1 van de 194
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2007 08:47 PM

vandaag heb ik de beide cilinderkoppen van mijn SM afgehaald. wat ik zag maakte mij niet vrolijk…Het ding zoop olie, en nu weet ik ook waarom. In de cilinderwand van de 5e cilinder is een groef te zien, van ondernaar boven.  Laughing Dat gaat dus niet goed komen, en nu moeten er of nieuwe zuigers in, en dan de cilinders opboren naar een overmaat, of de originele zuigers blijven gehandhaaft, maar dan met nieuwe cilindervoeringen en zuigerveren. Hoe dan ook een hele klus, en minimaal een paar duizend eurootjes verder… grrrrrr…..

Wel fijn dat ik nu eindelijk weet wat er mis is met het beest… Evil or Very Mad

Stay tuned… het vervolg zal volgen Crying or Very sad  Crying or Very sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 mei 2007 09:37 PM
  [ # 1 ]

Yuri ,

nieuwe standaard maat zuigers zijn beschikbaar bij de Franse club .

En ken een Belg die ze er zelf koud ingezet heeft ..... Laughing

Inderdaad eindelijk de oorzaak gevonden , dat is dan toch al een opluchting .

Weet je al hoe het komt dat deze groef in je cilinderwand zit ??


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2007 11:34 PM
  [ # 2 ]
wbogaerts schreef:

Yuri ,

nieuwe standaard maat zuigers zijn beschikbaar bij de Franse club .

En ken een Belg die ze er zelf koud ingezet heeft ..... Laughing

Inderdaad eindelijk de oorzaak gevonden , dat is dan toch al een opluchting .

Weet je al hoe het komt dat deze groef in je cilinderwand zit ??


Walter

Vermoedelijk is een oude schade de oorzaak van dit alles. Toen ik de auto kocht zat er een gebroken zuigerveer in, juist in die cilinder. Maar goed, gelukkig heb ik nu een oorzaak van het mega olieverbruik!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 mei 2007 11:42 PM
  [ # 3 ]

Poeh, dat klinkt niet mis. Jammere timing ook, zo net voor het zomerseizoen de SM niet rijdend, zonde.

Ik neem aan dat je veel hieraan zelf kunt oplossen, gezien je historie aan posts? Succes in ieder geval!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 mei 2007 11:45 PM
  [ # 4 ]
Rogier Verhoef schreef:

Poeh, dat klinkt niet mis. Jammere timing ook, zo net voor het zomerseizoen de SM niet rijdend, zonde.

Ik neem aan dat je veel hieraan zelf kunt oplossen, gezien je historie aan posts? Succes in ieder geval!

Tsja… een zomer zonder sm… nou ja, dan leen ik er wel één van een maatje… Gelukkig kan ik alles zelf, met uitzondering van het boren van cilindervoeringen. Maar, dat kost ook de wereld niet. Het is de rest… Crying or Very sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 mei 2007 11:56 PM
  [ # 5 ]

Duur he, zo’n SM ? Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 mei 2007 12:21 AM
  [ # 6 ]
Lelijke Eend schreef:

Duur he, zo’n SM ? Wink

Nee hoor. Auto rijden kost nou eenmaal geld, dus dat kan me geen moer schelen. Het is meer de tijd die ik eigenlijk niet echt heb om er lekker aan te kunnen doorwerken.

Zuigers kosten maar 350 euro per stuk, en de cilindervoeringen rond de 180 euro per stuk. De zuigerveren zitten op 300 euro voor een setje. Ik weet alleen nog niet wat het revisiebedrijf gaat rekenen voor het monteren van de cilindervoeringen en het boren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 31 mei 2007 12:28 AM
  [ # 7 ]
waterman771 schreef:
Lelijke Eend schreef:

Duur he, zo’n SM ? Wink

Nee hoor. Auto rijden kost nou eenmaal geld, dus dat kan me geen moer schelen.

Zo denk ik er ook over ! Maar ben blij dat mijn ‘wrakken’ goedkoper zijn in onderhoud, revisie en restauratie.

Het is meer de tijd die ik eigenlijk niet echt heb om er lekker aan te kunnen doorwerken.

Zuigers kosten maar 350 euro per stuk, en de cilindervoeringen rond de 180 euro per stuk. De zuigerveren zitten op 300 euro voor een setje. Ik weet alleen nog niet wat het revisiebedrijf gaat rekenen voor het monteren van de cilindervoeringen en het boren.

Motor zal er uit moeten en volgens mij zit die niet met snelsluitingen vast ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 31 mei 2007 12:31 AM
  [ # 8 ]

kop op Waterman, bekijk het van de zonnige kant, je hebt van alles maar 6 nodig…

enneuh, als dat goede nieuws niet werkt, bedenk dan dan je straks een blok voorin hebt zitten dat weer helemaal toppie is! enneuh, wat je nu uitgeeft aan de revisie, haal je er straks dik uit door de besparingen op olie die je maakt.  Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 mei 2007 12:34 AM
  [ # 9 ]
Lelijke Eend schreef:

Motor zal er uit moeten en volgens mij zit die niet met snelsluitingen vast ...

Dat was 4 uurtjes werk. Valt mee hé?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 mei 2007 12:36 AM
  [ # 10 ]
gompy58 schreef:

kop op Waterman, bekijk het van de zonnige kant, je hebt van alles maar 6 nodig…

enneuh, als dat goede nieuws niet werkt, bedenk dan dan je straks een blok voorin hebt zitten dat weer helemaal toppie is! enneuh, wat je nu uitgeeft aan de revisie, haal je er straks dik uit door de besparingen op olie die je maakt.  Wink

helemaal als weet je dat een beetje olie voor een SM ongeveer 12,50 per liter kost Crying or Very sad  en dat iedere 300-400 km, tegen 15.000km per jaar..
Tsja, je weet het met een SM ben je vroeg of laat de lul…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 31 mei 2007 12:43 AM
  [ # 11 ]
waterman771 schreef:
Lelijke Eend schreef:

Motor zal er uit moeten en volgens mij zit die niet met snelsluitingen vast ...

Dat was 4 uurtjes werk. Valt mee hé?

En dan moettie nog geboord worden en terug gezet worden Wink

waterman771 schreef:
gompy58 schreef:

kop op Waterman, bekijk het van de zonnige kant, je hebt van alles maar 6 nodig…

enneuh, als dat goede nieuws niet werkt, bedenk dan dan je straks een blok voorin hebt zitten dat weer helemaal toppie is! enneuh, wat je nu uitgeeft aan de revisie, haal je er straks dik uit door de besparingen op olie die je maakt.  Wink

helemaal als weet je dat een beetje olie voor een SM ongeveer 12,50 per liter kost Crying or Very sad  en dat iedere 300-400 km, tegen 15.000km per jaar..
Tsja, je weet het met een SM ben je vroeg of laat de lul…

Het is net een BX he ? Twisted Evil  Wink

Okee, nu hou ik op je te pesten. Ik hoop dat je SM weer perfect in orde komt. Komen er ook foto’s van de operatie ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 31 mei 2007 01:11 AM
  [ # 12 ]

tja, bij de meeste bx-ers veranderen de ogen in schoteltjes bij deze bedragen. maar je hebt gelijk: autorijden kost geld. succes met de operatie en ach, het is een hobby hè? Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 mei 2007 01:31 AM
  [ # 13 ]
Lelijke Eend schreef:

Komen er ook foto’s van de operatie ?

Ja hoor, maar dan moet ik niet vergeten om mijn camera in m’n zak te steken… vandaag lag ie in ieder geval nog op m’n bureau toen ik weer thuis kwam Evil or Very Mad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 31 mei 2007 01:36 AM
  [ # 14 ]

Gatverdarrie, dat zijn mindere berichten, enneh, 4 uurtjes! Da’s knap werk! Ik ben met de uitbouw van mijn HY blok euh… nou ja… veel langer bezig geweest.  Wink
Succes met deze klus!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 mei 2007 01:41 AM
  [ # 15 ]
patje74 schreef:

Gatverdarrie, dat zijn mindere berichten, enneh, 4 uurtjes! Da’s knap werk! Ik ben met de uitbouw van mijn HY blok euh… nou ja… veel langer bezig geweest.  Wink
Succes met deze klus!

Hoewel je het niet zou denken, is een SM met een carbu-blok vrij sleutelvriendelijk. Je kunt eigenlijk overal heel goed bij, en met een wegnemen van een paar extra onderdelen kun je heel veel ruimte creeren. Zodoende is het demonteren van een blok, waarbij de bak kan blijven zitten, heel goed te doen. Ik heb natuurlijk het gemene voordeel dat ik het al heel wat keertje heb kunnen oefenen. Bij een SM met injectieblok is dat sleutelvriendelijke een heel ander verhaal….... vraag dat maar eens aan bogaard77 Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 194
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook