Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Het is een tijd geleden wellicht maar dju wat een prachtige foto’s met de SM in Parijs!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 10336
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als hij tijdens het rijden niet zichtbaar lekt zou ik er niet mee zitten. Maar misschien ben ik een beetje minder perfectionistisch als jij…. Eigenlijk was deze afdichting een vrij slecht ontwerp. Vandaar de latere modificatie. Over die modificatie gesproken: heeft Bloop z’n sm verkocht?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hij was dicht en kan dicht. Geen broddelmaatregelen: lekken hoort niet en is onaceptabel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Ik heb ook flink last gehad van koelvloeistoflekkage. De drukdop van het koelsysteem was hiervan de oorzaak. Controle hiervan is iets meer binnen handbereik. De keerring controleren is een .. klus.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die dop heb ik al gehad. Is een nieuwe, van de juiste druk. Controle van de keering is inderdaad een uur demontage werk. Voor na de winter. Het is koud in de garage hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat moet de juiste druk dan zijn?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
280 geloof ik. Moet ik effe in dat boek kijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dop is 280 mbar = 0.28 bar. => Correct Waterman
Dat is een heel lage druk.
Zeker geen 500 mbar of 0.5 bar dop gebruiken, ( of nog meer) dat is funest voor de waterpomppakking.
Moderne motoren zijn gemaakt voor een hogere druk, maar onze SM NIET!.
To err is human, not to err is divine.
Hoi waterman,
mijn sm ligt inelkaar, wil je wanneer je in de buurt bent eens komen kijken wat er me te doen?
al vast dank.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is voorjaar en omdat ik samen met wat vrienden net een betonvloer in de garage heb gestort staat de SM weer even buiten. Een mooi moment om wat dingen aan te pakken die me al enige tijd dwars zaten. Puntje 1 was het ranzige tapijt rondom de remknop. Kennelijk zweet het remcommando iets LHM ( wat bijna alle ds’s en en sm’s wel hebben) alleen was bij mij het plastic slangetje wat die gelekte LHM naar de straat moet afvoeren ipv naar het tapijt kennelijk pleite geraakt ergens in de afgelopen 100.000 km. Tijd om de boel daar onder maar eens eventjes vakkundig te slopen. Vandaag een mooie dag en wat tijd dus lekker aan de gang gegaan:
Bij nadere inspectie bleek het commando eigenlijk alleen wat vettig te zijn, maar zeiknat zeker niet. De boel eens even goed nagelopen en schoongemaakt en dat verd**de slangetje vervangen.
Alle ranzige bitumenplaatjes van de bodemplaat afgestoken, de beplating weer netjes terug op z’n plek en we kunnen weer 100.000 km.
En natuurlijk het tapijt zelf even een paar uurtjes laten weken in de biotex. Daar knapt het echt wel serieus van op. Morgen nieuwe isolatie plakken en de boel afmaken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kleine wasjes, grote wasjes…
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
graddus schreef:Kleine wasjes, grote wasjes…
Doe je in de wasbak
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Lekker bezig U. krijgen we nog het eindresultaat te zien?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijkt u eens meneer:
onder het tapijt heb ik ook nog nieuwe ontdreuningsmatjes geplakt. Dat scheet kabaal maar ook warmte.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Prachtig gedaan Waterman, heb je nog andere foto’s van je mooie SM krijg daar geen genoeg van
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.