ZX1.4i schreef:Zo een streepje witte verf kom ik inderdaad regelmatig onder de motorkap tegen, vooral bij de motorsteunen. Is dat niet om te markeren dat de betreffende bout op moment vastgezet is? Ik heb bij ABB gewerkt en daar moest ook bijna alles op moment en gemarkeerd worden met 1 streep op de boutkop. Later kwam de chef en controleerde alles na met een momentsleutel en zette er een streep doorheen waardoor je dus een kruisje kreeg.
Mwah, het is wél een Franse auto hoor
Ich bin ein Breaker
Die horen los te rammelen
ZX1.4i schreef:Lelijke Eend schreef:Aan alle mensen die menen Locktite te kennen: wel eens op een potje locktite gekeken ?
Wij hebben een kast vol met allerlei kleuren en nummers van Loctite met een grote kaart erbij voor de toepassingen, ik zie nergens het type om torx boutjes voor BX stoelen vast te zetten
.
Ok effe serieus dan, ik heb dagelijks te maken met locktite, er worden nogal wat soorten gebruikt op een grote dieselmotor, c.a. 30 a 40 soorten. Als je die voor lage sterkte heb gebruikt en heel spaarzaam ipv de bout erin dopen, zal het wel meevallen, maar het blijft een verschrikkelijk eigenwijs actie.
... omdat ? Bout zit los terwijl deze toch echt goed is aangedraaid. Schijnbaar is hij dan losgetrild en gegarandeerd dat dat weer zal gebeuren als ik hem niet extra borg.
Enneh, omdat jij de beschikking hebt over een heleboel soorten locktite, heb ik de verkeerde locktite gebruikt ? Dat idee krijg ik namelijk.
Ohja, nog iets: ik heb de Locktite op mijn BX gesmeerd, niet op de eigendommen van een ander.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Bout zit los terwijl deze toch echt goed is aangedraaid. Schijnbaar is hij dan losgetrild en gegarandeerd dat dat weer zal gebeuren als ik hem niet extra borg.
Enneh, omdat jij de beschikking hebt over een heleboel soorten locktite, heb ik de verkeerde locktite gebruikt ? Dat idee krijg ik namelijk.
Ohja, nog iets: ik heb de Locktite op mijn BX gesmeerd, niet op de eigendommen van een ander.
Wat dan mogelijk een wat meer voor de hand liggende oplossing geweest was, was een ander boutje pakken, tenzij de kooimoer dolgedraaid is natuurlijk. Dit soort bouten trilt normaliter niet los en borging hebben ze eigenlijk al.
Maar je hebt gelijk - het is jouw auto, en jij moet je er happy mee voelen!
Ich bin ein Breaker
Boutje zag er perfect uit ! Daar kon ik niets op aanmerken. En de kooimoer ... Sja, die kan je niet/nauwelijks zien, maar de bouten hadden nog wel netjes grip, dus ik denk niet dat die overleden zijn
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:ZX1.4i schreef:Lelijke Eend schreef:Aan alle mensen die menen Locktite te kennen: wel eens op een potje locktite gekeken ?
Wij hebben een kast vol met allerlei kleuren en nummers van Loctite met een grote kaart erbij voor de toepassingen, ik zie nergens het type om torx boutjes voor BX stoelen vast te zetten
.
Ok effe serieus dan, ik heb dagelijks te maken met locktite, er worden nogal wat soorten gebruikt op een grote dieselmotor, c.a. 30 a 40 soorten. Als je die voor lage sterkte heb gebruikt en heel spaarzaam ipv de bout erin dopen, zal het wel meevallen, maar het blijft een verschrikkelijk eigenwijs actie.
... omdat ? Bout zit los terwijl deze toch echt goed is aangedraaid. Schijnbaar is hij dan losgetrild en gegarandeerd dat dat weer zal gebeuren als ik hem niet extra borg.
Enneh, omdat jij de beschikking hebt over een heleboel soorten locktite, heb ik de verkeerde locktite gebruikt ? Dat idee krijg ik namelijk.
Ohja, nog iets: ik heb de Locktite op mijn BX gesmeerd, niet op de eigendommen van een ander.
het verschil is…
mischien is die stoel wel eens ooit losgehaald door iemand, vervangen oid..
en als dat dan niet goed gedaan word. tja kannie wel eens loslopen in euhh hoe oud ie die criezel?
nu ga jij dus een losgetrilde bout vastzetten met loctite, welke in een kooimoer vast zit… als dat fout afloopt, heb je dus een leuk probleem, om je stoel nog eens los te halen, laat staan er nog eens een nieuwe in te zetten….
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:nu ga jij dus een losgetrilde bout vastzetten met loctite, welke in een kooimoer vast zit… als dat fout afloopt, heb je dus een leuk probleem, om je stoel nog eens los te halen, laat staan er nog eens een nieuwe in te zetten….
Maar - gelukkig is dit probleem tenaamgesteld (zie deel II), en hij betaalt er ook nog ieder kwartaal voor; scheelt dat even voor ons
Ich bin ein Breaker
De voorstoelen zijn inderdaad eens vervangen. Door mij en Roel.
Schijt aan originaliteit.
afijn ik zie je morgen LE.. dus word het an de tijd dat je je nest op gaat snorren,, veilig rijden behebt nm ook dat je helder en wakker bent..
ist niet voor criezel belangrijk, danwel voor familie en vrienden van de medeweggebruikers..
mvgr wupke
Ik kan nou en hele vervelende opmerking maken, maar ik doe het niet.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik kan nou en hele vervelende opmerking maken, maar ik doe het niet.
dat doe je dan morgen maar als je voor mn neus staat ...
mvgr wupke: cu tomorrow
Lelijke Eend schreef:ZX1.4i schreef:Lelijke Eend schreef:Aan alle mensen die menen Locktite te kennen: wel eens op een potje locktite gekeken ?
Wij hebben een kast vol met allerlei kleuren en nummers van Loctite met een grote kaart erbij voor de toepassingen, ik zie nergens het type om torx boutjes voor BX stoelen vast te zetten
.
Ok effe serieus dan, ik heb dagelijks te maken met locktite, er worden nogal wat soorten gebruikt op een grote dieselmotor, c.a. 30 a 40 soorten. Als je die voor lage sterkte heb gebruikt en heel spaarzaam ipv de bout erin dopen, zal het wel meevallen, maar het blijft een verschrikkelijk eigenwijs actie.
... omdat ? Bout zit los terwijl deze toch echt goed is aangedraaid. Schijnbaar is hij dan losgetrild en gegarandeerd dat dat weer zal gebeuren als ik hem niet extra borg.
Enneh, omdat jij de beschikking hebt over een heleboel soorten locktite, heb ik de verkeerde locktite gebruikt ? Dat idee krijg ik namelijk.
Ohja, nog iets: ik heb de Locktite op mijn BX gesmeerd, niet op de eigendommen van een ander.
Blijft een eigenwijze actie en daar kun je je niet uitpraten, maar goed daar praten we morgen wel over, ben ook op de meeting.
ZX1.4i schreef:
Blijft een eigenwijze actie en daar kun je je niet uitpraten, maar goed daar praten we morgen wel over, ben ook op de meeting.
Jemig, als ik LE was zou ik geloof ik niet komen… kunnen jullie er nou echt niet over ophouden dan?
Ich bin ein Breaker
ik ben inmiddels wel benieuwd geworden, kan morgen niet naar de meeting, maar anders….........
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Is niets bijzonders hoor, alleen 10 boutjes die met locktite vast zitten. Schijnbaar is dat een doodzonde. Hoe vervelend toch ...
Schijt aan originaliteit.