3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
LPG of LPI in Acadiane ?
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 26 mei 2007 10:07 PM
  [ # 31 ]

Ik meen dat met olie verboden is omdat men vind dat olie teveel gevaar oplevert in geval van lekkage (olie op hete onderdelen). Water verdampt alleen maar. Met olie heeft dus geen RDW toelating…

Bij Duckservice wilden ze graag 90 eus hebben voor een warmtewisselaar. Dat is dus niet eens zo heel erg duur. Komt wel zo’n 150 bij voor een waterpomp en dan nog een axpansievatje.

Ik heb hier nog wel een mengstuk van een DS liggen en die past volgens mij redelijk in het rubber naar de carburateur van de Aca. Alleen…, maakt dat iets uit of doet het aantal gaatjes er niet echt heel veel toe in het mengstuk. Komt uit een DS 2100 motor. Het is een vrij éénvoudige met een enkele rij gaatjes rondom.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 mei 2007 10:58 PM
  [ # 32 ]

Bij vogels kan je nog wel een uitlaatstift krijgen. Al vind ik €90,- zeket de moeite waard!
Een pompje kan je ook bij de sloop halen (Bosch) voor €50,-.
Wat betreft het mengstuk, ik denk niet dat het erg veel uit maakt. Het is immers niet de venturi die bepaald hoeveel gas er in komt. Met andere woorden, het lijkt mij dat een overcapaciteit niet hinderlijk kan zijn.
Zet hem wel zo dicht mogelijk op de carburateur, hierdoor is de kans op backfire een stuk kleiner.

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 29 mei 2007 05:09 PM
  [ # 33 ]

Ik heb nu een Reich waterpomp gekocht. Is 29 eus.

Ik ga dus met water aan de gang want zie toch niet helemaal het voordeel van de stift. Er schijnt trouwens helemaal niet zo ontzettend veel hitte nodig te zijn voor de verdamper. 30 graden is ruim voldoende en dat kan ik simpel met koperbuis opvangen en is goedkoper dan de stift.

Denk dat ik eerst ook maar eens het mengstuk van de DS ga gebruiken.

groet Mart

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 mei 2007 05:12 PM
  [ # 34 ]

Het hoeft idd ook niet direct voor verwarming te zorgen, het vookomen van bevriezing is voldoende.
Dat pompje was niet duur! Heb je misschien iets meer info?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2007 05:32 PM
  [ # 35 ]

Tuurlijk heeft de venturi er wel mee te maken! hoe smaller hoe meer onderdruk waardoor het membraan verder wordt opengetrokken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 mei 2007 05:34 PM
  [ # 36 ]

Da’s ook weer waar ja!  Surprisedops:

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 30 mei 2007 01:41 AM
  [ # 37 ]

Dat waterpompje kwam ik tegen via een scootersite ofzo. Staat op sp-parts punt nl. kijk bij electrische waterpomp.

Als de venturi er toch wel toe doet Boogaard77, wat is dan het effect van een DS mengstuk in een 602cc-motor ?

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2007 12:36 PM
  [ # 38 ]

Door het grotere gat en de kleinere motor inhoud kan het zijn dat je membraan te weinig wordt opengetrokken. Je krijgt dan een dood punt bij optrekkken. Voor een 2cv is het mooist om een dubbel keelstuk op de carb te maken met kleine venturi’s en kleine gaatjes erin.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 31 mei 2007 10:32 PM
  [ # 39 ]

Het mengstuk van de DS zit nog in het rubber wat vanaf het luchtfilter afkomt. Dat past zo op de carbu van mijn Aca.

Is het alleen niet zo dat de ronde en ovale opening bij een DS precies andersom zit, dus het ronde mengstuk zit nu vrij ver (na de bocht) van de carbu af en dichtbij het luchtfilter. Eigenlijk moet ik dus voor m’n Aca een ovaal mengstuk hebben zodat het mengstuk vlakbij de carbu zit.

Ik heb hier 4 mengstukken liggen maar als ik de hoeveelheid gaatjes tel lijkt het me allemaal heel dicht bij elkaar te zitten.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juni 2007 01:21 PM
  [ # 40 ]

De afstand maakt niet zo veel uit. Wel is het keelstuk ASYMETRISCH! Dus dat DS keelstuk ff omdraaien.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 november 2007 02:32 AM
  [ # 41 ]

Benzine? Dat is nergens meer voor nodig! Gewoon starten op gas, ook bij vorst. Als je het goed doet, dan zal er niets bevriezen. Ik heb met mijn GS gereden met -18, en het was starten>lopen op LPG.

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 27 april 2008 02:54 PM
  [ # 42 ]

Mijn Aca start gewoon op LPG. Bij -6 was het een paar weken geleden wat moeilijker maar start beter dan op benzine.

Op LPG rijdt ie prachtig en vloeiend maar op benzine valt ie bijna helemaal dood bij veel gas geven.

@Bogaard77
bestaat er een dubbel mengstuk (keelstuk…?) voor de A-type ? Voor mijn Renault 16TX had ik dat vroeger inderdaad wel en die heb ik nog liggen maar past totaal niet.

Heeft het ernstige inhouden op benzine te maken met een teveel aan lucht. Heb je een idee hoe ik dat kan oplossen zonder ‘m op LPG slecht te laten lopen ?

Alvast bedankt

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 april 2008 10:27 AM
  [ # 43 ]
rudi2cv schreef:

Die startten trouwens oko op gas, want een benzine tank zat er niet meer in.

Dat doen alle oude (G1 en dus non-G2/3) systemen.

Profiel  
 
hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 22-02-2005

Gepost: 28 april 2008 02:08 PM
  [ # 44 ]
rudi2cv schreef:

Ik heb een mengstuk waarvan ik niet sweet waar het oorspronkelijk vanaf komt, maar dat is een alu plaat die onder de carb gaat (ja het past op een a-type spruitstuk). Hierin zitten feitelijk 2 mengstukken, onder elke carb-poort 1 (een grote en een kleine dus).

Bij de ingang (waar de gasslang vanaf de verdamper komt) zit er een gasklep-achtig ing met een bedieningsslang die op de bediening van de carb gemonteerd moet worden.)

Op de R16 had ik ook een dunne plaat met 2 poorten maar die hoort op de carbu. past helaas niet op de Aca.

Hoe zuinig loopt jouw auto dan ? De Aca rijdt nu zo’n 1:13.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  
 
princejoao
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 08-03-2006

Gepost: 07 juni 2008 06:18 PM
  [ # 45 ]

LPG

Hoi mensen,

Ik heb een AK 400 op LPG bij duckservice laten bouwen.

Het is belangrijk dat dit goed gebeurd. bij duckservice valt het wat tegen… beetje knutselwerkje met kokende koelvloeistof en zo…. Ook heb ik een nogal breed “gas gap” dat ervoorzorgrt dat ik geen koppel en PK heb onderin mijn toeren…

Mijn negatieve ervaring met het overigers goedkopere LPG Systeem lijdt ertoe dat nu ik zelf voor het oliesysteem zou gaan. dat warmt misschien langzamer op. maar het kookt niet en bbevriest ook niet. bovendien gelijd olie geen electriciteit wat bij een LPG-suysteem weer de storingsgevoeligheid ten goede komt!

Let ook op de compressieratio en de motorkoeling… een 2cv kan in volle zomer heter worden met LPG (en bij zware belasting BV in de bergen) schakel dan over op Benzin!

LPG verbruikt meer dan benzine door lager Kj waarde per liter. Benzine trekt daardoor ook beter. AK 400 op benzine 1 op 13 op gas 1 op 10


groeten!

Met vriendelijke groeten!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook