Vooral bij het remmen, klinkt er sinds enige tijd een stommelend/kloppend geluid - en dat wordt niet minder zal ik maar zeggen. Het lijkt uit het dashboardkastje en lager te komen. Ik vermoed dat de rubber ophanginging/motorsteun aan die kant versleten is.
Vraag 1.
Zitten er twee steunen (boven en onder) of is er maar een (boven)? Ik heb ooit een blok eruit gehaald, maar weet dat niet meer - te lang geleden.
Vraag 2
Kan een steun vervangen worden zonder dat het hele blok eruit moet? Tips graag.
Alvast bedankt, Marcel Gosselink
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Staat wel meer info over dit ondewerp in dit deel van het forum.
Het rubber bij het uitlaatspruitstuk sneuvelt meestal als eerste.
Voorzover ik het me kan herinneren van wat er hierover staat op dit stukje forum, zou je kunnen volstaan met het opkrikken van het motorblok als je de steunen los hebt, omwisselen voor nieuwe en weer laten zakken.
Dat lijkt een simpel klusje….... naar verhouding…..
Succes in elk geval, als het de motorsteun zou zijn….
Want, wat doe je blok als je snel optrekt? Kantelt het blok dan tegen harde zaken aan? Dat gebok kun je vooral op de bijrijders plaats dan wel goed voelen….
Volgens mij heeft een DS alleen onder motorsteunen…..
succes!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Hallo Peter,
Nee het is echt alleen met remmen - en ze heeft nogal de neiging om licht schokkerig te remmen. Met optrekken, scherpe bochten af wat dan ook blijft het stil. Hoe kun je testen of de steun op is?
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Ik heb trouwens al even op dit Forum gekeken voor meer info. Staat inderdaad voldoende op. Bedankt - ook voor deze tip - had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken (-:
Groet Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Hoi Marcel,
Testen of ie echt op is? Geen flauw idee, ik heb er geen ervaring mee.
Mijn Ds wordt ook wel verdacht van een gammele steun rechtsvoor, maar ja, ik heb andere zaken aan mijn hoofd dan een motorsteun.
Ik weet wel hoe de motor kan bokken bij dat harde optrekken, en bij het ontkoppelen, actie en reactie…..
En reken maar, dat is een bonk die je als bijrijder wel degelijk voelt!
In jouw geval, ik heb zo geen idee. Dat wil niet zeggen dat er niks is. ik hoop dat je snel van een medeforummer wat meer info kunt krijgen.
Ik zou zelf eerst de remmen zelf verdenken, en de aandrijflijn, triopïde e.d., maar op afstand is dat moeilijk. Wellicht dat een Ds rijder in de directe omgeving je ervaringen kan delen?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bij mijn IE zit er ook al een nieuwe motorsteun rechts onderaan,gezien van op de chauffeurs plaats. is blijkbaar een zwak punt,want de linkse zit er nog altijd origineel vermoed ik.mijn koppellingsregelaar zweet ook zo een beetje achteraan,maar ik kan niet zien waar juist,het is vermoedelijk waar de 2 leidinkjes er op komen. zit daar een pakking? want de regelaar zelf, is aan het mooie groene kleur te zien,ook nog niet al te oud.
De rechter motorsteun heeft het , net als de startmotor, zwaar omdat ie op de “verkeerde” plaats zit, vlakbij de uitlaat. Daar is het altijd heet, daar kunnen niet alle andere componenten even goed tegen….. Als DS rijder moet je daarmee leren leven.
fftopic
De koppelingsregelaar…. Aan de voorkant komen de twee hogedrukleidingkjes erop, met een plaatje en pakking. Daaromder de retourleiding. Aan de achterkant zit alleen de as die verbonden is met de gasklepbediening. Daar zou ok wel wat olie vandaan kunnen komen, maar dat zal dan onder aan de regelaar zelf moeten hangen. Kijk eens naar het plaatje op het hitteschild, en voel eens of die nat is van de LHM. als dat zo is, tijd voor revisie of vervanging….
De kant van de regelaar die naar het kleppendeksel gericht is zal volgnes mij geen reden geven voor lekkage, daar zit een stelschroef.
Vervangen van de regelaar is geen punt, maar na vervanging moet je weer de hele basisafstelling volgen.
Suc6!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!