Ik hoorde gister ook dat er bussen zijn die je in de auto zet indrukt en de auto laat lopen met de lucht circulatie aan op de binnen stand.
15 min laten lopen dan trekt dat spul volledig door het systeem heen en dan luchten maar.
Nadeel was dat de auto volledig naar bloemetjes gaat ruiken. En dat je van die lucht niet 1 2 3 af bent
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een spuitbus met van dat reinigings-foam moet ongeveer een tientje kosten. Verder gebruik ik meestal een redelijk standaard interieurfilter van de automaterialenzaak, kost ongeveer 17 euro ex meen ik..
Ik ben niet echt allergisch voor pollen, deeltjes enzo.. en ik vervang het filter om de 20K dus voorlopig zie ik niet echt een reden om er allerlei speciaals in te stoppen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Heb vandaag zo een busje gehaald, Wynns Airco Fresh, kostte €15.
Volgens de info op het busje en de site van Wynns, voorkomt het allergische reacties, niezen, verkoudheid, hoesten, keelpijn en geirriteerde ogen.
Zie Link
Gehaald bij een standaard auto winkel of../.
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:Gehaald bij een standaard auto winkel of../.
Bij de Brezan in Delft, ze hadden nog 1 busje staan.
Ik heb even een beetje op een doekje gespoten om te ruiken, het ruikt gelukkig niet naar bloemmetjes zooi
Komen weekend ga ik het uitproberen, de resultaten zal ik hier posten.
Vandaag even bij een garage geweest voor dat spul.
ATU in arnhem hadden die busjes liggen kosten 5 euro.
Morgen gaat de auto er even heen voor speurtocht naar klein 3 letterwoord gaatje in de achterband en balanceren.
Doen ze gelijk even tijdens het balanceren dat spul in de auto.
Dit busje zet je in de auto drukt het knopje in en laat de auto intern rond blazen busje loopt uit zich zelf leeg en voila it is clean !
Hij vertelde dat het beter was de verdamper er uit te halen en echt handmatig goed te reinigen.
Dat is natuurlijk een optie, maar de vraag is: “kan je er makkelijk bij?”
Is natuurlijk het vervolg als ik nog steeds een sars attack krijg na het gebruik van dit busje maar wel goed om te weten.
Overigens:
Balanceren
bandje plakken/proppen
airco cleaner
50,- totaal
viel me nog mee.
En ja nu maar afwachten dat dit busje zonder bloemetjes lucht geleverd wordt.
C4 Cactus 1.2
Momentum schreef:Hij vertelde dat het beter was de verdamper er uit te halen en echt handmatig goed te reinigen.
Dat is natuurlijk een optie, maar de vraag is: “kan je er makkelijk bij?
Ehm, de verdamper eruit halen :
Die zit achter het dashbordkastje in de unit waar de aanjager zit, die haal je er niet effe uit zoals je kunt zien.
Misschien bedoelt hij de verdamper inpuiten via de opening waar je het interrieur filter insteek, tenminste voor zover je erbij kunt
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Is het allemaal een beetje gelukt met de reiniger Sohail?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Is het allemaal een beetje gelukt met de reiniger Sohail?
Nee nog niet, ga het morgen of overmorgen doen.
Eerst effe een BX en een 106 fixen, de Xantia mag dan tussendoor pruttelen
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Verslag van mijn condensor-schoonmaakactie op pagina 3 van dit topic:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag het busje Airco cleaner gebruikt, de stank is nu weg.
Helaas zit het nog wel een beetje in het intterieurfilter, die moet dus ook vervangen worden. Ik ga volgende week eens op zoek naar het Anti-Baterie type van Valeo, is maar een paar euro duurder.
Bij een Xantia zit de luchtinlaat rechtsvoor (passagierkant), ruitenwisser eraf en dan die plastic plaat demonteren en je kan bij de luchtinlaat. Meteen maar effe schoongemaakt, er lag me toch een meuk aan bladeren rotzooi onder die plastic plaat
De ventilator laten blazen en de spuitbus gedurende 3 minuten om de paar seconden een beetje inspuiten. Bij een Xantia blaast de aanjager alleen als de motor draait, 3 minuten stationair op me werk binnen laten draaien is niet zo gezond. Dus de motor uitgezet met de stophevel op de pomp, de aanjager blijft dan vrolijk doordraaien