Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nou, ik heb deze kansloze bak vandaag eens even in het echt mogen bewonderen, in het echt is het nog bijna erger dan de alle verhalen hier op het forum
Poekoek schreef:Nou, ik heb deze kansloze bak vandaag eens even in het echt mogen bewonderen, in het echt is het nog bijna erger dan de alle verhalen hier op het forum
Lol
De Bx leeft iig weer. Ik heb hem zelf kunnen maken gewoon. Het is wel tijdelijk maar ik kan er weer ff mee rijden tot dat het weer door de garage goed gemaakt wordt.
Wat moet er vervangen worden:
- nieuwe verderkap
- nieuwe rotor
- nieuwe ontsteking
Ik denk dat ik de auto ook maar meteen een grote ondehoudsbeurt laat geven. Want als ik rem dan trekt de auto naar links. De sapjes mogen ook wel weer ververst worden dus dat wordt weer een leuke rekening denk ik.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het is maar goed dat je auto onderhouden wordt bij een gerenomeerde garage
Poekoek schreef:Het is maar goed dat je auto onderhouden wordt bij een gerenomeerde garage
Daar gaat ze 14 november weer heen.
Ze krijgt een compleet nieuwe ontsteking, verlerkap en rotor.
ook moet ze een groet onderhoudsbeurt hebben want fijnrijdt ze niet.
De remmen zijn namelijk beetje op en er zit vibratie is het stuur.
Wat ik me trouwens afvroeg: Als de auto koud is en ik start haar. (Gaat perfect en ze komt snel omhoog.) Vervolgens rij ik weg en heb ik de eerste 2 minuten gewoon totaal geen stuurbekrachtiging. Wat kan dat zijn?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Poekoek schreef:Het is maar goed dat je auto onderhouden wordt bij een gerenomeerde garage
Daar gaat ze 14 november weer heen.
Ze krijgt een compleet nieuwe ontsteking, verlerkap en rotor.
ook moet ze een groet onderhoudsbeurt hebben want fijnrijdt ze niet.
De remmen zijn namelijk beetje op en er zit vibratie is het stuur.Wat ik me trouwens afvroeg: Als de auto koud is en ik start haar. (Gaat perfect en ze komt snel omhoog.) Vervolgens rij ik weg en heb ik de eerste 2 minuten gewoon totaal geen stuurbekrachtiging. Wat kan dat zijn?
Is de LHM deze eeuw nog vervangen danwel gespoeld?
Ich bin ein Breaker
Voor vlak na aanschaf gespoeld. Verversing zou geen kwaad kunnen denk ik. Remmen waren toch al vervangen Koos? En nadat ik weer eens in de sjonniebak heb gereden viel het me op dat hij wel erg zoekerig is en niet echt lekker spoort. Ik zeg: doe er ook maar een rondje uitlijnen bij.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:Ik zeg: doe er ook maar een rondje uitlijnen bij.
aanmelden voor Bx club en naar de sleutelmeeting komen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
volgens mij is willem al lid geworden
PrutsyLJ schreef:Voor vlak na aanschaf gespoeld. Verversing zou geen kwaad kunnen denk ik. Remmen waren toch al vervangen Koos? En nadat ik weer eens in de sjonniebak heb gereden viel het me op dat hij wel erg zoekerig is en niet echt lekker spoort. Ik zeg: doe er ook maar een rondje uitlijnen bij.
Ja remmen waren vervangen sjaak. Zullen met mijn rustige rijgedrag ook nog niet op zijn denk ik.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Wat ben je ook een Koos
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vandaag ff bij koos de sebring van de GTi onder zijn 16V gehangen en ruitenwisser mechanisme overgehangen dat laatste was een kut klusje…
nja de actiefotos ( ja ik deed al het werk en koos keek dr na… KOOS LEER SLEUTELEN ) doe post willem nog wel ff
1: De Sebring onder de 16V hangen
Eerst moest de oude sjonniepijp ( in de volksmond gewoon urinour:P ) eronderweg gehaald. Mja de uitlaatklemmen waren vastgerot.
Na enig geweld kwamen ze toch nog los. Toen de sebring vast gehangen ( met nieuwe klemmen).
Helaas moest net zoals bij het urinour de uitlaat half aan tyrips en stroomdraad opgehangen worden omdat de uitlaatsteun gewoon gaar vastgelast is.
2: De ruitenwisser mechaniek vervangen
Het klusje zelf was niet zo moeilijk maar doordat de schroeven kwijt raakten, het gereedschap steeds op misterieuze wijze verdween werd het een klusje van meer dan 2 uren .
Het viel me op dat koos zijn bx slecht stijgt en gewoon heel snel daalt achter, ook lekt hij lhm maar waarschijlijk heb ik de oplossing gevonden toen ik de demper eraf had.
alst goed is is dit de hoogteregelaar en die lekt.
En over die aandrijfas: koos wou dat ik ff mijn gevoel over dat hier postte omdat hij er 0 verstand van heeft.
Bij deze:
Het is niet de homokineet voor zover ik meegemaakt heb met mijn ax met 2 gare homokineten. Want homokineet tikt het meeste in bochten.
En bij dit trekt de autogewoon naar 1 kant als je gas geeft… net alsof de ene kant doorslipt door zijn tandjes heen van de aandrijfas ofzo. en de andere kant dan wel optrekt zodat je de bocht om getrokken word.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Mooi werk, je wordt nog eens een echte knutselaar. Ga je nou eigenlijk weer een BX kopen als je deze verkocht hebt?
Over dat naar links trekken: zit er aan beide kanten dezelfde bandenmaat? En het zou ook nog kunnen dat één van beide remmen een beetje blijft hangen, of misschien staat een handremkabel te strak. De theorie van het doorslippen is vrijwel onmogelijk. Als één kant zou doorslippen zou de auto niet meer rijden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nja hij rateld wel… alleen als er kracht op komt das het rare en dan pas begint die nnaar 1 kant te trekken.
als het de remmen zijn dan moet die altijd naar 1 kant trekken
hm of er een bx komt weet ik niet.. mischien als ik rijker ben bx vraagt altijd zoveel aandacht haha
he koos zet die fotos es online ofzo
Wat moet er concreet aan de bx gebeuren. :
- hoogteregelaar achter is lek
Denk dat de stuurbekrachtiging daarom niet werkt.
- Weer nieuwe verdelerkap en rotor. (er zit ergens speling op maar waar is niet duidelijk)
- De aandrijfas rechts is natuurlijk compleet kansloos
Is allemaal wel te maken. Maar het is te vaak dat er wat met deze auto misgaat. Maar goed ik blijf genieten van de momenten als die wel perfect rijd. Gewoon een top auto is het dan.
@ AB: nog bedankt he!! btw de foto’s willen niet op de pc. telefoon ziet de computer niet. Waardeloos dat bluetooth.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Status Quo schreef:nja hij rateld wel… alleen als er kracht op komt das het rare en dan pas begint die nnaar 1 kant te trekken.
als het de remmen zijn dan moet die altijd naar 1 kant trekken
hm of er een bx komt weet ik niet.. mischien als ik rijker ben bx vraagt altijd zoveel aandacht haha
Zou het differentieel misschien misselijk zijn? Of gewoon overleden? Lagertje eruit gelopen misschien? Wordt er ter plaatse iets erg heet?
FransT