Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die Jaap
Nee, de koplampen en de ruitjes daarvan kun je alleen demonteren als de kap open is….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Een Sm heb ik inmiddels definitief uit mijn hoofd gezet.
Onbetaalbaar voor mij als je aangewezen bent op andere.
Jeroen
En zelfs dan (met 2 rechterhanden) is de onderdelen voorziening….... bedroevend.
Dan maar zoals waterman: de “moed” erin houden.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wil jullie nog even laten zien wat er met de tussenas-koppelingen van de SM club de France gebeurt als de as niet helemaal perfect in lijn staat:
De originele koppelingen hebben een beduidend grotere tolerantie als het om het uitlijnen van de tussenas gaat want daar heb ik dit nog nooit gezien na 25.000 km…..
Let er dus héél goed op dat die as perfect in lijn staat als je deze koppelingen wil gebruiken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Heb je dat rubber dat Boog naar verluid o.a. gaat kopen al geconfiskeerd?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jazekers Ik heb er nu effe een gebruikte tussen geklust die ik nog had liggen, maar ik zal Boog wel effe dat ding afpakken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nu de sm weer lekker rijdt ga ik mij eens richten op herstel van de versnellingsbak die er uit gekomen is. Daar komt dus een nieuw lager in, nieuwe synchromeshringen en een nieuwe schakelmof en tandwielgroep voor de 1e en 2e versnelling. Ook moet er een scheur in het koppelingshuis gelast worden. Als dat alles weer klaar is kan die bak tzt weer terug in de sm. Waarom? Omdat die bak een dif heeft wat nét effe wat stiller is en minder slijtage vertoont.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pffff…. dan blijf je wel bezig met die bak…
Neem aan dat je het nu eerst even een paar maandjes laat rusten
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, hij rijdt nu echt wel geweldig hoor. Daar ligt het niet aan. Maar ja, ik ben een beetje een zeikerd geworden met die bak. Ik weet dat je een 100% stille bak kunt bouwen. De oude was 95% stil, de nieuwe 80%. Ik wil 100%
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En als je het kan, waarom niet?
Ik zeg doen!
Alleen natuurlijk wel op een punt en tijd wanneer het je lekker uitkomt.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Waterman en hulptroepen: briljant actie heren! Wat een plaatje zelfs onder de kap deze SM, wow! En verder moet ik me maar aansluiten bij Tonic: jongens als je dit soort grollen door een specialist/garage moet laten doen…...
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb het niet uitgerekend, maar ik denk dat je zomaar 5000 euro verder zou zijn inderdaad..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja natuurlijk bespaar je veel als je zelf sleutelt. Maar ik denk dat het nog erger is: Dit kan alleen maar zo GOED als je het ZELF doet….. Heeft dus eigenlijk niks met geld te maken. Zelf sleutelen is gewoon leuker en beter. Welke zot gaat er nu lullen over percentage stilheid van een versnellingsbak. Dan ben je een freak. En freaks maken de mooiste dingen…..
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
samuel schreef:...Welke zot gaat er nu lullen over percentage stilheid van een versnellingsbak. ...
Ikzelf heb wel in een aantal DS’en en SM’s gereden in het probleem met die bak is nu eenmaal dat ze de neiging hebben nogal te ‘gieren’.
Je weet het niet van te voren, maar zelfs een compleet nieuwe of gereviseerde bak kan dit verschijnsel hebben lijkt het.
In gebruiksvriendelijkheid, en vooral als je hard rijdt, maakt een vermindering van dat ‘bijgeluid’ erg veel uit in het genot. Bij de SM heb je dan dus tijd voor het luisteren naar de motor , inplaats van het gehuil van de bak.
Je bak ruilen voor een door Harry Martens gedaan exemplaar is natuurlijk ook een overweging, maar dan is er nog steeds geen garantie op lawaailoze bak.
Op zoek naar een hokje voor erbij, met double chevron op de motorkap!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mijn SM bak gierde/jankte ook voor de motorreviesie. Na motorrevisie en voor hermontage,is mijn bak gedeeld en gereinigd geweest EN met andere olie in! En weg gejank.