Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
karel schreef:
Ergens tussen de 50 en 100 kg als daklast is een heel normale waarde hoor. Mensen DENKEN vaak wel dat een auto meer kan hebben - maar dat is dus niet zo.
Hetzelfde geldt voor het laadvermogen, dat wordt vaak ook zwaar overschat. Met een paar zakken aardappelen zit je bij eender welke auto al snel aan het randje, als je ook passagiers bij je hebt.
Ik heb mijn vorige BiX ooit zó vol gegooid met laminaat (90m2) dat ´ie niet meer uit zichzelf omhoog kwam achter ops: Ik moest hem helpen door heel hard aan de trekhaak te tillen Toen voelde je wel dat de wegligging wat slechter werd, je voelde de banden zeg maar over hun wangen ´rollen´. Wel veerde het heel comfortabel
Eveneens ben ik tevens ook.
Zo , na een dag zwoegen is de Criezel eindelijk een echte BX.
nieuwe koppeling, de draagarmen en de remschijven vervangen.
aandrijfaskeerringen, en krukaskeerring vervangen.
2 ltr nieuwe bakolie.
en nog wat gedoe…
het begon om alleen de koppeling te doen, maar na demontage van de wielen, heb ik Elmer er meteen opuit gestuurt om andere remschijven te halen, een andere koppelingsgaffel, en een passend druklager.
zn oude schijven waren 3,5 mm dik of moet ik melden, DUN…..daarmee liet ik die Bix niet meer op de openbare weg, dus moest Elmer hoe dan ook andere schijven vinden.
anders zou het een retourtje worden met het openbaar vervoer.
absoluut levensgevaarlijke schijven dus en daar zat zelfs een nieuw setje remblokken tegen….....
de koppelingsplaat was van Valeo, maar de drukgroep was een LUK..
dat houd dus in, dat ze ooit ALLEEN de plaat gewisselt hebben.
bagger werk dus.
afijn met een nieuw koppelingsetje van VALEO en een orginele nieuwe koppelingskabel, is dat weer opgelost.
zn silentcups waren compleet versleten, (hoe die ooit een APK heeft kunnen krijgen is me een raadsel)
aan de linkerkant zaten de cups gewoon los.
dus afijn een setje gebruikte armen eronder ,en hopla ding rijd weer snoer strak.
vandaag nog ff een blik werpen op de D pomp, die zou schuin zitten, en daardoor loopt zn D riem ergens tegenaan…
al met al, is de Criezel nu een veilige goede diesel geworden, en is het achterstallige onderhoud er zo goed als compleet uit….
mvgr wupke:die dit een 1x nooit weer actie vond, but what are friends fore….
kreazyV8wuppo schreef:Zo , na een dag zwoegen is de Criezel eindelijk een echte BX.
nieuwe koppeling, de draagarmen en de remschijven vervangen.
het begon om alleen de koppeling te doen, maar na demontage van de wielen, heb ik Elmer er meteen opuit gestuurt om andere remschijven te halen, een andere koppelingsgaffel, en een passend druklager.
zn oude schijven waren 3,5 mm dik of moet ik melden, DUN…..daarmee liet ik die Bix niet meer op de openbare weg, dus moest Elmer hoe dan ook andere schijven vinden.
anders zou het een retourtje worden met het openbaar vervoer.
absoluut levensgevaarlijke schijven dus en daar zat zelfs een nieuw setje remblokken tegen….....de koppelingsplaat was van Valeo, maar de drukgroep was een LUK..
dat houd dus in, dat ze ooit ALLEEN de plaat gewisselt hebben.
bagger werk dus.afijn met een nieuw koppelingsetje van VALEO en een orginele nieuwe koppelingskabel, is dat weer opgelost.
zn silentcups waren compleet versleten, (hoe die ooit een APK heeft kunnen krijgen is me een raadsel)
aan de linkerkant zaten de cups gewoon los.
dus afijn een setje gebruikte armen eronder ,en hopla ding rijd weer snoer strak.vandaag nog ff een blik werpen op de D pomp, die zou schuin zitten, en daardoor loopt zn D riem ergens tegenaan…
al met al, is de Criezel nu een veilige goede diesel geworden, en is het achterstallige onderhoud er zo goed als compleet uit….
mvgr wupke:die dit een 1x nooit weer actie vond, but what are friends fore….
Goeie actie. Ik heb ook een BX gehad waar nog wat aluminiumfolie ipv remschijven op bleken te zitten. Doodeng, zo’n schijf kan zomaar breken.
Ich bin ein Breaker
kreazyV8wuppo schreef:Zo , na een dag zwoegen is de Criezel eindelijk een echte BX.
Inderdaad, ik kwam alleen langs voor de BBQ, maar zag dat het flink tegenzat en ben maar gaan helpen, daar zijn vrienden voor
flink wat werk verzet dus,erg goed gedaan!!! Eindelijk een goede,betrouwbare en veilige bx erbij voor Elmer. Nu de eend nog
Mooi gedaan en gelukkig op net op tijd deze gebreken verholpen! Zie ik nu goed dat die krukaskeerring er eigenlijk nog best goed uit zag?
de olie zeek er onderuit, dus die keerring moest echt vervangen worden.
LE is nu onderweg naar Utrecht,om Beerpeet thuis af te zetten, die arme Peter, hij kwam de 150 a motor brengen voor een oprfrisbeurt,en bij vertrek lekt er LHM uit een HD leiding, oftewel het spoot eruit.
tja, nu heb ik dus een BX voor de deur waar ik even een LHM leiding van moet vervangen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
kreazyV8wuppo schreef:de olie zeek er onderuit, dus die keerring moest echt vervangen worden.
LE is nu onderweg naar Utrecht,om Beerpeet thuis af te zetten, die arme Peter, hij kwam de 150 a motor brengen voor een oprfrisbeurt,en bij vertrek lekt er LHM uit een HD leiding, oftewel het spoot eruit.tja, nu heb ik dus een BX voor de deur waar ik even een LHM leiding van moet vervangen.
mvgr wupke
We hadden het er gisteren nog over, dat de leidingen onder die prachtig gekleurde BX niet al te denderend meer waren. Kennelijk hebben we de goeden verzocht…
Eveneens ben ik tevens ook.
Het was een enorme bak werk (meer dan verwzcht/gehoopt), maar het spul werkt weer ! Iedereen en in het bijzonder Wupke enorm bedankt voor alles ! Morgen ga ik een verslag met foto’s posten (foto’s staan nu nog niet op het web).
Enneh, Criezel wordt bijna een Griezel want ik herken hem niet meer terug, echt griezelig !
Schijt aan originaliteit.
Klinkt alsof het een zware klus was, het belangrijkste is dat het gelukt is
Kon er helaas niet bij zijn moest mijn nieuwe (zoals wup het zou zeggen) tuut ophalen
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
ik ben nu ff mn internet verbinding aan het verkrachten, om de 830 Mb aan foto’s over te spoelen naar Elmer..
die zijn allemaal gemaakt door wupke’s huis fotograaf David,,
dus die Criezel klus is met vereende krachten gemaakt, en de BBQ achteraf was weer ouderwets gezellig.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:ik ben nu ff mn internet verbinding aan het verkrachten, om de 830 Mb aan foto’s over te spoelen naar Elmer..
die zijn allemaal gemaakt door wupke’s huis fotograaf David,,
dus die Criezel klus is met vereende krachten gemaakt, en de BBQ achteraf was weer ouderwets gezellig.mvgr wupke
Ik ben benieuwd hoe het nu zat met de distributieriem. HEb het verhaal alleen van horen zeggen waarbij 2 kemphanen elkaar even in de haren vlogen hier op het forum.
Verder zag het er wel naar uit dat het nodig was. Oude drukgroep zag er echt slecht uit en die keerring was zo te zien ook al aardig aan het lekken (waar ken ik dat toch van).
Die silentblocs op die manier versleten had ik ook eerder gezien. En ook bij mijn auto (indertijd was het mijn witte gasbak) was de auto nog gewoon 2/3 maanden ervoor goedgekeurd (bij een apk bedrijf in Vlijmen). Meja, toen wist ik ook nog niet wat ik nu weet.
nou Ik had vanochtend helemaal geen behoefte an nog een klus erbij, dus liet ik de riem ff voor wattie was.
vooralsnog ga ik even op de kennis af van Emiel beter bekend als BX 19 trs.
volgens hem ligt de dieselpomp uit het lood, wat ergens wel technisch mogenlijk is,maar zo ff bekeken zie je niks raars.
het wel een storing die zsm gemaakt moet worden, want het zou nu zonde zijn van al dat werk en materiaal wat erin is gestopt, en dan over 5000 kms de motor in de soep te laten draaien met een aanlopende riem.
dus LE mag nog ff wat onderdelen regelen voor de volgende klus…
over een paar weken fixen we dat ook ff..
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
knäckor schreef:kreazyV8wuppo schreef:de olie zeek er onderuit, dus die keerring moest echt vervangen worden.
LE is nu onderweg naar Utrecht,om Beerpeet thuis af te zetten, die arme Peter, hij kwam de 150 a motor brengen voor een oprfrisbeurt,en bij vertrek lekt er LHM uit een HD leiding, oftewel het spoot eruit.tja, nu heb ik dus een BX voor de deur waar ik even een LHM leiding van moet vervangen.
mvgr wupke
We hadden het er gisteren nog over, dat de leidingen onder die prachtig gekleurde BX niet al te denderend meer waren. Kennelijk hebben we de goeden verzocht…
nee,
die leidingen zijn idd niet bijzonder best nee….
beste is de hele bundel naar achter vervangen.
nou .
net ff op de msn lijn met Emiel eea overlegt aangaande de D riem perikelen..
naar het zich laat aanzien is in het verleden iets met de pomp gedaan waarmee de poelie’s zijn verwisseld, of tering strak op het tapse asje is getrokken, boomvast kwart voor dol dus..
hierdoor is de poelie dieper op de pompas gaan zitten, en ligt hij nu 2 mm dieper dan waar die moet lopen.
dit an zich kan dus geen kwaad.
daarnaast is de zijkant van de riem tegen de stofkap gelopen, daar LE die met de hete stoomcleaner bewerkt had, dus aardig vervormt waren.
nou is het verhaal simpel,, als een riem tegen een stofkap aanloopt ,is het de kap die het loodje legt, en niet de riem.
en aangezien Emiel die kappen netjes recht heeft gemaakt,en de riem nu dus niet meer aanloopt, kan hij mooi blijven zitten.
ik zal de volgende X dat Criezel hier is, voor alle veiligheid een blik op die riem werpen, maar afgaande op wat Emiel me vertelde, ga ik mee in zijn oordeel dat de schade aan de riem mee viel.
mvgr wupke: