De handremkabel van mijn ZX 1.4i Reflex uit ‘94 moet vervangen worden voor de APK.
Is dit een makkelijke klus die relatief snel gedaan kan worden of is het iets wat ik beter aan de garage over kan laten?
Iemand toevallig ook enig idee wat zo’n kabel kost?
Alvast bedankt,
Tjeerd
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Re: Handremkabel…
Tjeerd schreef:De handremkabel van mijn ZX 1.4i Reflex uit ‘94 moet vervangen worden voor de APK.
Is dit een makkelijke klus die relatief snel gedaan kan worden of is het iets wat ik beter aan de garage over kan laten?
Iemand toevallig ook enig idee wat zo’n kabel kost?Alvast bedankt,
Tjeerd
Volgens HBase.nl kost links 14.30 en rechts 20.80.
Voor het vervangen moeten volgens mij de remtrommels open en daarvoor moet ook het een en ander aan borgmoeren los en vervangen.
Maareh, niet even iets wat je zomaar doet…
Toch maar de garage bellen…
Thanx
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Bij een ZX wel, bij iets anders minder.
Het is allicht proberen waard. Je achtertrommel zit namelijk vast met 2 kleine kruiskoptjes, als deze eningzings los willen is er geen probleem. Zorgt dat je een goed passende bit gebruikt om ze niet dol te draaien. Normaal als ze erg vast zitten gebruikt men een slagschroevendraaier.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Klusje is best goed te doen hoor!
Zorg wel dat je een brug of jackstands ofzo hebt.
Heb ze niet al te lang geleden zelf gedaan, op straat. Prima klusje, de centrale wielbout (bij mijn diesel tenminste) is maat 34 meen ik zo, niet overal te vinden, dat was het enige wat bij mij problemen opleverde. Oppassen bij het verwijderen van de trommel, ivm de lagers zo recht mogelijk (bijv met het wiel erop nadat de je centrale bout los hebt gehaald). Handig is iemand die je helpt met het afstellen na montage.Het is wat gepriegel om de kabel goed in de trommel zelf te krijgen, wederom met z’n 2-tjes veel makkelijker. uiteindelijk zou het bij de (beun) garage dik 150 euro hebben gekost, mij enkel de kabels.
ps, wellicht overbodig maar let goed op links en rechts!
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
ZX-Cruiser schreef:Dopje 35 is het, is niet te krijgen bijna, 36 past ook goed genoeg.
Vergeet niet dat dat nogal wil wisselen tussen ZX-en van verschillende typen. Op de 1.4 is het geloof ik vóór 30, terwijl het op de 1.6 al 35 is.
Weer lekker makkelijk… In ieder geval een niet te makkelijk te vinden maat.
TS starter inmiddels al gereed?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92