30 van de 39
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

LE’s Criezel deel 2
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 10 oktober 2007 02:02 AM
  [ # 436 ]

LHM is nog geen 20.000km doorgespoeld en ververst. Dat was +/- een half jaar geleden. Dat is wel goed, toch ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 10 oktober 2007 02:07 AM
  [ # 437 ]
Lelijke Eend schreef:

LHM is nog geen 20.000km doorgespoeld en ververst. Dat was +/- een half jaar geleden. Dat is wel goed, toch ?

Ja, moet nog wel een tijdje (40K / 2 jaar) mee kunnen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 oktober 2007 02:11 AM
  [ # 438 ]
Lelijke Eend schreef:

Verder vind ik het ook verrekte koud in Criezel. De kachelkraan zit vast ...

Zit er in de BX een mechanische kachelkraan of is het de bedieningsknop die vastzit Confused:

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 oktober 2007 02:12 AM
  [ # 439 ]

Dan wijt ik het aan een combinatie van vuil wat weggespoeld is (ooit met m’n gore klauwen aan de stangen van de achterveercylinders gezeten) en iets dikkere LHM door de kou.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 oktober 2007 02:15 AM
  [ # 440 ]
ZX1.4i schreef:
Lelijke Eend schreef:

Zit er in de BX een mechanische kachelkraan of is het de bedieningsknop die vastzit Confused:

Dat is doorgaans de kachelkraan, meer een soort sluisje wat je optrekt, die vast zit. Vuile koelvloeistof is vaak de boosdoener, als je forceert kun je het hele bedieningsgedeelte ook reviseren.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 10 oktober 2007 02:17 AM
  [ # 441 ]

100% zeker dat het de kachelkraan is. Dashboardkastjes er uit geplukt en aan de knop gedraaid. Alles bewoog een beetje (vering/buiging) behalve de kachelkraan.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 oktober 2007 10:50 AM
  [ # 442 ]
Lelijke Eend schreef:

Maar ik heb het idee dat Criezel zuiniger wordt ! Shocked

Hoeveel rotzooi heb je eruit gegooid?

(hoewel ik niet zo’n grote mond moet hebben, want ik heb ook nogal wat rotzooi onder de achterbank verscholen. normaal ligt er nog een zak gereedschap en een krik: lekkere troep, maar o zo handig om bij je te hebben )

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 10 oktober 2007 11:50 AM
  [ # 443 ]
garagestmarien schreef:
Lelijke Eend schreef:

Maar ik heb het idee dat Criezel zuiniger wordt ! Shocked

Hoeveel rotzooi heb je eruit gegooid?

(hoewel ik niet zo’n grote mond moet hebben, want ik heb ook nogal wat rotzooi onder de achterbank verscholen. normaal ligt er nog een zak gereedschap en een krik: lekkere troep, maar o zo handig om bij je te hebben )

FYI: de inhoud van de achterbak van Criezel was op het club-evenement van 30 september aanleiding tot een kleine fotosessie…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 10 oktober 2007 01:31 PM
  [ # 444 ]

Was het toen nog erger dan bij deze gelegenheid:

Eigenlijk kan er nog makkelijk gestapeld worden tot het dak.
Overigens geen kwaad woord van mijn kant hierover. Deze inhoud hoort
gewoon bij Criezel.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27943

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2007 08:28 PM
  [ # 445 ]
ZX1.4i schreef:
Lelijke Eend schreef:

Dat de kraan vast zit is volgens mij een BX kwaal Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 10 oktober 2007 08:50 PM
  [ # 446 ]
Arjan Verkade schreef:
ZX1.4i schreef:
Lelijke Eend schreef:

Dat de kraan vast zit is volgens mij een BX kwaal Wink

Ik denk zelf het gevolg van te laat kv vervangen, en daarbij niet de kachelradiateur legen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 10 oktober 2007 10:26 PM
  [ # 447 ]

Oplossing: kachelkraan vervangen door een buisje, vervolgens een huis-radiator, liefst wit met zwarte vingertasten erop achter in criezel plaatsen, deze met koperen buizen koppelen aan het koelcircuit, en voilá, je hebt centrale verwarming in criezel! (met een kachelkraan op de radiator).

Emiel

Profiel  

EW
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 10 oktober 2007 11:42 PM
  [ # 448 ]
karel schreef:
Lelijke Eend schreef:

Maar ik heb het idee dat Criezel zuiniger wordt ! Shocked Kan dat aan het weer (kouder) liggen ? ...

Koude lucht = meer zuurstof per volume = betere verbranding. Je hebt nu een hele grote “extracooler” (ipv intracooler).

Niet noodzakelijk: de dichtheid van de lucht wordt ook hoger waardoor de luchtweerstand weer toeneemt.

Algemene ervaring is dat laatstgenoemde effect groter is dan eerstgenoemde. En dat het verbruik bij koude (denk ook aan lichten (want eerder donker later licht), achterruitverwarming etc.) groter is.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 oktober 2007 01:37 AM
  [ # 449 ]
BX19trs schreef:

Oplossing: kachelkraan vervangen door een buisje, vervolgens een huis-radiator, liefst wit met zwarte vingertasten erop achter in criezel plaatsen, deze met koperen buizen koppelen aan het koelcircuit, en voilá, je hebt centrale verwarming in criezel! (met een kachelkraan op de radiator).l

Een inventieve oplossing om “CV” in te bouwen Razz

Puur nieuwsgierigheid waar zit die kachelkraan eigenlijk, onder de motorkap ?

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 11 oktober 2007 02:22 AM
  [ # 450 ]
ZX1.4i schreef:
BX19trs schreef:

Oplossing: kachelkraan vervangen door een buisje, vervolgens een huis-radiator, liefst wit met zwarte vingertasten erop achter in criezel plaatsen, deze met koperen buizen koppelen aan het koelcircuit, en voilá, je hebt centrale verwarming in criezel! (met een kachelkraan op de radiator).l

Een inventieve oplossing om “CV” in te bouwen Razz

Puur nieuwsgierigheid waar zit die kachelkraan eigenlijk, onder de motorkap ?

Bij zo ong. de linkervoet van de bijrijder, aan het kachelhuis.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

30 van de 39
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook