar ook nog een hoop lol mee te beleven is, dus geef hem nou nog een kansje joh, je weet toch dat iedere keer als je achter het stuur zit je een dikke grijns op je smoel hebt!

Sterkte

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 oktober 2007 11:58 AM
  [ # 357 ]
Mechuccio schreef:

Klote man, maar zoek toch eerst even naar de oorzaak.
Een verdelerkap is maar een klein iets, en die dingen spatten niet zomaar uit elkaar.
Verder blijft het natuurlijk zuur dat er steeds iets is, maar dat stopt echt wel een keertje.
daarnaast heb je een zeldzaam beestje waar ook nog een hoop lol mee te beleven is, dus geef hem nou nog een kansje joh, je weet toch dat iedere keer als je achter het stuur zit je een dikke grijns op je smoel hebt!

Sterkte

Als je niet tegen dit soort vervelende maar op zich kleine problemen kunt moet je inderdaad maar beter geen BX meer gaan rijden. En zeker geen 16v, waar nou eenmaal veel aan kapot kan gaan - en doorgaans ook gaat. Maar eigenlijk ook geen eigen auto. Je kunt dan beter zorgen dat je snel een leasebak krijgt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 oktober 2007 12:16 PM
  [ # 358 ]

Is ook zo, maar ik denk dat hij voornamelijk gewoon een beetje gefrustreerd was/is, zeker als je ziet dat ie net gespoten is, er zoveel al aan gedaan is, en dat je dan weer stil staat en ook nog eens zo vies laat (berichtje is om 2.18 geschreven)
Denk meer dat het hier een kwestie van stoom afblazen was.
Maar als je het dan vergelijkt met een vrouw:
enkele dagen per maand volstrekt nutteloos,
maakt teveel lawaai,
uitlaat zit te dicht bij de inlaat,
verf moet op dagelijkse basis bijgewerkt worden,
verbruikt teveel brandstof.
En toch rijden er veel meer mannen vrouw dan BX Laughing
dus neem het gewoon voor lief zou ik zeggen Very Happy
of ben ik nou sexistisch bezig?

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 oktober 2007 12:21 PM
  [ # 359 ]

Ik kan me niet voorstellen dat dit “zomaar” gebeurd is. Is dit niet gewoon een montagefout van de garage geweest? Ik zou daar eerst maar eens verhaal gaan halen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 oktober 2007 12:26 PM
  [ # 360 ]

Lijkt me ook niet dat zoiets zomaar gebeurt, maar eerst moet ie ff duidelijk hebben wat er precies gebeurt, is, misschien is er wel meer aan de hand, bijvoorbeeld de vsnaar van de HD pomp die geknapt is en de verdelerkap eraf gerost heeft.
In het donker zie je toch minder, heb ik al eens aan den lijve ondervonden na een dikke klap en een rampzalig lopende motor waar ik de vlammen uit zag slaan, leek heel erg op dat moment, dag erna bleek dat er een bougie uitgevlogen was Very Happy

Profiel  

24 van de 37
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook