Schrik niet, deze auto is er gewoon nog, en gaat zeker niet weg.
Wel wil ik de BX ARMy in een andere kleur.
Ik zat te denken aan streekbusgeel, en dan met FRAM logo’s aan de zijkant. (FRAM is Friesche Autobus Maatschappij).
Ik ben het legergroen wel een keer zat, en het is veel te warm in de zomer. Geel past mij beter. Dat betekend wel dat de ARMY benaming niet meer kan, en dat er toch wel een heel speciale BX van de straat verdwijnt. Maar daar komt voor terug dat er een LIJNBUS BX voor in de plaats komt. Bovendien krijg ik dan GEEL op het kenteken te staan, iets wat volgens mij niemand heeft hier in NL. En bij dat, het is natuurlijk dikke humor, en geel staat volgens mij heel goed op een BX.
Aan boord van deze auto bevind zich al allerlij apparatuur afkomstig van oude lijnbussen. Zelfs de knoppen waar deze auto mee gestard wordt komen uit een oude Daf MB200 Lijnbus.
Wat vinden jullie ervan?
Test
Re: BX ARMY niet meer?
Thijsvandebles schreef:
Wat vinden jullie ervan?
Ik mis nog een optie.
Poverengeelbruin gevlekt. Uiteraard met Poverenbereidingsmiddelen.
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Doe maar geel, dat fleurt de buurt hier weer een beetje op.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
FRAM! Ik ben zeer benieuwd!
Zucht, die goeie ouwe tijd…
patje74 schreef:FRAM! Ik ben zeer benieuwd!
Zucht, die goeie ouwe tijd…
Dat zijn mooie bussen! Zag vorig jaar op vakantie een compleet gerestaureerde! Was omgebouwd tot camper, paste alleen niet op de camping
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Leuk idee
Ik vind geel voor een bx ook erg mooi.
Succes ermee
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Rijden er nog gele bussen dan in NL ?
In onze omgeving is het allemaal lichtgroen (Connexxionkleur)..Arriva heeft ook zoiets…maar het is wel heel herkenbaar natuurlijk, dat geel.
Ik snap ook niet waarom er bij het OV zonodig andere kleuren moesten komen.
Overigens waren de bussen in 1972 nog legergroen (vooral de NACO).
Maar van mij mag je hoor Thijs.
abxsport schreef:patje74 schreef:FRAM! Ik ben zeer benieuwd!
Zucht, die goeie ouwe tijd…Dat zijn mooie bussen! Zag vorig jaar op vakantie een compleet gerestaureerde! Was omgebouwd tot camper, paste alleen niet op de camping
Ja dat zijn heerlijke bussen. Vooral de serie’s uit de jaren 70 en tot 1984, met halfautomatische Wilson versnellinsbak.
Ik heb laatst weer een rit mogen doen op zo’n fijne bus.
Ooit wil ik zelf zo’n bus ombouwen tot camper.
Maar goed, de reacties zijn aardig positief. Niet dat ik doorgaans laat beinvloeden door wat voor commentaar dan ook, maar het is toch fijn als men het ermee eens is.
Binnenkort dus een uitgebreid schilder verslag…
Test
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Of een nostalgische lijkende BX “ANWB”
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Of een nostalgische lijkende BX “ANWB”
Heb ik ook overwogen. Sowieso al dat soort uitvoeringen heb ik de reveu laten passeren. Brandweer auto, politie, ziekenauto. Ik heb zelfs overwogen om zo’n gote roomsoes op het dak te schroeven. Maar dat vangt erg veel wind denk ik.
Ik heb een leuke tijd met de huidige kleur gekend, en overal waar ik kwam kenden ze deze auto. Maar ik ben ervan overtuigd dat binnen een paar weken heel NL weer zal weten waar ik nu weer in rij.
Bij de RDW zullen ze wel denken, alweer een nieuwe kleur? ha ha.
Oh ja, en ik zal wel weer vaak aangehouden worden. Alle agenten zijn nu net een beetje gewend aan deze kleur, mogen ze weer overnieuw.
Wat die antenne’s op het dak doen agent? Gewoon, staan. Maar U mag mijn Zendamateur vergunning wel even zien hoor…..Blader Blader. Ok, alles in orde, U mag doorrijden.
Ik weet zeker dat als ik ook maar 1 dag over de APK heenzit, dat ik ervoor beboet wordt….
Gelukkig is deze wagen technisch in goede staat, dus de jaarlijkse keuring is geen enkel probleem.
Test
Voordeel van leger groen is dat het niet netjes hoeft. Bij streekbus geel, met grijze onderkant en wit dak, moet het natuurlijk wel netjes allemaal.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Voordeel van leger groen is dat het niet netjes hoeft. Bij streekbus geel, met grijze onderkant en wit dak, moet het natuurlijk wel netjes allemaal.
Ik voorzie inderdaad een reinheidsprobleem, echter door de bus-wasstraat kan dan ook natuurlijk!!
Emiel
Kan je er een foto van posten?
THX
stoterstangen90 schreef:Voordeel van leger groen is dat het niet netjes hoeft. Bij streekbus geel, met grijze onderkant en wit dak, moet het natuurlijk wel netjes allemaal.
Hij wordt dan wel volledig geel. De grijze onderkant verdween in 1982 ofzo al. En dat witte dak is vanuit kostentechnisch oogpunt.
Met een potje verf van 25 euro kan ik een hele auto schilderen. dat heb ik al eens bewezen.
En ja, hij moet dan wat vaker naar de wasserette. Misschien moet ik maar een andere auto omtoveren tot army BX, want ik kom bijna elke dag wel op het oeffenterrein havelte om even lekker off-road te gaan…..
BXDriver87 schreef:Kan je er een foto van posten?
THX
Vast wel, heeft iemand een plaatje van mijn oto?
Test
Thijsvandebles schreef:stoterstangen90 schreef:Voordeel van leger groen is dat het niet netjes hoeft. Bij streekbus geel, met grijze onderkant en wit dak, moet het natuurlijk wel netjes allemaal.
Hij wordt dan wel volledig geel. De grijze onderkant verdween in 1982 ofzo al. En dat witte dak is vanuit kostentechnisch oogpunt.
Met een potje verf van 25 euro kan ik een hele auto schilderen. dat heb ik al eens bewezen.En ja, hij moet dan wat vaker naar de wasserette. Misschien moet ik maar een andere auto omtoveren tot army BX, want ik kom bijna elke dag wel op het oeffenterrein havelte om even lekker off-road te gaan…..
Vast wel, heeft iemand een plaatje van mijn oto?
In dat geval zeg ik, niet doen. Een gewone gele bx is niet zo bijzonder.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Thijsvandebles schreef:stoterstangen90 schreef:Voordeel van leger groen is dat het niet netjes hoeft. Bij streekbus geel, met grijze onderkant en wit dak, moet het natuurlijk wel netjes allemaal.
Hij wordt dan wel volledig geel. De grijze onderkant verdween in 1982 ofzo al. En dat witte dak is vanuit kostentechnisch oogpunt.
Met een potje verf van 25 euro kan ik een hele auto schilderen. dat heb ik al eens bewezen.En ja, hij moet dan wat vaker naar de wasserette. Misschien moet ik maar een andere auto omtoveren tot army BX, want ik kom bijna elke dag wel op het oeffenterrein havelte om even lekker off-road te gaan…..
Vast wel, heeft iemand een plaatje van mijn oto?In dat geval zeg ik, niet doen. Een gewone gele bx is niet zo bijzonder.
Waar rijden die dan? Een groene BX is minder bijzonder.
Komt natuurlijk wel FRAM belettering op, en in de dezelfde karakterestieke letters “Ondersteunende dienst”...Wordt dus echt wel weer een bijzondere auto.
En anders kan ik um altijd weer groen schilderen…..
Test