46 van de 194
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2009 09:43 PM
  [ # 676 ]

De ik wil het ook reacties is wel door de forumcrash.. Wink

Ik zat hier ook al over na te denken, want bij de CX wordt de schakelaar ook warm, vooral in de zomer overdag met licht aan rijden.
Snachts is de verlichting ook erg matig… Maar goed ik ben dan ook H7 van de Xsara gewent wat veel beter is. Maar ik wil gewoon meer geel op de weg.

Ik zie de stekkers op de foto niet helemaal goed.
Maar haal je nu de stekker van de H4 lamp af en ga je vanaf die stekker je eigen stekker met relais er tussen plaatsen?
Dan zou je dus een H4 stekker in male en female moeten hebben? Dan ben je een aardig eind op weg.

Heb je ze voor H3 ook? Want die zitten ook nog in de CX voor groot licht.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 oktober 2009 09:58 PM
  [ # 677 ]

Arjan, de bedrading van een sm lijkt niet op die van een CX. Voor de cx oplossing staat een mooie beschrijving in ‘t cx gedeelte Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2009 10:08 PM
  [ # 678 ]

Dat was toch wel in de bedrading knippen? Dat wou ik ook voorkomen..

Ik moet het binnenkort even opzoeken en een leuke oplossing voor verzinnen.

Maar een H4 lamp is toch in een SM ook gewoon een H4 lamp, of zit die daar in een houdertje en daarachter weer een andere stekker?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 oktober 2009 10:15 PM
  [ # 679 ]

We hebben helemaal niets met de H4-stekker te maken in een sm. Die hebben namelijk nog meer stekkers die je kunt onderbreken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2009 10:18 PM
  [ # 680 ]
Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 oktober 2009 10:40 PM
  [ # 681 ]

Ik ga in mijn SM,op de dimlichten wel H4 sockets plaatsen.
Ik heb hier over nagedacht,en leek mij de goedkoopste oplossing,
als je wil Uw 6 lichten gelijk doen branden.
Als je alle 6 Uw lichtjes wil laten branden met H1,heb je nog een
extra relais per kant nodig.Dus in plaats van 2 nu,worden het er 3 per kant.
Nu als ik H4 zet EN de relais,welke
julie ook gaan plaatsen,moet ik enkel het groot licht van de H4 lampen,
parralel op de relais zetten van het originele grote licht en moet ik geen
extra relais meer plaatsen voor het laten branden van de 6 samen.
Ik moet enkel letten dat mijn bedrading dik genoeg is,de zekering zwaar genoeg
en een zwaar genoeg relais voor het groot licht.
Op de technische controle moet ik dan enkel de 2 draadjes los trekken op de H4 sockets,
van het groot licht. joint

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 oktober 2009 07:28 AM
  [ # 682 ]

Kan een H4-lamp dat wel aan als beide draden tegelijk branden?
Loop je dan niet het risico dat je de lamp zelf verbrandt?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 oktober 2009 09:17 AM
  [ # 683 ]

Bloop: je hebt maar 2 relais nodig. Zo’n relais schakelt makkelijk 2 lampen. = 120watt / 12 volt= 10 Amp.

EW, Nee je schakelt de grootlicht draad aan en de dim lichtdraad uit. Ernaast zitten 2 verstralers = 3 grootlichten per kant!

Mensen die voor je rijden gaan echt gek doen als je dat aan zet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 oktober 2009 07:14 PM
  [ # 684 ]

Ik weet niet of dat ook voor de SM geld, maar voor de CX is dat maar deels waar.

Als de dimverlichting ingeschakeld is dan brand er 1 draad.
Als je het grootlicht inschakeld dan brand de andere draad.

Maar als je de schakelaar half indrukt (sijnstand) dan branden beide draden (ik heb net net uitgetest).
Deze stand moet je dus wel vasthouden met je hand. Bij het verder indrukken van de schakelaar schakel je dus groot licht in en gaat dus de dimlicht draad weer uit.
Of de lamp dit langduurig aankan weet ik niet Wink

Wellicht eens bij de SM eens uit testen of dat ook het geval is Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 06 oktober 2009 07:37 PM
  [ # 685 ]

Als het bij en SM ook het geval zou zijn,gelijk je zegt,Arjan dan zou het nog geen kwaad kunnen.
Toch als je de originele H1 lampjes laat zitten. want dan,als je de schakelaar in een tussenstand
zou houden,dan branden beide H1 lampjes,wat geen kwaad kan.
In mijn geval als ik H4 socquets zou plaatsen,kan dit mss wel,maar dan denk ik nog niet dat het mogelijk
is op een SM om beide lampen samen te laten branden.
Bij de SM moet je draaien en trekken tegelijk aan de hendel. Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 oktober 2009 09:38 AM
  [ # 686 ]

Ik dacht dat standaard het dimlicht ‘seint’ maar dat heb ik veranderd. Inderdaad gaan er korte tijd twee draden aan, maar daar kan de lamp wel tegen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 oktober 2009 09:44 AM
  [ # 687 ]

Come to think of it, het dimlicht loopt via een relais. De Plusdraad daarnaartoe kan je via het grootlicht relais schakelen. Gaat het uit als je seint!!

Damn i’m good.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2009 07:51 PM
  [ # 688 ]
bogaard77 schreef:

Ik dacht dat standaard het dimlicht ‘seint’ maar dat heb ik veranderd. Inderdaad gaan er korte tijd twee draden aan, maar daar kan de lamp wel tegen.

Ik denk ook dat bij langer gebruik van 2 gloeispiralen de lamp het niet lang zal overleven. Zeker niet bij warm weer Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 oktober 2009 07:53 PM
  [ # 689 ]

Gaat al 80.000 km goed. En ik sein heel wat af om die slakken van de linkerbaan af te krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2009 08:04 PM
  [ # 690 ]

Kort seinen is natuurlijk wel iets anders al half uur met beide aan rijden Wink

Profiel  
 
 
46 van de 194
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook