Ik heb gisterenavond mijn stappenmotor schoongemaakt, waardoor hij nu veel beter start en lekkerder stationair draait. Misschien moet ik inderdaad mijn gaskleppostioneur ook eens schoonmaken en nakijken, baat het niet, dan schaad het niet.
Dus, morgenavond na het werk weer wat te hobby-en.
Van het weekend wel wat wijzer geworden over het verloop van de slangetjes vanaf mijn luchtfilter. Nooit geweten dat de dampen vanuit het carter weer mee je cilinders ingezogen worden om nog eens na te verbranden (milieu technische oplossing).
Als iemand meer weet over die storingscodes, heel graag hé, want ik kan ze echt nergens vinden :S
Groet
Orvan
Die vacuumslang kost 3 euro de meter (slangetjes vanaf je luchtfilter).
Kan geen kwaad om die ook eens preventief te vervangen.
Als je auto beroerd gaat lopen moet je echt de stappenmotor vervangen. Schoonmaken helpt maar even. Heb je ook het huis waar die in past schoongemaakt?
Jos van der Voort
dank je jos
daar heb ik wel wat aan!
is er ergens een walkthrough over de opknapbeurt van het gasklephuis?
zou wel heeeeel handig zijn!
bij de dealer kost een volledig nieuw gasklephuis 350 euro ex montage…
is toch wat te duur denk ik :$
groete
it never gets any easier!
Erafhalen, goed schoonmaken, nieuwe pakking. Alle contacten krijgen contactspray. De injector wegbrengen naar een revisie bedrijf voor een ultrasone reiniging van de injectiekop. Verder zou ik in jouw geval toch de stappenmotor vervangen voor een van de sloop.
Aan de voorkant van het huis zit achter een dekseltje ook nog een membraan. Als dat niet lekker meer is zou ik die ook vervangen. Denk bij demontage aan het veertje!
Die gasklappositietsensor aan de zijkant daar hoor je weinig van dat-ie kapot is dus die zou ik zo snel niet verdenken.
Jos van der Voort
Zo ziet mijn stappenmotor er dus uit, Ding werkt nog goed, hij sluit bij stationair toerental net niet helemaal af. Maar als ik wil starten pakt het allemaal net niet in een keer (als ik dit ding er af haal wel, maar dan pendelt mijn toerenteller tussen de 10-25…. geen goed idee dus.
Nog even een foto om alles echt duidelijk te hebben….
Rood omlijnd is dus de stappenmotor ? !
Groen omlijnd de gaskleppositioneur ? !
wat een duidelijkheid! daar hou ik van
it never gets any easier!