Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Sloopwagens rijden. Kosten minimaal, vaak met een tijdje APK erop. voor 250 euro (al dan niet iets kleins gerepareerd) kun je al rijden tot de APK afloopt.
En dan? De opkoper die je 100 geeft of toch een maffe consument die er nog heil in ziet en je er 150 voor geeft…
Zo heb je minimale afschrijving hoop lol.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
ik zou niet graag vertrouwen op een sloopwagen. het moet wel rijden natuurlijk elke dag 100 tot 200 km in een auto van €250,-. nee, bedankt. misschien wel goedkoop, totdat je baas je ontslaat omdat je nooit op je werk komt.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
metro2005 schreef:erik wijngaarden schreef:en zou daar wellicht niet een bepaalde reden voor zijn ?
Mensen kopen vaak een 2e autootje 2e hands. En die wordt dan door de vrouw gebruikt om boodschappen mee te doen en de kiddo’s naar school te brengen.
En dan hebben ze het liefst een klein en zuinig autootje als 2e auto. En doordat die dus gewilder zijn worden ze duurder.Kijk maar eens wat een suzuki swift nog kost, daar koop je 3 xantia’s voor bij wijze van spreken.
wel handig als je ze weer doorverkoopt aangezien ze ook weer niet echt in waarde meer dalen (swift en alto en colt zijn de enige 3 auto’s waar ik nauwelijks verlies op geleden heb bij verkoop )
tja vrij simpel:
goedkoop in wegenbelasting
goedkoop in onderhoud/onderdelen
goedkoop bij schade
goedkoop in de verzekering
groot genoeg voor 2de auto/boodschappen auto
hebben vaak weinig kms gereden
als je naar bijvoorbeeld de XM kijkt, dan is alles gewoon een stuk duurder.
voor veel mensen geen probleem die dat kunnen betalen, maar die rijden dan ook vaak weer een nieuwe auto.
oftewel kleine doelgroep voor de XM.
ja hier bij de liefhebbers wel, maar bij het grote publiek valt het niet mee voor bijvoorbeeld de XM
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Nicci schreef:ik zou niet graag vertrouwen op een sloopwagen. het moet wel rijden natuurlijk elke dag 100 tot 200 km in een auto van €250,-. nee, bedankt. misschien wel goedkoop, totdat je baas je ontslaat omdat je nooit op je werk komt.
Goed dat is de algemen stelling ja.
Laten we wel als basis zeggen dat je verstand van wagens moet hebben en in staat bent om kleine reparaties uit te voeren…
Ik heb genoeg wagens nu opgekocht voor een habbekrats, welk bij de sloop best goed bleken te zijn. Ze zouden stuk voor stuk zonder noemenswaardige reparaties een 3 tot 9 maanden hebben kunnen rijden. 1 zou zelfs een jaar lang uitgehouden kunnen hebben.
Mijn laatste aanwinst was een P205 voor slechts 130 euro’s. Goed het wiellager was gaar, barst ergens rechts in voorraam en de bekleding versleten. Wiellager had ik liggen, van een sloper, maar kost anders 70 euro. Komen nog kosten overschrijven en ophaal brandstof bij en ik heb wagen 250 euro welk zeker tot einde APK rijd (eind oktober).
Als ik zie wat de afschrijving in het algemeen voor een auto is, waar sommigen al dan niet een dure lening voor afsluit, denk ik dat ik goedkoper rijd….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Re: Wat is goedkoper…nieuw of 2e hands autorijden ?
Bram schreef:In deze draad ontspon zich een discussie of men nu goedkoper uit is met een nieuwe auto…of juist een 2e hands :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180522&postdays=0&postorder=asc&start=15
Ik ben (met Knackor) van mening dat als je een nieuwe of hele jonge auto koopt, je aan afschrijving (en vaak dure beurten) meer geld kwijt bent, dan dat je een leuke 2e hands hebt gekocht waar de afschrijving al grotendeels door anderen is betaald…en je voor (bijvoorbeeld) 1500 euro een auto koopt die nog relatief weinig km’s heeft gereden (ligt er aan of het benzine, LPG of diesel is qua km. st.)...maar er wel de nodige kosten aan zitten te komen van onderdelen die zo onderhand aan het eind van hun latijn zijn….zoals koppeling, cylinderkop (kleppen bij LPG)...en dergelijke.
Over zaken als nieuwe banden, uitlaat, accu, remmen e.d. heb ik het natuurlijk niet, dat zijn zaken die je ook hebt met een 3 jaar oude auto.
En vergeet niet dat nieuwe auto’s nu vaak onderdelen hebben die je veel geld kosten als er storingen aan zijn….zoals de computer e.d.
Steek maar van wal…ik heb alvast een balletje opgegooit.
Voor mij is het heel simpel, Bram. Ik wil alleen XM rijden, en die koop je sinds 2000 niet nieuw meer.