Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Als het diff gaar is heb ik er nog wel een liggen!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik ben gister met de BX naar de garage geweest. Ik heb de eigenaar van de garage even mee laten rijden en vroeg wat hij er van vond.
Conclusie: het is duidelijk een aandrijfas. Het hele blok trilt. De bak zit daar aan vast dus alles trilt ongeveer.
Hij zei dus tegen me dat het de aandrijfas was. Maar hij kon niet zeggen welke. Op de brug moesten ze er maar 1 gaan vervangen en proberen te kijken welke het was. Ze willen dus zomaar 1 aandrijfas gaan vervangen en dan kijken of dat de goede is.
Dit vind ik persoonlijk erg raar. Is dat niet te zien? Ik dacht zelf aan rechts omdat we die recent al hadden vervangen door een 2dehands.
Iemand enig idee hoe je dat kan zien? En zijn aandrijfassen voor een bx 16v nog nieuw te bestellen??
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
misschien kan je speling voelen?
en misschien kan je op de brug en dan voorwielen in de lucht, dan gaan rijden in je auto met om de beurt een wiel vast houden, kan je er niet op die manier achter komen welke kant het is?
succes
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind dat ook raar hoor
Als hun zo te werk willen gaan prima, maar als ze dan de verkeerde vervangen dan zou ik wel afspreken dat je er maar 1 hoeft te betalen
Je gaat niet betalen voor het vervangen voor iets dat niet stuk is
Zoiets is niet altijd te zien, ik heb het op mijn werk met een renault wel eens meegemaakt en een ford Ka, trillen als de ziekte tijdens het rijden maar op de brug niet visueel zichtbaar. Dan moet je wel een gok nemen., of (dat zou ik dan doen) de klant laten kiezen op eigen risico welke kant er vervangen moet worden. Meestal is echter de rechter aandrijfas de boosdoener(in mijn 2 gevallen) omdat deze langer is dan links en daardoor ook sneller vervormt wat trillingen opwekt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zo is heb mijn beslissing gemaakt wat betreft deze BX.
Het is een prachtauto maar moet gewoon even grondig onder handen worden genomen.
Dus de BX wordt volgende week geschorst.
Ik laat een vakman (PrutsyLJ) hem opknappen, want mijn garage vraagt steeds aan mij wat ze moeten bestellen en dergelijke. Dat vind ik vrij kansloos.
Maar lopen/fietsen hou ik niet van dus ik mag me vanaf dinsdag de nieuwe eigenaar noemen van een 16tzi automaat! Met heerlijke opties.
Automaat dus en een orgineel elektrisch schuifkanteldak.
Kortom hier ga ik zeker van genieten. De snelheid ga ik wel missen, maar als de 16v weer in goede staat is gaat de automaat waarschijnlijk meteen weer weg. Maar dat zal wel even duren.
In februari moet de 16v in ieder geval weer klaar zijn.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Goede beslissing, Koos (die naam vervalt dan eigenlijk meteen). Je auto is dan eindelijk in goede handen en dan kun je straks echt lekker knallen !
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Poekoek schreef:Je auto is dan eindelijk in goede handen
Dat valt nog te bezien natuurlijk
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mmm zolang prutsyLJ maar niet met de wagen in de donker gaat rijden
Gert ziet vandaag de halve abaram!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:Mmm zolang prutsyLJ maar niet met de wagen in de donker gaat rijden
Gert ziet vandaag de halve abaram!
Whaha Lj mag er echt niet in rijden nee. Dat lot wens ik mijn bx echt niet toe. Maar hem opknappen mag die natuurlijk wel. Dan kan die namelijk veel beter dan mijn vorige garage. En als het licht is durf ik het wel aan. Dag mag die er wel mee rijden.
Magoed morgen is het voorlopig klaar met deze 16v. De auto gaat de stalling in morgen. Daar komt ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer uit voor februari. Triest maarja het is even niet anders. De auto moet gewoon even grondig geinspecteerd en gerepareerd worden.
In februari wordt ze sowieso opnieuw gespoten en wordt de carroserie compleet gerestaureerd. (ik weet waarvoor ik werk) Daar kijk ik nu al naar uit.
Gelukkig zit ik maar 1 dag zonder auto want dinsdag haal ik mijn nieuwe aanwinst alweer op.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Zoow, helemaal gespoten, das een goeie klus man!
Zorg er dan wel voor dat zoveel mogelijk werk al gedaan is, want dat scheelt gigantisch in de kosten.
Maar verder goed dat ie ff een goede beurt krijgt!
Zoals je zelf zegt (en ik kan het er alleen maar mee eens zijn) de 16V MK2 is echt de mooiste (en dat blijft subjectief natuurlijk) een sport mag er overigens ook zijn vind ik (dus McDean heeft de mooiste )
Maar netjes hoor, vertroetel hem maar eens flink! en hij zal je belonen!
Dat merk ik ook aan de mijne! ieder klusje dat gedaan is vind ie zo prettig!
goed, hij staat nu in een loods en wordt maandag door de ANWB afgeleverd, maar wat was het een genot om weer eens te genieten van die trappelende paardjes je weet waar je het voor doet.
Bovendien had de mijne best een reputatie voor ik hem kocht, hij stond erg vaak stil en ging erg vaak stuk (kennelijk) maar heeft mij in 35.000 kilometer pas 1 keer laten staan (en dat is nu dus) en dat vind ik helemaal niet slecht voor een auto met 3,5 ton ervaring.
16V forever zou ik zeggen
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Vandaag de 16v bij de garage opgehaald en in de box gezet. Heb er nog een klein stuk mee gereden. Maar zeg wat mis ik de auto! Het geluid van de moter is alleen al heerlijk. Hij veert fantastisch. (ook al duurt het omhoog komen wel 5 minuten)
Maar ze staat nu in box.
Wat moet er nu gaan gebeuren?
- De aandrijfas rechtsvoor moet vervangen
- De debietregelaar moet worden gereviseerd
- Speling op de rotor moet gemaakt worden
- Hoogteregelaar moet soepel gemaakt worden
Planning voor januari 2008
- Interieur eruit halen
- Meteen alle kabels nakijken
- Zijpanelen van de deuren verwijderen
- : Wat kan ik nog meer doen als voorwerk??? : Tips?
Planning februari 2008
- Alle ruiten worden verwijderd
- Begin complete restauratie
- Opnieuw spuiten (andere kleur)
- Interieur terug monteren
- Alles weer inbouwen
Eind maart volgend jaar hoop ik haar wil helemaal klaar te hebben.
Ben ook nog met iemand aan het overleggen die mijn blok wil reviseren. (kost allemaal wel flink wat geld dus ik moet nog zien of ik dat ook doe)
Ik kijk nu al uit naar maart!
Trouwens nu de Bx in de box staat is het dan zinvol om de auto 1 keer in de zoveel tijd nog even te starten of maakt dat geen bal uit?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je een blokrevisie gaat doen dan lijkt het mij dat het geen bal uit maakt
Zo niet tja dan misschien wel.
Maar het mooiste is natuurlijk dat die goed warm wordt naar mijn idee, maar dat red die in de garage natuurlijk weer niet op een gezonde manier
Waarom een andere kleur? en welke?
Trouwens nu de Bx in de box staat is het dan zinvol om de auto 1 keer in de zoveel tijd nog even te starten of maakt dat geen bal uit?
de motor warm laten draaien is niet gezond voor de motor gewoon de accu polen los halen en alleen starten waneer het nodig is.
grootse plannen willem ben benieuwd hoe ie er uit komt te zien.
ik heb ook een 16v opgeknapt en is echt leuk om te doen.
persoonlijk zou ik de ruiten van de deuren laten zitten omdat de spuiter dat afplakt gewoon alle rubbers eruit dat is voldoende.
verder alle losse onderdelen er uit halen portier klinken bumpers lichten spiegels enz wel zou ik de voorruit eruit laten halen omdat de hoeken een roest punt zijn.
suc6 met je restauratie.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere