22 van de 39
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

LE’s Criezel deel 2
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 21 september 2007 12:41 PM
  [ # 316 ]
ZX1.4i schreef:

Zo een streepje witte verf kom ik inderdaad regelmatig onder de motorkap tegen, vooral bij de motorsteunen. Is dat niet om te markeren dat de betreffende bout op moment vastgezet is? Ik heb bij ABB gewerkt en daar moest ook bijna alles op moment en gemarkeerd worden met 1 streep op de boutkop. Later kwam de chef en controleerde alles na met een momentsleutel en zette er een streep doorheen waardoor je dus een kruisje kreeg.

Mwah, het is wél een Franse auto hoor Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 september 2007 01:05 PM
  [ # 317 ]

Die horen los te rammelen Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 21 september 2007 11:39 PM
  [ # 318 ]
ZX1.4i schreef:
Lelijke Eend schreef:

Aan alle mensen die menen Locktite te kennen: wel eens op een potje locktite gekeken ?

Wij hebben een kast vol met allerlei kleuren en nummers van Loctite met een grote kaart erbij voor de toepassingen, ik zie nergens het type om torx boutjes voor BX stoelen vast te zetten Laughing.

Ok effe serieus dan, ik heb dagelijks te maken met locktite, er worden nogal wat soorten gebruikt op een grote dieselmotor, c.a. 30 a 40 soorten. Als je die voor lage sterkte heb gebruikt en heel spaarzaam ipv de bout erin dopen, zal het wel meevallen, maar het blijft een verschrikkelijk eigenwijs actie.

... omdat ? Bout zit los terwijl deze toch echt goed is aangedraaid. Schijnbaar is hij dan losgetrild en gegarandeerd dat dat weer zal gebeuren als ik hem niet extra borg.

Enneh, omdat jij de beschikking hebt over een heleboel soorten locktite, heb ik de verkeerde locktite gebruikt ? Dat idee krijg ik namelijk.

Ohja, nog iets: ik heb de Locktite op mijn BX gesmeerd, niet op de eigendommen van een ander.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 september 2007 12:19 AM
  [ # 319 ]
Lelijke Eend schreef:

Bout zit los terwijl deze toch echt goed is aangedraaid. Schijnbaar is hij dan losgetrild en gegarandeerd dat dat weer zal gebeuren als ik hem niet extra borg.

Enneh, omdat jij de beschikking hebt over een heleboel soorten locktite, heb ik de verkeerde locktite gebruikt ? Dat idee krijg ik namelijk.

Ohja, nog iets: ik heb de Locktite op mijn BX gesmeerd, niet op de eigendommen van een ander.

Wat dan mogelijk een wat meer voor de hand liggende oplossing geweest was, was een ander boutje pakken, tenzij de kooimoer dolgedraaid is natuurlijk. Dit soort bouten trilt normaliter niet los en borging hebben ze eigenlijk al.

Maar je hebt gelijk - het is jouw auto, en jij moet je er happy mee voelen!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 september 2007 12:21 AM
  [ # 320 ]

Boutje zag er perfect uit ! Daar kon ik niets op aanmerken. En de kooimoer ... Sja, die kan je niet/nauwelijks zien, maar de bouten hadden nog wel netjes grip, dus ik denk niet dat die overleden zijn Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 22 september 2007 12:29 AM
  [ # 321 ]
Lelijke Eend schreef:
ZX1.4i schreef:
Lelijke Eend schreef:

Aan alle mensen die menen Locktite te kennen: wel eens op een potje locktite gekeken ?

Wij hebben een kast vol met allerlei kleuren en nummers van Loctite met een grote kaart erbij voor de toepassingen, ik zie nergens het type om torx boutjes voor BX stoelen vast te zetten Laughing.

Ok effe serieus dan, ik heb dagelijks te maken met locktite, er worden nogal wat soorten gebruikt op een grote dieselmotor, c.a. 30 a 40 soorten. Als je die voor lage sterkte heb gebruikt en heel spaarzaam ipv de bout erin dopen, zal het wel meevallen, maar het blijft een verschrikkelijk eigenwijs actie.

... omdat ? Bout zit los terwijl deze toch echt goed is aangedraaid. Schijnbaar is hij dan losgetrild en gegarandeerd dat dat weer zal gebeuren als ik hem niet extra borg.

het verschil is…
mischien is die stoel wel eens ooit losgehaald door iemand, vervangen oid..
en als dat dan niet goed gedaan word. tja kannie wel eens loslopen in euhh hoe oud ie die criezel?

nu ga jij dus een losgetrilde bout vastzetten met loctite, welke in een kooimoer vast zit… als dat fout afloopt, heb je dus een leuk probleem, om je stoel nog eens los te halen, laat staan er nog eens een nieuwe in te zetten….

mvgr wupke Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 22 september 2007 12:34 AM
  [ # 322 ]
kreazyV8wuppo schreef:

nu ga jij dus een losgetrilde bout vastzetten met loctite, welke in een kooimoer vast zit… als dat fout afloopt, heb je dus een leuk probleem, om je stoel nog eens los te halen, laat staan er nog eens een nieuwe in te zetten….

Maar - gelukkig is dit probleem tenaamgesteld (zie deel II), en hij betaalt er ook nog ieder kwartaal voor; scheelt dat even voor ons Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 22 september 2007 12:39 AM
  [ # 323 ]

De voorstoelen zijn inderdaad eens vervangen. Door mij en Roel.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 22 september 2007 12:52 AM
  [ # 324 ]

afijn ik zie je morgen LE.. dus word het an de tijd dat je je nest op gaat snorren,, veilig rijden behebt nm ook dat je helder en wakker bent..

ist niet voor criezel belangrijk, danwel voor familie en vrienden van de medeweggebruikers..

mvgr wupke Wink

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 22 september 2007 01:09 AM
  [ # 325 ]

Ik kan nou en hele vervelende opmerking maken, maar ik doe het niet.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 22 september 2007 01:25 AM
  [ # 326 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik kan nou en hele vervelende opmerking maken, maar ik doe het niet.

dat doe je dan morgen maar als je voor mn neus staat ...

mvgr wupke: cu tomorrow Laughing

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 september 2007 02:14 AM
  [ # 327 ]
Lelijke Eend schreef:
ZX1.4i schreef:
Lelijke Eend schreef:

Blijft een eigenwijze actie en daar kun je je niet uitpraten, maar goed daar praten we morgen wel over, ben ook op de meeting.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 22 september 2007 02:15 AM
  [ # 328 ]
ZX1.4i schreef:

Blijft een eigenwijze actie en daar kun je je niet uitpraten, maar goed daar praten we morgen wel over, ben ook op de meeting.

Jemig, als ik LE was zou ik geloof ik niet komen… kunnen jullie er nou echt niet over ophouden dan?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 22 september 2007 02:18 AM
  [ # 329 ]

ik ben inmiddels wel benieuwd geworden, kan morgen niet naar de meeting, maar anders….........

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 22 september 2007 02:24 AM
  [ # 330 ]

Is niets bijzonders hoor, alleen 10 boutjes die met locktite vast zitten. Schijnbaar is dat een doodzonde. Hoe vervelend toch ...

Profiel  

22 van de 39
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook