Is het niet zo dat de rubberring voor de afdichting zorgt en de teflonring voor de geleiding van de zuiger en de filtring om het vuil
bij de eerste 2 weg te houden
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
tsa.. tot je een keer een veercylinder hebt waar je die opsluitring NEVER van los krijgt.. Die heb ik lekker met de hartjes methode gedaan. gaat prima. Wel met de cylinder naast de auto.
Als de onderdelen nummers niet gelijk zijn zijn de cylinders anders…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb die sluitring nog nooit niet losgekregen trouwens.
De sm staat weer voor de deur. Natuurlijk ging het weer eens niet zoals we gedacht hadden. Vanmorgen bleek dat het voorste deksel van de bak weer lekkage vertoonde. Ik had em al eerder opnieuw gemonteerd met nieuwe vloeibare pakking maar dat was dus weer eens kansloos geweest. Kon de hele zooi er dus weer eventjes fijn onder vandaan. Hele zaak schoongemaakt en met een ander soort vloeibare shit in elkaar gebeund, klaar. Lijkt niet meer te lekken.
Toen de beschermplaten bij de voorwielophanging en de onderplaat en keienvanger er weer onder, wielen er op en klaar.
NOT.
DE auto kwam voor niet meer in de hoogste stand. WTF %$$#^^$@@$$@$@
Weer de platen er links af. Niets te zien ( natuurlijk)... ik word moedeloos van die H**R op wielen.
Uiteindelijk bleek het trekstangetje van de hoogteregelaar, dat ding waar het kogelkopje op zit, klem de lopen tegen de bedieningsbeugel. Trekstang verzet: klaar. Toen zagen we ook dat de handbedieningshevel tegen de beschermplaat aan liep als je de auto handmatig in de hoogste stand zette. De plaat had tijdens de rally een optater gehad ofzo. Plaat verbogen, zooi weer gemonteerd, wielen er op.
Nu werkt alles. Komt vlot omhoog, corrigeert perfect en rijdt als nooit te voren. En de pomp slaat ook tijdens het rijden nog maar 1x per 30 tot 50 seconden aan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat een verademing is dat he? Dat je stuur ook normaal blijft doen in gicanes..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is wel een verschil ja. Voorheen merkte je dat in een snelle chicane de druk op je stuurhuis opeens “op” was en dat de pomp het niet meer trok.. Met de “nieuwe” centrifugaalregelaar en de nieuwe voorraadbol en veel minder interne lekkage merk je gewoon dat je meer druk en meer drukreserve hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DS23IE pallas schreef:Is het niet zo dat de rubberring voor de afdichting zorgt en de teflonring voor de geleiding van de zuiger en de filtring om het vuil
bij de eerste 2 weg te houden
Citroen heeft voor teflonringen voor de afdichting gekozen omdat rubber afdichtingen te veel weerstand hebben voor een precieze werking van de regelaars. Idem voor de stuurinrichting (van een ds tenminste).
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In alle bekrachtigde stuurhuizen op LHM zitten teflonafdichtingen, maar ook in de veerpoten van XM’s, bx’en enz enz enz.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vanwege bovengenoemde reden…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. Een en anders staat ook nog beschreven in de boeken van Roger Brioult “Citroën: L’histoire et les secrets de son bureau d’etudes” Als je die boeken nog kan vinden zijn ze zéér de moeite waard. Ze zijn wel helemaal in het Frans geschreven en helaas niet Jip & Janneke frans
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ben wel wat gewend. Ik ken de rta van de ds en de sm bijna uit m’n hoofd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jan, als je goed frans kunt lezen moet je die boeken echt proberen te krijgen. Overigens, de RTA is echt wel Jip&Janneke; frans hoor. Iedere garagist moest het immers kunnen snappen. Stelt geen ruk voor. Voor de boeken van Brioult heb ik 14 dagen vakantie en een woordenboek nodig gehad, maar echt helemaal de moeite.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jij spreekt een aardig mondje Frans toch?
Dan zegt dat wel iets over het niveau van de boeken…
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Trouwens, het Secreet staat nog steeds lekvrij voor de deur en ze komt nog netjes omhoog ook
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6158
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inmiddels heb ik er alweer zo’n 300 km opzitten met mijn sm. Het ding rijdt goddelijk en het niet meer elke 5 seconden aanslaan van de pomp is een waar genot
Er is echter nog één puntje wat ik niet helemaal snap Als de auto een nachtje gestaan heeft en ik start de motor dan komt ie omhoog. Echter, niet in de rijstand maar in de ” eerste verhoogde rijstand” na 3 seconden zakt ie dan terug naar de “normale rijstand” en werkt het systeem verder foutloos. Zowel aan de voor- als aan de achterkant doet dit vreemde geval zich voor, terwijl alleen vóór een nieuwe hoogteregelaar gekomen is. Ik vermoed dat er misschien één van stangen van de “hand hoogtebediening” klemt of vastloopt, want voor de Citron Pressé had ie dit dus nog niet…. vaag vaag vaag vaag….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste