Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Goed dat je je er toch toe hebt weten te zetten na een week sloven:
Ik kan niet wachten tot het moment dat alles dat ik nog maar te doen heb aan de SM de motor- en bakolie, de carburateurs en doorsmeren van de voortrein is!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, tijd vinden/maken en zin hebben/krijgen is tegenwoordig nog best lastig Een kind, een huis, werk.. en van augustus tot eind januari de jacht natuurlijk. De SM dreigt een beetje het kind van de rekening te worden. Maar goed, stukje bij beetje lukt het toch nog ieder jaar om de auto klaar te maken voor het mooie weer.
Dat er nu “niets” aan mankeert komt vooral omdat ik gewoon bijna niet meer met die auto rijd. Er zijn jaren geweest dat ik er 25.000 km mee reed, afgelopen jaar heb ik de 5000 niet eens gehaald
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jaja…. de tijden veranderen hè.
P.s. Hier is een idee voor je nieuwe avatar:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zie maar zo, gaat hij langer mee Yuri…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Van stilstaan worden ze ook niet beter natuurlijk..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies 2d. Alles bij elkaar heb ik in heel 2012 zo’n 20 dagen sm gereden van de 365
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan bof je nog. Ik kom niet verder dan 10 dagen. Vandaag de eerste dag van 2013.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Jullie moeten die wagens gewoon wat vaker uitlenen aan je uitvretende vrienden die dat allemaal niet kenne betale
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
waterman schreef:Precies 2d. Alles bij elkaar heb ik in heel 2012 zo’n 20 dagen sm gereden van de 365
Het is nog erger….
366…
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, maandje verder. Even een beetje stof afblazen. De SM is onlangs door “Autoweek” gevraagd voor hun rubriek “klokje rond” omdat de teller nu op 203.000 staat. Best wel lachen die keuring, want de keurmeester had nog nooit een SM mogen bekijken. De zaken die tijdens de keuring aan het licht zijn gekomen beperken zich tot het zweten van wat vettigheid hier en daar, het CO en HC wat te hoog stond en het koplampbeeld wat niet helemaal fris is op dimlicht. Zaken die ik moet aanpakken zijn een stuurkogel aan de linkerkant met wat speling en de fuseekogel rechts onder. Die beide kogels hebben wat speling, maar volgens de keurmeester zit dat allemaal nog ruim binnen de apk-marge. Tijd voor actie, want het beinvloed de wegligging natuurlijk wel en ook de voorbanden lijken er iets onregelmatiger door te slijten. Al kan dat laatste ook aan mijn rijstijl liggen Ook wordt de accu wat minder, maar dat mag ook wel na 8 jaar…
De keuring op zich was interessant en na afloop zijn er wat foto’s en een videootje gemaakt. Allemaal erg leuk om eens mee te maken.
Het artikel zal binnenkort wel gepubliceerd worden op de website van autoweek en in het blad zelf.
Verder de afgelopen weken gewoon weer lekker wat kilometers gemaakt en dat gaat nog steeds fantastisch. Nu de sm ook thuis op eigen terrein kan staan (helaas niet binnen..) gebruik ik hem met mooi weer ook vaker. De afgelopen weken was het droog en prima cruisen. Al lijkt die #$@#!&*#& waterpompseal weer te lekken. ZUCHT. Diepe zucht..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:*knip* want de keurmeester had nog nooit een SM mogen bekijken.
“Oh, dit is toch zo’n ding met van die ballen? Nou, dan weet je het wel”
Erg benieuwd naar het artikel
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad Prutser.. zoiets ja. Ik moet er wel bijzeggen dat het vooral wat “moeite” kostte om uit te leggen dan men in 1974 heel wat anders voor ogen had bij het idee over “geen olie lekken”... Mooi voorbeel zijn de lekslangen van het remcommando, de koppelingscilinder en differentieelstukken: die komen gewoon onder de auto uit en zo loopt de olie lekker de grond in. Waar ie ook uitkomt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En zolang het mooi weer blijft gebruik ik de SM gewoon als dagelijkse auto. Lekker kilometertjes maken. Mee naar de bouwmarkt, aanhanger met puin er achter, boodschappen doen in de stad. Het blijft een geweldige auto die ook voor het “normale” autogebruik erg geschikt is. Kinderstoeltje er in, paar kratten pils in de kofferbak, je kunt er alle kanten mee op.
Gisteren nog even een koffiemeeting gehad met vriend Sars:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, je hebt er dus ook een trekhaak onder gehangen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Al 10 jaar Jan. Dat was een zeer noodzakelijke voorziening toen ik nog in de Amsterdamse binnenstad woonde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste