Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:@Patje74. [snip]lang verhaal waar je gelijk in hebt [/snip]
Maar goed: we kennen LE langer dan vandaag… en als hij in zijn kop heeft zitten krijg je het er toch niet meer uit en het is en blijft zijn auto.
En dat is eigenlijk wat ik wilde zeggen.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat dacht ik ook, waarom meer uitgeven dan nodig.
En vervolgens nog moeilijker doen ook
Dan ook nog eens het risico lopen dat de remmen niet onder de huidige velgen passen..
mpostma schreef:Ik vind het persoonlijk ook niet rijmen dat de auto wordt omschreven als low-budget werkpaard om er dan Xantia remmerij onder te schroeven.
Dat was ook mijn gedachte, de BX als werkpaard en de 2CV als paradepaardje.
Maar goed, het is zijn auto, zijn geld, zijn feestje.
Lelijke Eend schreef:Ik heb mijn zinnen gezet op die klauwen. Ja ik ben eigenwijs ! Dus ga ik er voor. Eerst die klauwen maar binnen, de feitelijke montage komt dan wel als ik er tijd voor heb (+ geld voor nieuwe bijpassende schijven en blokken). Die klonk is ook meer een verzachtend smoesje, een ‘reden’, whatever (maar die klonk is er echt!).
Waaaah - ik ben ook met die klauwen bezig! Ik heb alleen nog geen bericht of de brackets erbij zijn, anders is het in feite nog duurkoop.
Ich bin ein Breaker
Bovendien ligt er op de sloop zat van die rommel. Vaak ook nog met zeer bruikbare schijven en blokken erbij. Kun je ook zelf de bijbehorende bouten erbij nemen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb ook een set xantia klauwen liggen (schijven zijn bij mij hetzelfde natuurlijk)
Voor 25 euro van een sloper getrokken incl. nagenoeg nieuwe remblokken.
De schijven waren ook nog als nieuw, maar daar stond ie op geparkeerd dus die kreeg ik niet echt meer los.
op zich kan je dus nog goedkoper uitzijn met klauwen + blokken dan een setje nieuwe blokjes voor de BiX
moet ze alleen nog een keer eronder schroeven…
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
@Mechuccio
Had je de achterremklauwen er ook bij? Zonder Xantia klauwen achter heeft ie serieuze duikneigingen en dat vind ik persoonlijk niet verstandig..
Met Xantia klauwen achter is het een stuk beter, maar ik moet zeggen dat de rembalans met origineel spul toch het best is (mits de achterremklauwen goed gangbaar zijn). Bij mijn GTI valt me toch altijd wel op dat ie de kont duidelijker omlaag trekt bij het remmen dan bij de diesel.
Sja, qua prijzen: ik was 40 Eur kwijt voor een setje xantia voorklauwen (compleet met bouten). 35 EUR in NL voor een setje Xantia achterklauwen (met halfbrakke remblokken). Blokken 45 EUR en schijven 65 EUR. Als je mazzel hebt, heb je een set met goede blokken/schijven erbij. De schijven achter kun je gewoon hergebruiken net als de blokken. Daarbij heb ik gewoon de beste blokken uitgezocht.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Heb de compmlete set, daar hadden we toen nog uitgerbeid over gemsnt
Ook de achterklauwen heb ik met praktisch nieuwe blokken
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Heb de compmlete set, daar hadden we toen nog uitgerbeid over gemsnt
Ook de achterklauwen heb ik met praktisch nieuwe blokken
Oei, er begint hier een lampje te branden (als zijnde een stokoude TL balk in een fabriekshal die langzaam na veel getik en geflikker brommend licht begint te geven). Was wel een tijdje geleden. Dat is mooi in elk geval.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
jah klopt
Ik had ze al langer liggen dan de 6-bak, maar ja, je moet je prioriteiten stellen he
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
mpostma schreef:@Mechuccio
Had je de achterremklauwen er ook bij? Zonder Xantia klauwen achter heeft ie serieuze duikneigingen en dat vind ik persoonlijk niet verstandig..
Met Xantia klauwen achter is het een stuk beter, maar ik moet zeggen dat de rembalans met origineel spul toch het best is (mits de achterremklauwen goed gangbaar zijn). Bij mijn GTI valt me toch altijd wel op dat ie de kont duidelijker omlaag trekt bij het remmen dan bij de diesel.
Ik heb er op de turbodiesel break helemaal niets van gemerkt. Die remde gewoon goed in balans.
Daar heb ik vlgs mij wel de hele remmerij van doorgespoeld vlak voor de operatie. Dat kan erg veel schelen.
Ik houd het altijd aardig bij, maar na het enige tijd later noodgedwongen vervangen van een remslang merkte ik een aardig verschil in respons van links & rechts, terwijl de LHM nog niet echt stokoud was (ook niet net nieuw).
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Ik heb er op de turbodiesel break helemaal niets van gemerkt. Die remde gewoon goed in balans.
Breaks hebben meer gewicht achter: wat behoorlijk scheelt. Ik heb de achterremklauwen regelmatig gespoeld in die tijd en ze waren mooi blank.
Zooo LE, aandacht genoeg gehad voor die xantia rotzooi…
Nu even een serieuze post van mijn kant.
To Do lijstje voor Elmer VOORDAT er onzinnige zooi opkomt:
-Kachelkraan vervangen
-Kachelverlichting vervangen
-Instrumentenpaneelverlichting vervangen
-Olielekkage’s oplossen
-De juiste achterlichtglazen monteren
-Auto opruimen/leegruimen
-Auto stofzuigen
-Auto grondig wassen en poetsen want dat is ook behoud van een BX
Zullen we daarna weer verder over die xantia remmen LE?
Groeten van mij….
Emiel
BX19trs schreef:To Do lijstje voor Elmer VOORDAT er onzinnige zooi opkomt:
Ferme aanpak Emiel, ik ben benieuwd of jij wel succes hebt
Ich bin ein Breaker
Emiel, je hebt niet goed opgelet. Die achterlichtglaasjes zijn allang vervangen ! En wassen en poetsen ? Man, met die laag olie en vet blijft hij nog langer behouden ! Stofzuigen is ook niet nodig, hoe meer vuil, hoe beter de vloerkleden beschermd worden tegen slijtage.
Alle gekheid op een stokje: ik ben van plan die hele zooi alleen nog maar te kopen. Het er op schroeven is iets voor de toekomst. 2008 ofzo. En het overige onderhoud/reparatiewerk komt ook echt wel. Die hebben zelfs prioriteit boven de Xantiremmen (Echt waar? Echt waar!).
Maar even iets heel anders. Mijn koppeling geeft een takkeherrie. Ik ben er voor 99% zeker van dat de oorzaak een ontbrekend gewicht aan de koppelingskabel is. Nou kan ik zo’n gewicht op zoeken op de sloop en dat aan m’n koppelingskabel schroeven, ik kan ook de simpele methode kiezen en op het werk even een gewichtje fabriekkeren (er staat een draaibenk en ik weet hoe het ding werkt). Maarreh, weet iemand de afmetingen van het gewichtje ? Of nog beter: het gewicht van het gewichtje ?
Schijt aan originaliteit.