Totaal aantal Berichten: 409
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Hallo een vraag ik ben pas in het bezit van een andere xm de 2.0I 16V
Bij stationair draaien maak deze een geluid of er iets tegen de carrosserie tslaat.Alles bekeken maar kan het niet vinden.Geef je iets gas dan is het weg en soms is het er ook niet.In het begin heb ik dit niet kunnen waarnemen .Misschien door het vele filerijden nu valt dit mij op >heeft iemand zoiets al eens eerder meegemaakt.?
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Misschien heb je last van kantelendezuigers, die kunnen ook dat tikkende effect geven. Daar kan de motor oud mee worden hoor.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik heb iets soortgelijks laatst meegemaakt met een Xantia, daar bleek het hitteschild over het uitlaatspruitstuk deels los te zitten.
Bleek een boutje doorgerot te zijn waardoor het hitteschild tegen het spruitstuk trilde bij stationair.
vanwege bereikbaarheid (of eigenlijk het gebrek hieraan) vastgezet met ijzerdraad.
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Het is het relais van het koolstoffilter dat je hoort tikken. Het bedient he tankontluchting…. Dat hoort zo.
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Is het niet gewoon de hydraulische pomp die kan ook een klapperend geluid maken als hij belast word.
Totaal aantal Berichten: 409
- ID/DS D super
- C1 hatchback
tikke tegen de carrosserie
Hallo bedankt voor jullie reactie hiervoor had ik een 2.0 i 4 cilinders dat is wat ik begrijp 8 kleppen.Kan er iemand mijn vertellen wat 2.0I 16V eigenlijk heeft ?Verder ga ik eens opzoek naar de ideeen welke jullie aangaven.
Alleen indien kantelende zuigers hoe kan ik dat het beste constateren.?
Het is in iedergeval niet mijn pomp want deze hoor ik af en aanslaan met tussen pozen of net naar het starten En wat houd precies het relais van het koolstoffilter in.