Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik kom er net achter dat mijn kilometerteller kabel gebroken is (onderste deel). Mijn vraag is hoe en waar zit deze op het blok (/bak). En is daar goed bij te komen als je op straat staat ?
En is die kabel hetzelfde als een Turbo CT ? Ik heb hier 2 type 1’s staan namelijk ... De breuk zit hem in de 2.1 TD ...
Nu C5 tijger…
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Het is al opgelost. Ik kan heel slecht slapen als er iets stuk is en ik weet niet hoe het op te lossen; dus toch maar weer even gekeken.
De kabel is hetzelfde gebleken en zit met een rubber stift geborgd op de versnellingsbak, de bovenkant lijkt me duidelijk, bij de sensor aandraaien en klaar. De teller doet het weer, want ja ook al weet ik dat het goed zit, toch eerst nog even checken ...
Kortom : kilometerkabel—> geen probleem !
Nu C5 tijger…
Mooi man, je hebt ook gezien dat er in de motorruimte tegen het schutbord een verbinding zit? Als je nog eens je dashboard er uit moet hebben om lampjes te vervangen kun je de beide kabelhelften daar van elkaar halen, heb je ff meer ruimte achter je dashboard om de kabel van de teller af te nemen.
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Han S schreef:Mooi man, je hebt ook gezien dat er in de motorruimte tegen het schutbord een verbinding zit? Als je nog eens je dashboard er uit moet hebben om lampjes te vervangen kun je de beide kabelhelften daar van elkaar halen, heb je ff meer ruimte achter je dashboard om de kabel van de teller af te nemen.
Ja dat wist ik al, helaas gisteren wel eerst het dashboard open gemaakt om daar te kijken (zat ook niet helemaal jovel), maar wéér het palletje van de dagteller gebroken (wel weer gefixed).
Hoe haal je je dash om je tellerpaneel eruit zonder dat ding te breken ?
Nu C5 tijger…
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- XM 2.0 TurboCT
Btw, bij de TCT was het prima te bereiken en die was ook keurig droog, de TD was een olieboot achterop en ik kon er amper bij ...
Nu C5 tijger…