![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Re: Mooie V6 staat weg te kwijnen
Mogelijk geinteresseerd. Waar vind ik de patient?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3119.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wunderbar schreef:dit zijn wel leuke dingen om tegen aan te lopen, maar 600 eu voor een serie 1 v6 met een kapotte koppakking vind ik nog 500 euro teveel eerlijk gezegt.
Ben ik het niet mee eens.
600 euro is niet gek , zoek nog maar eens een mooie 1e serie op !
Ja? Die heb ik…een mooie Serie 1… Met V6.12… hij kostte 1050 euro…
Dan kost een met een kapotte kop echt geen 600 meer…
Mijn eerste V6 had een kapotte kop, kreeg er geen drol meer voor…zeg maar…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3119.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe die er uit ziet.
Als het een uitgeleefd hok is met 3 ton op de teller heb je gelijk maar deze is in nette staat met 170.000 km op de teller.
Die vind ik echt wel 5 tot 600 euro waard.
Kop reparatie kost zo’n 700 euro , komt dan ook weer op de normale marktprijs van zo’n 1300 euro.
ff een vraag,,
hoe komen jullie aan die 700 euro?
bij een V6 pluk je echt niet even zomaar die kop eraf.
daarnaast zijn het er 2.
dus dat is X2 .
dan eea nog met garantie, dus degelijk sleutelwerk,, tja,, ik ben laatst voor een T 2 aan het neuzen geweest,, maar kwam al rap aan de 3500 tot 6500 euro.
want dat behebte dus uitbouw motor.
en dan neem je extra mee,, zoals lagerschalen zuigerveren en weet ik al nie meer vanaf 150 K wel een vereiste meen ik toch.
mvgr wupke: die bedragen ziet van guldens,,maar eerder in euro’s rekend…
Ik weet niet hoe ze aan 700 komen…
Mij is verteld: kop V6 maken: 1000-1500 euro.
dan weten ze niet half waar ze over lullen, exusee het taalgebruik.
een willekeurige koprevisie van een 4 cilinder loopt al richting de 1000 en meer,, afhankelijk van 8 of 16 klepper.
dan vraag ik me dus terdege af wat het gedoe van 700 euro en minder op een V6 =.
snappie?
V6 XM koppen bij mekaar en netjes gemaakt T 1 = vanaf 1200 euro en de rest is meer.
V6 XM T2 met uitbouw,, is maar net wat je wilt maar vanaf 1200 en meer…
duidelijk?
mvgr wupke
oe jwah
lapwerk is minder, maar dan is het ook lapwerk…
mvgr wupke
En wat houdt lapwerk in dan in dit geval?
kreazyV8wuppo schreef:dan weten ze niet half waar ze over lullen, exusee het taalgebruik.
een willekeurige koprevisie van een 4 cilinder loopt al richting de 1000 en meer,, afhankelijk van 8 of 16 klepper.
dan vraag ik me dus terdege af wat het gedoe van 700 euro en minder op een V6 =.
snappie?V6 XM koppen bij mekaar en netjes gemaakt T 1 = vanaf 1200 euro en de rest is meer.
V6 XM T2 met uitbouw,, is maar net wat je wilt maar vanaf 1200 en meer…duidelijk?
mvgr wupke
Volgens mij ligt 1200 tussen 1000 en 1500, dus die garagist kwam aardig in de richting.
nou.
ik heb hier een GS op de stoep staan.
uit france
geheel overgespoten,,incluus onderkant,
maar op de rechterflank was de verf op..
vlammen dus.
onder de motorkap wil je niet weten.
van een bout dwars door de oliekoeler heen, tot het hema uitlaat lap systeem heen met slangenklemmen,
afijn, ik vloek nu al 4 dagen op een rij, om die auto uberhaubt rijdbaar te krijgen,,,
dat is mijn idee van lapwerk,,, en dat dan op een klasieker van 1977 ,, gave kar en goede basis,,,
maar dan houd het niet op.
nee alu traanplaat,, vastegschroeft met vette PARKERS door de 4 dubbele bodemplaten heen,,,
enz enz enz enz enz…...
het verzieken van auto’s dus met halfslachtige tijdelijke oplossingen…
dat is dus niet mijn manier van werken noch van met techniek omgaan…
een rampenbak dus al dan niet nu, maar zuid france haal je er niet mee.
mvgr wupke
Maar is een kapotte koppakking ook met dergelijk lapwerk te “fixen?”
je wil het niet weten
ik kan nu boekdelen openen maar baggerwerk is eerder regel dan uitzondering.
ik hoef je maar 1 ding aan te geven,
iedereen weet dat de wup wars is van bagger werk.
hoe kan het dan ,dat ik eerder genoemde prijzen opgeef, tegenover de reguliere prijzen….........
het zou je toch aan het denken moeten zetten…..
mvgr wupke:
Maar ja, die reguliere prijzen, die komen wellicht ook van garagisten die denken dat ze iets kunnen…in mijn geval kreeg ik een prijs van Bart Ebben te horen…
Niet dat ik Bart Ebben zo geweldig vind, maar ze zullen voor dat bedrag toch geen baggerwerk leveren?
Zeg Wup, ik ga jou trouwens even PB’en met een verzoekje. Iets heel anders.
Matthijs2006 schreef:Maar ja, die reguliere prijzen, die komen wellicht ook van garagisten die denken dat ze iets kunnen…in mijn geval kreeg ik een prijs van Bart Ebben te horen…
Niet dat ik Bart Ebben zo geweldig vind, maar ze zullen voor dat bedrag toch geen baggerwerk leveren?
Zeg Wup, ik ga jou trouwens even PB’en met een verzoekje. Iets heel anders.
dat bart ebben iets zei tegen jou. tja, mischien heeft ie de vraag niet zuiver gehad…
keet niet.
ik post wat de huidge prijzen zijn en wat ik acht dat iets moet kosten.
nochtans wupke is revisie monteur, dus half frotwerk ,, tja dat kan ik niet,, helaas.. ik ben er dus voor de liefhebber, die iest goed gemaakt wil hebben zoals het hoort, en halfwerk…..mischien die slopel specialist op de hoek bij je in de buurt, maar wup no way..
mvgr wupke