Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Is dit gezichtsbedrog of is die meuk plaat nou kleiner?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
@blooper: de plaat heeft wel de juiste afmetingen hoor.
@SMGZ: die veren kan ik eigenlijk alleen visueel beoordelen. Als ik de spanning zou willen weten moet ik ze er uit halen en laten opmeten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ze zullen wel sterker zijn lijkt me. De Valeo heeft 8 veren en die speciale heeft er slechts 6. Dus zullen ze per veer sterker moeten zijn om dezelfde kracht te kunnen leveren. En wellicht leveren ze zelfs meer….
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Overigens heeft de valeo niet alleen meer veren, de veren zijn ook nog eens verschillend van sterkte.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
dat leek me ook, waarom anders de verschillende kleuren. Wellicht dat het kleiner aantal veren en het gebrek aan (zichtbare) variatie in de veerkracht er voor zorgt dat e.e.a. niet soepel aangrijpt?
Ik kan het niet goed zien maar zitten de happen op de plaat niet elke keer op de zelfde plek ten opzichte van een veer (en zijn het er dus 6) ?
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De verschillende veren zijn om met standaardveren te kunnen werken. Het gaat om het totaal van alle veren, dan moet je dus met combinaties gaan werken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Shit zeg, ik had natuurlijk irl al wel wat meegekregen over je koppelingstroubles, maar dit is echt wel een heel duidelijk gevalletje ondeugdelijk materiaal. Ik ben benieuwd of het netjes afgehandeld gaat worden.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja… dat was lachen.. NOT… stond net de motor er in, bak weer vast, koppeling vast. Oeps… plus draad naar de startmotor vergeten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Yuri, normaliter zijn de stukken voeringsmateriaal gemonteerd op een aantal verschillende blikken plaatjes, zodat de plaat ook in axiale richting enigszins in kan veren. Is dat bij die plaat van jou wel zo gedaan? Het heeft er m.i. alle schijn van dat op een of andere manier de koppeling te bruusk aangrijpt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het blijft een hele aparte schade aan dat vliegwiel. Temeer omdat ik al 45000km rondcross met een nog veel heftiger koppelling van dezelfde producent in m’n CX. Ik ben zo benieuwd waar het nou door komt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kan het dat het vliegwiel van een SM van zachter materiaal gemaakt is dan bij een CX?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Yuri, normaliter zijn de stukken voeringsmateriaal gemonteerd op een aantal verschillende blikken plaatjes, zodat de plaat ook in axiale richting enigszins in kan veren. Is dat bij die plaat van jou wel zo gedaan? Het heeft er m.i. alle schijn van dat op een of andere manier de koppeling te bruusk aangrijpt.
Jan, ik heb even gekeken en van de door jou geschetste situatie is inderdaad sprake. Wat het vliegwiel betreft: Het zou natuurlijk kunnen dat een cx viegwiel harder is dan een SM vliegwiel. Het SM vliegwiel is overigens een ding wat uit Italië komt hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat moet haast wel. Dit type koppelling wordt ook best veel gebruikt voor andere applicaties, en daar kennen ze dit ook niet. Dat craquelé lijkt mij dan ook letterlijk uit elkaar gerukt door die extreem harde, happende koppellingsplaat. Tot zover kan ik het volgen. Waarom dat niet gebeurt bij andere vliegwielen dat snap ik dan niet. Wat is er anders aan een SM vliegwiel? Zoals je zegt, het lijkt er op dat ie zachter is. Waarom heeft meneer Alfieri dat dan gedaan?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Eigenlijk klinkt het ook niet echt logisch, maar je weet het niet. Het kan natuurlijk ook gewoon domme pech zijn, dat er een slechte veer in juist deze drukgroep zit bv.
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Lekker zacht? Staan daarom italiaanse mannen te boek als goede minnaars?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.