Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat is er mis met die schakelstangen dan? Is dat niet op leuke wijze op te lossen?
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vast wel, maar dan moet ik eens een setje van die stangen bij ome John inleveren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
Nieuw eindresultaat is : 180,4 pk aan de voorwielen. Dit is het gemiddelde van 5 metingen op de rollenbank.
Hier nog een suggestie om dat vermogen omhoog te krikken…. En ja; ik zie (ook) dat dit een injectie betreft maar carb. gaat waarschijnlijk ook wel lukken. meer lucht is meer powerrrrrrrrrrrrrrrrrr
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
citroen23 schreef:waterman771 schreef:
Nieuw eindresultaat is : 180,4 pk aan de voorwielen. Dit is het gemiddelde van 5 metingen op de rollenbank.
Hier nog een suggestie om dat vermogen omhoog te krikken…. En ja; ik zie (ook) dat dit een injectie betreft maar carb. gaat waarschijnlijk ook wel lukken. meer lucht is meer powerrrrrrrrrrrrrrrrrr
komt op deze manier nooit goed waar worden voelers dan nu gestoken die normaal in de luchtfilter zit? zo krijgt de CPU niet alle gegevens binnen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
deze opstelling heeft al bewezen niet te werken wegens te laag toerental van de compressor .
Zit op de tussenas ( half motortoerental ) in plaats van op de krukas !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als ik dat zo zie zou ik zeggen dat dat te compenseren moet zijn met poeliematen. Zo op het oog zijn die poelies iets van 2:3, door de poeliematen te varieren, en eventueel te verdubbellen voor de grip moet je toch een acceptabel compressor toerental kunnen maken?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb helemaal géén behoeft aan nog meer vermogen, en al helemaal niet door met compressors te gaan beunen.
Als er getuned moet worden dan met nog mooiere zuigers, drijfstangen, nokkenassen en carburateurs. Zoals het hoort volgens de Italiaanse traditie dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Overigens heb ik vandaag wéér lekkage van de waterpompafdichting geconstateerd Het lijkt erop dat de veer van de waterpompafdichting toch nét te zwak is: als het systeem druk gaat opbouwen en zo rond de 0,5 bar komt begint ie weer te lekken…
De komende week de boel maar weer eens even goed afpersen en controleren…
Een sm houd je bezig
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het begint zowaar op een bx te lijken Yuri. Komt wel weer goed
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bart1989 schreef:Het begint zowaar op een echte Citroën te lijken Yuri. Komt wel weer goed
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zag je 2de kerstdag nog rijden met de SM, op de A10 en A1
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Ik zag je 2de kerstdag nog rijden met de SM, op de A10 en A1
Hé da’s leuk! Zet je me nog effe in gespot en gepost?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GEK word ik van die auto. Werkelijk gek.
Vorige week hebben we een waterlek opgelost. Daarbij hebben we het systeem onder druk gezet. Tot wel 1,5 bar heeft hij de boel afgeperst.
Geen lekkage meer te vinden. Ik heb de auto woensdag op de brug gehad, om de uitlaat te herstellen. Ik heb géén lekkage sporen van de Waterpomp gezien.
Ook geen leksporen op het carter…
Nu lekt ie dus, gisteren onderweg van Grunn naar Assen 2 keer lekkage gezien: 1x bij het tanken en 1x toen ik in Assen aankwam. Ik ben onder de auto gekropen ( nu m’n jas dus onder het vet…): Lek lang het gaatje van de waterpomp. Veel lekkage, gewoon een duidelijke plas koelvloeistof.
Ik heb de dop losgemaakt, de lekkage stopt onmiddellijk…Het systeem stond niet eens onder hoge druk, gewoon normaal dus…
Ik kom thuis van Assen in Amsterdam, heb 200 km gereden, niet langzaam….
Ik zet de auto hier thuis op de parking en zie géén lekkage! Hoe kan dat nou???!!!
De keering én waterpompschoep zijn beiden nieuw. Ik zat eerst te denken dat de keering misschien moet inlopen op de schoep, dat zou inderdaad een goede mogelijkheid kunnen zijn ware het niet dat die keering er inmiddels al 7000 km in zit.. Daarbij loopt de nieuwe keering ook op een nieuwe waterpompschoep. Beide dus nieuwe loopvlakken, dus dat zou in een paar 100 km wel klaar moeten zijn
Wat mij nog door mijn hoofd schoot was het volgende: Er was al sprake van een lekkage van het systeem. Om die te vinden heeft de garage 1,5 druk op het systeem gezet. Misschien is de keering daardoor naar de klote gegaan. Of de veer van de waterpomp keering is niet goed ( te slap) want het lekken begint zodra het systeem een beetje druk opbouwd.
Nou ja, de boel moet wéér uit elkaar. Voor de 4e keer in 7000 km….
Het valt mee, het vervangen van de keering is 2 uurtjes werk… Maar ik word er zo moe van inmiddels….
Gek word ik van die auto..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Karakter noemen we dat . Ik vind 4x in 7000km best meevallen, en de motor hoeft er niet eens uit . Ik denk dat de SM je iets probeert te vertellen over die BMW…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!