Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HULDE!!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat een stunt zeg!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ongelovelijk hé
Ik wist niet wat ik zag….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou eerst denken “g#$%@#$#” wie flikt dat nou weer
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wauw… dat is nog n’s een Echte Vriend zeg.
Wees er maar zuinig op!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rene van Maren schreef:Ik zou eerst denken “g#$%@#$#” wie flikt dat nou weer
Ik dacht: Godver, nog een SM in de buurt? Zal de eigenaar straks wel weer komen zeuren om technische bijstand Pas op 2 meter van de auto zag ik dat ie van mij was En toen: Hoe the fuck komt die auto nou hier : ........hahahahhaha
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
waterman771 schreef:.... voor ‘t dwarsfluit-concertje van mijn vriendin…
Wat ‘n respect weer….
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
citrods schreef:wbogaerts schreef:waterman771 schreef:U-Niek schreef:Wat is eigenlijk beter bestaande bollen controleren dan wel reviseren of gewoon ruilbollen halen bij chyparse of de Franse club o.i.d. ?
Als je zeker weet dat je originele SM bollen hebt op je wagen, dan kies ik er voor om die te (laten) reviseren.
En hoe zie je dat je originele SM bollen hebt ????
Walter
Aan de schokdempers.
Leg eens verder uit ???
ik heb revisie sm bollen dat zijn toch de originele met een ander membraan in?
wat verschil is er dan aan de schokdember?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
waterman771 schreef:Rene van Maren schreef:Ik zou eerst denken “g#$%@#$#” wie flikt dat nou weer
Ik dacht: Godver, nog een SM in de buurt? Zal de eigenaar straks wel weer komen zeuren om technische bijstand Pas op 2 meter van de auto zag ik dat ie van mij was En toen: Hoe the fuck komt die auto nou hier : ........hahahahhaha
En wie draait er straks weer voor op als er wat mee is?
Jawel, Yuri
Goede stunt
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik nu uit het raam kijk staat ze te glimmen in de zon, naast mijn mooie glimmende Bmw. Heerlijk, na 2 jaar is ie nu pas écht thuis
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wbogaerts schreef:
En hoe zie je dat je originele SM bollen hebt ????
Walter
Aan de schokdempers.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191183&highlight;=
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo, de eerste 1000 km staan d’r weer op en Martijn de Ruiter is de eerste Nederlandse CiFo gebruiker die met mijn SM gereden heeft
Kreeg nog effe de schrik van mijn leven: Toen ik vanmiddag bij de zaak van Martijn aan kwam rijden ging het oliedruklampje branden
En snelle blik onder de kap wees uit dat de stekker van het oliedrukcontact half los lag en tegen de handremkabel aankwam… Oef….oef….oef
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag ben ik met Cyril Sars en de SM naar een tuningbedrijf met rollenbank geweest. De eigenaar van het bedrijf beschikt over de modernste rollenbank van NL, die zowel dynamisch als statisch vermogen kan meten. We hebben de SM op de rollenbank vastgesjord en een 4 tal testruns kunnen maken.
Resultaat: 176,4 pk bij 5684 Tpm, gemeten aan de wielen! Vervolgens is het verlies van pk’s uitgerekend, en komen we aan 210 Krukas-Pk’s. Het koppel van de motor komt uit op 250,6 nm tussen 2200 en 5400 tpm, ook weer gemeten aan de wielen.
Dit betekend dat onze revisie zonder meer geslaagd mag worden genoemd! De motor leverde origineel 190 DIN-pk’s aan de krukas, volgens fabrieksopgave, en komt nu dus op 210 als gemiddelde gemeten over 4 runs.
Het was écht een gaaf gezicht om dat ding te zien gaan op de testbank Ik zal straks de foto’s en de filmpjes eens gaan posten. Nu eerst… PILS!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oh filmpjes
Ben benieuwd naar het geluid
Mooi resultaat trouwens
Hoeveel koppel levert de motor nu zelf, want die 250 was aan de wielen.
Enige idee in hoeveel sec je aan de 100 zit nu?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Arjan Verkade schreef:Oh filmpjes
Ben benieuwd naar het geluid
Laat maar komen die hap, daar smullen we van!!!
Dit lijkt mij een prachtige bekroning voor al dat werk, al dat vakwerk!