109 van de 194
« Eerste  < Vorige 107 108 109 110 111 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 maart 2011 03:49 PM
  [ # 1621 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 maart 2011 03:49 PM
  [ # 1622 ]

Een onvervalste Waterman-special. Cool

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 maart 2011 03:59 PM
  [ # 1623 ]

Wat een ding, gewelig. Ik ben meer formaatjes 2cv koppelingsplaatjes gewend cheese Maar deze zijn ook wel leuk! En zo schoon die motorruimte ook, krijg je niet eens vuile handen van van zo’n klus.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 23 maart 2011 05:21 PM
  [ # 1624 ]

Nee, als de boel er elke maand uit moet.  Rolling Eyes

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2011 05:33 PM
  [ # 1625 ]

De lol gaat er wel van af als de boel niet eens vies KAN worden omdat het steeds weer stuk gaat… Ik heb voor onze huwelijksreis de bak gedaan en toen 1500 km plezier gehad. Toen begon het gezeik, juist tijdens die vakantie/huwelijksreis. Dat gebok van die koppeling bleef mijn kakelverse echtgenote ook niet onopgemerkt hmz hmz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 maart 2011 05:44 PM
  [ # 1626 ]

Alles went! Zo staat mijn echtgenote altijd met pech met zo’n citroen geval, en ik (bijna) nooit….en ga nu niet zeggen dat dat aan haar ligt Laughing Maar ja, ik leerde haar kennen toen ze met haar eigen citroentje pech had en om hulp riep; ik was het heel toevallig die haar karretje weer aan de praat kreeg. Kleine oorzaak, groot gevolg! En het is zij trouwens, niet ik, die de doorslag geeft om weer zo’n Frans geval te kopen. Ik ben degene met altijd vieze handen Mad Tell your wife…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 maart 2011 07:24 PM
  [ # 1627 ]

Nu de tekst nog die bij het verhaal hoort Yuri. We hangen aan je lippen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2011 10:13 PM
  [ # 1628 ]

Geduld Jan, geduld. We gaan niet over één nacht ijs.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 maart 2011 10:37 PM
  [ # 1629 ]

Nou ik die foto’s zie snap ik iid dat je de motor erlangs hebt gekregen dacht maandag dat je hem met bak en al eruit gehad haalt.

Lijkt me wel een enorm gepiel om de drukgroep zo weer op het vliegwiel te krijgen maar het zal vast sneller gaan dan alles eruit.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 23 maart 2011 11:15 PM
  [ # 1630 ]

Het apparaat loopt weer, begrijp ik ? Toch vlot gedaan in twee dagen een nieuwe koppeling steken, chapeau !
Ik heb maandagmiddag alleen al een uur staan te “pielen” om die verrekte tellerkabel in de Turbo 2 te krijgen. Kun je zo heerlijk bij van boven af bij een Turbo 2 met ABS…..De ABS pomp zit gruwelijk in de weg - Mijn rechterhand ziet eruit of als ik met een jong hondje heb liggen stoeien….
Maar het tellertje werkt weer !

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 maart 2011 12:25 AM
  [ # 1631 ]
Mark Gielen schreef:

Nou ik die foto’s zie snap ik iid dat je de motor erlangs hebt gekregen dacht maandag dat je hem met bak en al eruit gehad haalt.

Lijkt me wel een enorm gepiel om de drukgroep zo weer op het vliegwiel te krijgen maar het zal vast sneller gaan dan alles eruit.

Mark

Je wilt niet weten wat je dan allemaal weg moet slopen! En als die motor eenmaal weer op z’n plaats is, is het een kwestie van de drukgroep verdraaien tot de centreerpennetjes voor de juiste gaatjes zitten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2011 09:44 AM
  [ # 1632 ]

Ok, dan nu de foto’s:

Hier het vliegwiel:

Dit vliegwiel is zo’n 30.000 km oud en vertoonde 4000 km geleden, voor de montage van de versterkte koppeling geen haarscheuren.

De plaat:


Duidelijk te zien is dat de plaat vreemde “vlekken”vertoont.

Op deze foto wordt dat nog wat duidelijker, je kan duidelijk zien dat de boel flink heeft lopen “happen”. Je ziet waar de plaat wél “grip” op de drukgroep en vliegwiel had en waar niet:

Dan de drukgroep:

Voor een drukgroep met slechts 4000 km achter de kiezen ziet dit er niet uit..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 maart 2011 10:27 AM
  [ # 1633 ]

ik denk dat de boel zo kneiterend heet is geworden dat alles krom is getrokken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2011 10:27 AM
  [ # 1634 ]

Als het voeringsmateriaal te hard is kan dat een vrij logische verklaring zijn inderdaad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3739
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 maart 2011 12:41 PM
  [ # 1635 ]

Heb je ook de “veren” in de plaat al eens nagekeken?  Als die te “hard” zijn dan pakt je plaat nooit mooi op als je koppelt, en in vergelijking met de originele plaat ziet dat er behoorlijk stijf uit.
En ja, zo’n harde plaat, das de omgekeerde wereld, je plaat blijft heel en je drukgroep slijt.. ggrr.
Overigens: Ik rijdt al meer dan 75.000 km met een “gewone” plaat en een “gewone” drukgroep op een 220PK Sm zonder problemen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
109 van de 194
« Eerste  < Vorige 107 108 109 110 111 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook