Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
en hier nog een foto van de krukas:
Je ziet hier wat verkleuringen, en als je heel goed kijkt zie je de lichte groeven. Deze kruktap is de slechtste, en reden om de hele krukas te laten opknappen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hmm, ti’s mischien een flauwe opmerking, maar ik heb op het werk een 2,5 Ltr 4 pitter hyundai blok is stukjes liggen voor revisie.
en als ik de foto van de V6 zo bekijk, euh,m dan heb ik veel meer onderdelen.
eigenlijk is het dus een relatief eenvoudig blok die Masserati.
daarnaast Paso, een krukas slijpen gebeurt op een NATTE exentrische slijpbank.
en erg super vakman en of geleerd hoef je er niet voor te zijn, je moet natuurlijk wel de ins en outs weten van de machine, en wat je eraf mag slijpen natuurlijk .
maar als het je vak is, dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:hmm, ti’s mischien een flauwe opmerking, maar ik heb op het werk een 2,5 Ltr 4 pitter hyundai blok is stukjes liggen voor revisie.
en als ik de foto van de V6 zo bekijk, euh,m dan heb ik veel meer onderdelen.
eigenlijk is het dus een relatief eenvoudig blok die Masserati.mvgr wupke
Dat klopt ook wup! Alleen heeft het blok een paar hele vervelende geheimen en vreemde constructies, waardoor er best vaak fouten gemaakt worden bij revisie. Het demonteren van het uitgebouwde blok is maar een uurtje werk, het netjes en juist in elkaar zetten neemt al gauw een dag, zoniet 2….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:[
Dat klopt ook wup! Alleen heeft het blok een paar hele vervelende geheimen en vreemde constructies, waardoor er best vaak fouten gemaakt worden bij revisie. Het demonteren van het uitgebouwde blok is maar een uurtje werk, het netjes en juist in elkaar zetten neemt al gauw een dag, zoniet 2….
Zoals het feit dat je de bussen alleen kan boren/honen als ze onder druk staan!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:waterman771 schreef:[
Dat klopt ook wup! Alleen heeft het blok een paar hele vervelende geheimen en vreemde constructies, waardoor er best vaak fouten gemaakt worden bij revisie. Het demonteren van het uitgebouwde blok is maar een uurtje werk, het netjes en juist in elkaar zetten neemt al gauw een dag, zoniet 2….Zoals het feit dat je de bussen alleen kan boren/honen als ze onder druk staan!!!
wat bedoel je met onder druk staan?
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:bogaard77 schreef:waterman771 schreef:[
Dat klopt ook wup! Alleen heeft het blok een paar hele vervelende geheimen en vreemde constructies, waardoor er best vaak fouten gemaakt worden bij revisie. Het demonteren van het uitgebouwde blok is maar een uurtje werk, het netjes en juist in elkaar zetten neemt al gauw een dag, zoniet 2….Zoals het feit dat je de bussen alleen kan boren/honen als ze onder druk staan!!!
wat bedoel je met onder druk staan?
Het blok dient geheel kaal te worden gemaakt, daarna dient er een hele dikke stalen plaat te worden gemonteerd op de cilinderbussen, waar normaal de cilinderkop zit, en dan wordt het blok ingespannen in de hoonbank, en kunnen de cilindervoeringen worden geboord/gehoond. Doe je dat niet, dan worden de cilinders ovaal.
Zie foto:
en deze
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:bogaard77 schreef:waterman771 schreef:[
Dat klopt ook wup! Alleen heeft het blok een paar hele vervelende geheimen en vreemde constructies, waardoor er best vaak fouten gemaakt worden bij revisie. Het demonteren van het uitgebouwde blok is maar een uurtje werk, het netjes en juist in elkaar zetten neemt al gauw een dag, zoniet 2….Zoals het feit dat je de bussen alleen kan boren/honen als ze onder druk staan!!!
wat bedoel je met onder druk staan?
Het blok dient geheel kaal te worden gemaakt, daarna dient er een hele dikke stalen plaat te worden gemonteerd op de cilinderbussen, waar normaal de cilinderkop zit, en dan wordt het blok ingespannen in de hoonbank, en kunnen de cilindervoeringen worden geboord/gehoond. Doe je dat niet, dan worden de cilinders ovaal.
Zie foto:
en deze
als ik zo nu een beetje uw gans draadje overloop,denk ik bij mezelf of het niet goedkoper was geweest om 6 nieuwe bussen te hebben gestoken?? kost volgens mij heel wat minder dan het geen je nu doet! maar als ik goed begrijp,ben je niet enkel je motor aan ‘t fiabiliseren,maar er ook een racemonster van aan’t maken?? al die bewerkingen zijn volgens mij niet echt nodig,bij een gewone revisie??? ik reviseer de mijne met originele stukken,die kosten bij de Franse club heel wat minder en zijn goed van kwaliteit! Ten slotte wat mij ook intrigeerd, is dat uw dure sportolie van castrol,niet veel geholpen heeft sinds uw vorige revisie!! algemeen gezien een dure grap
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nieuwe bussen moet je ook zo inspannen en honen! Die stalen plaat moet volgens de manual op spanning vast gezet worden…
Dit is geen eendmotortje die je ff hoont met de scotch brite borstel op de boortol…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Nieuwe bussen moet je ook zo inspannen en honen! Die stalen plaat moet volgens de manual op spanning vast gezet worden…
Dit is geen eendmotortje die je ff hoont met de scotch brite borstel op de boortol…
Ik heb gebeld met de Franse club en de bussen voor een 2.7 zijn voorgehoond en moeten er juist ingeperst worden en een nieuwe set zuigerveren en klaar is kees! maar voor de 3.0 zijn het verschillende bussen geloof ik! de middenste zijn anders dan de buitenste! niet? wat ik ook ni begrijp bij de Franse club is: een set 2.7 zuigerveren kosten daar in originele maat 97€! een set 3.0 veren kosten 206€ ???? waar ligt ‘t verschil??
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat heeft met hun inkoop te maken en het feit dat ze compleet van de pot gepleurd zijn!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:bogaard77 schreef:Nieuwe bussen moet je ook zo inspannen en honen! Die stalen plaat moet volgens de manual op spanning vast gezet worden…
Dit is geen eendmotortje die je ff hoont met de scotch brite borstel op de boortol…
Ik heb gebeld met de Franse club en de bussen voor een 2.7 zijn voorgehoond en moeten er juist ingeperst worden en een nieuwe set zuigerveren en klaar is kees! maar voor de 3.0 zijn het verschillende bussen geloof ik! de middenste zijn anders dan de buitenste! niet? wat ik ook ni begrijp bij de Franse club is: een set 2.7 zuigerveren kosten daar in originele maat 97€! een set 3.0 veren kosten 206€ ???? waar ligt ‘t verschil??
Ook de bussen van de fransen dien je in te spannen en na te meten om te zien of ze ovaal zijn geworden. Meestal wel dus, en dan kun je ze fijn opnieuw gaan nahonen. Ik heb te veel ellende gezien van enkel bussen nieuw inpersen en niets na honen. Niet voor mij….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Ten slotte wat mij ook intrigeerd, is dat uw dure sportolie van castrol,niet veel geholpen heeft sinds uw vorige revisie!! algemeen gezien een dure grap
Zonder castrol tws racing was de motor allang geheel in de soep gelopen. Jij kent mijn rijstijl nog niet, ik rijd in 3 uur van amsterdam naar Parijs. Ik rijd in het buitenland, zoals duitsland en Italie niet even 180 km/h maar 2 uur lang 235km/h. De goedkope baggerolie gaat kapot bij temperaturen van boven de 150 graden, de Castrol Racing blijft geheel gelijke eigenschappen houden tot 190 graden. Niet voor niets dat BMW alleen garantie geeft op de M motoren als er castrol tws inzit.
Het olieverbruik is veroorzaakt door slechte cilinders, daar help geen dure olie tegen. Maar ik kan je verzekeren voor 100% dat mijn motor op goedkopere olie nooit 60.000 km met deze cilinders was blijven lopen zonder vast te slaan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:bogaard77 schreef:Nieuwe bussen moet je ook zo inspannen en honen! Die stalen plaat moet volgens de manual op spanning vast gezet worden…
Dit is geen eendmotortje die je ff hoont met de scotch brite borstel op de boortol…
Ik heb gebeld met de Franse club en de bussen voor een 2.7 zijn voorgehoond en moeten er juist ingeperst worden en een nieuwe set zuigerveren en klaar is kees! maar voor de 3.0 zijn het verschillende bussen geloof ik! de middenste zijn anders dan de buitenste! niet? wat ik ook ni begrijp bij de Franse club is: een set 2.7 zuigerveren kosten daar in originele maat 97€! een set 3.0 veren kosten 206€ ???? waar ligt ‘t verschil??
Ook de bussen van de fransen dien je in te spannen en na te meten om te zien of ze ovaal zijn geworden. Meestal wel dus, en dan kun je ze fijn opnieuw gaan nahonen. Ik heb te veel ellende gezien van enkel bussen nieuw inpersen en niets na honen. Niet voor mij….
Ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen bij mijn blok!Volgens Citrods,zien mijn cilinderwanden er nog redelijk goed uit,ietswat verglaasd,maar goed!dus even uitschuren en een set nieuwe veren moeten oplossing brengen hoop ik!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:Ten slotte wat mij ook intrigeerd, is dat uw dure sportolie van castrol,niet veel geholpen heeft sinds uw vorige revisie!! algemeen gezien een dure grap
Zonder castrol tws racing was de motor allang geheel in de soep gelopen. Jij kent mijn rijstijl nog niet, ik rijd in 3 uur van amsterdam naar Parijs. Ik rijd in het buitenland, zoals duitsland en Italie niet even 180 km/h maar 2 uur lang 235km/h. De goedkope baggerolie gaat kapot bij temperaturen van boven de 150 graden, de Castrol Racing blijft geheel gelijke eigenschappen houden tot 190 graden. Niet voor niets dat BMW alleen garantie geeft op de M motoren als er castrol tws inzit.
Het olieverbruik is veroorzaakt door slechte cilinders, daar help geen dure olie tegen. Maar ik kan je verzekeren voor 100% dat mijn motor op goedkopere olie nooit 60.000 km met deze cilinders was blijven lopen zonder vast te slaan!
als uw motor klaar zal zijn,heeft die dan nog een cilinderinhoud van 3.0 liter??door die race spullen er in te bouwen? en zijn dan uw carbu’s nog aangepast aan dat vermogen?? heb je mijn foto’s nog? wat vind jij van mijn nokkenassen?? één ding weet ik wel zeker,als die race spullen goed op mekaar zullen ingelopen zijn, dat je geen olie meer zal verbruiken!! EN ga je je bestaande uitlaatklepjes hergebruiken?? of er een brodie setje in zetten?
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:
als uw motor klaar zal zijn,heeft die dan nog een cilinderinhoud van 3.0 liter??door die race spullen er in te bouwen? en zijn dan uw carbu’s nog aangepast aan dat vermogen?? heb je mijn foto’s nog? wat vind jij van mijn nokkenassen?? één ding weet ik wel zeker,als die race spullen goed op mekaar zullen ingelopen zijn, dat je geen olie meer zal verbruiken!! EN ga je je bestaande uitlaatklepjes hergebruiken?? of er een brodie setje in zetten?
De nokkenassen die ik ga gebruiken zullen ook een scherper profiel hebben, en dat zal wel iets vermogen gaan opleveren. Nu is het zo dat ik de carbu’s eerst origineel laat, en vervolgens als de motor een beetje is ingelopen de hele auto op een rollenbank zet om de definitieve sproeierbezetting vast te stellen. Dat kan je hier laten doen: http://www.speedcentre.nl/
Ik hergebruik mijn eigen RVS uitlaatkleppen, die voldoen namelijk prima. Ik zie de meerwaarde van de Brodie-kleppen niet. Mijn RVS kleppen wegen net zo veel, en hebben een bewezen zeer lange levensduur en betrouwbaarheid.
Helaas, jouw eigen nokkenassen kan ik onmogelijk beoordelen vanaf een foto. Ik zal ze moeten meten, voelen én zien!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste