Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Kan je de oude niet effe trugzetten en dan ‘s nachts vergelijkende fotos maken ofzo, je hebt toch tijd zat .
Ik kan wel effe testen. Het systeem is plug and play, alle orginele stekkers en klemmen blijven gewoon zitten. Ik zal wel even kijken of ik een gaatje kan vinden in mijn zeer drukke agenda
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een halogeenlamp en een 6000K Xenonpit
Maar René, het gaat juist om de foto gemaakt vanaf de bestuurdersstoel naar voren.
Oeps.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Voor de ‘liefhebbers’ onderstaand even wat info die ik ben tegengekomen toen ik mijn setje (voor mijn volvo) ging uitzoeken.
Lumen (Lm): Rekeneenheid voor lichtstroomsterkte (de bundeling van licht).
Kelvin (K): Notatie voor thermodynamische temperatuur oftewel kleurtemperatuur. Kelvin wordt gebruikt om de hoeveelheid wit licht aan te geven.
Xenon:
4300k = 3300 Lumen
6000k = 3000 Lumen
8000k = 2800 Lumen
10.000k = 2750 Lumen
(halogeen = ca. 900 lumen)
je kan op een ballast (35 watt) alle type K aansluiten die je zelf wil. Voor ca. 17,50 per stuk kan je lampjes met een andere K-waarde kopen.
Op mijn volvo heb ik ruim een jaar geleden een setje van 85 euro gezet met een jaar garantie. Of die duurdere setjes veel beter zijn, kan ik niet beoordelen. Ik had nog een Xenon reservelampje liggen en heb die naast een H1 gelegd. De Xenon is zelfs iets minder lang. Dus volgens mij zouden die Xenons goed moeten kunnen passen in het gele glaasje dat over de H1 zit. Bij http://www.rojac.nl/ kan je al een setje voor 58 euro kopen. Denk dat ik het binnenkort maar eens ga proberen….
makman schreef:Ik had nog een Xenon reservelampje liggen en heb die naast een H1 gelegd. De Xenon is zelfs iets minder lang. Dus volgens mij zouden die Xenons goed moeten kunnen passen in het gele glaasje dat over de H1 zit.
Dat zou er weleens toe kunnen leiden dat je juist minder goed licht en verblinding krijgt: Als het goed is, zijn de spiegel en het glas geoptimaliseerd voor gebruik van een gloeidraad op de juiste plek.
Xenon kan daardoor weleens minder werken omdat het werkelijke lichtpunt net ergens anders ligt.
Overigens maakt dat ook vaak het kwaliteitsverschil tussen goedkope en duurdere (halogeen)lampen: De marges in het fabricageproces zijn anders waardoor bij een goed lampje de draad wel op de goede plek zit.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Zou best kunnen. Aan de andere kant ik ben inmiddels al 3 jaar met after marketsetjes zonder problemen door de APK gekomen. De lichtopbrengst is echt veel beter. Maar iets lager afstellen zoals Yuri ook heeft gedaan, lijkt me ook wel beter. Het voordeel bij een SM is dat je de lampjes wel zo weer kan wisselen… Bij een Volvo is dat echt een uitdaging
Nou levert Xenon natuurlijk ook wel zoveel meer licht dat je nog steeds veel overhoudt…
Totaal aantal Berichten: 10347
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Doen die gele glaasjes niet het effect van de lichtopbrengst teniet?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Dat denk ik ook wel. Maar ik vermoed dat je toch kan stellen dat het wel driemaal beter moet zijn dan bij een originele witte H1 met een geel glaasje. Ik vind de opbrengst bij de SM met een geel glaasje echt heel matig.
Totaal aantal Berichten: 10347
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb witte. Veiligheid voor originaliteit!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
makman schreef:Ik had nog een Xenon reservelampje liggen en heb die naast een H1 gelegd. De Xenon is zelfs iets minder lang. Dus volgens mij zouden die Xenons goed moeten kunnen passen in het gele glaasje dat over de H1 zit.
Ik ben erg benieuwd of dat past.
Zou dat voor H4 ook werken? Die glaasjes zijn wel een stuk kleiner..
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Ja, ik ben er ook niet helemaal zeker van. Om het nog ingewikkelder te maken, ik heb een H4 Xenon vergeleken met een H1 originele lamp. Ik ga er dan vanuit dat een H4 Xenon net zo groot/lang is vanaf het voetje als een H1 Xenon.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Het gaat waarschijnlijk toch niet lukken. Volgens mij is het gele glaasje niet over de Xenon te plaatsen. Tenzij het klemkraagje over te zetten is op xenon.
dan misschien toch maar op zoek naar een 3000 K Xenon…..
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit de klem dan niet aan de reflector?
Zo zit het bij een CX verstraler wel.