Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:. Meteen de veercilinder maar even reviseren dus. Soms haat ik die auto…
Wat reviseer je eraan? nieuwe teflon ring erin?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ga je niet voor de structurele oplossing, of is dat niet origineel genoeg?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
CX struts?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En die lekken haast nooit meer…
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ga je niet voor de structurele oplossing, of is dat niet origineel genoeg?
Het reviseren van de cilinders lijkt mij vooralsnog voldoende. Ik ben niet ontevreden over de originele cilinders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Als de as en piston goed zijn kan je reviseren. Als daar slijtage op zit,haalt het niet veel uit om andere dichtingen te plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik moet zeggen dat de originele cylinders het prima doen. Maar hoeveel beter CX cylinders het doen vind ik elke keer verbazingwekkend. We hebben ze net weer eens op een DS gezet. Ding komt direkt omhoog, en blijft bijna een hele dag op hoogte staan. De originele werken prima, maar de CX variant doet het beter, en de lekzakken gaan niet lek. Je hebt alleen wel effe een draaibank nodig.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
SM, pijn is fijn?
Succes ermee Waterman, maar dat komt bij jou vast goed. Wel op C-mobile te bewonderen nog?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Als de as en piston goed zijn kan je reviseren. Als daar slijtage op zit,haalt het niet veel uit om andere dichtingen te plaatsen.
Nee hoor. Als de piston ( de zuiger dus in normaal Nederlands ) slijtage vertoont kun je die gewoon weer opknappen. Gewoon opnieuw polijsten. Wat bedoel je eigenlijk met de “as” ???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. Vandaag even de veerclinder uit elkaar gevist. Piston was als nieuw, dus enkel de afdichting vervangen. Daarnaast de retourleiding vervangen. Klaar voor een ritje morgen dus.
Daarnaast heb ik de originele autotelefoon die ooit in de sm zat een beetje aangepast. Eigenlijk komt het er op neer dat alleen de hoorn en de houder gebleven zijn, maar op die hoorn kan ik nu wél mijn GSM aansluiten. Dat ziet er dus leuk uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Leuk! Met de as,bedoelde ik het deel dat aan het knikkertje komt en zichtbaar word als de wagen hoog staat.
De zuiger (piston in het Frans) kan inderdaad gepolijst worden,maar moet je wel rekening houden dat de afdichtkit
mss niet meer sluit…
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman schreef:Daarnaast heb ik de originele autotelefoon die ooit in de sm zat een beetje aangepast.
Mag je met zo’n telefoon bellen tijdens het rijden? Volgens mij wel, omdat ie aan een draadje zit.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
In Belgie mag je niet bellen in de wagen. Met of zonder draad! Als de oompjes U hier snappen is dat 100 €!
Volgens mij niet mag je er in NL niet mee bellen tijdens het rijden. Artikel 61A van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1994 luidt:
“Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.”
Ik denk, dat ‘mobiele telefoon’ zo moet worden uitgelegd, dat het geen vast telefoon is. En met een een draadje aan de auto, wordt de telefoon niet minder mobiel. Het gaat erom, dat je niet bezig bent met nummers draaien als je aan het rijden bent.
Als ik Yuri zou zijn, zou ik het apparaat lekker laten zitten als relikwie uit vervlogen tijden. Dan heb je ook geen ‘torture’ over iets dat kapot gaat aan de auto. En dan zijn we weer waar me moeten zijn.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ja, dan had hij hem ook niet om hoeven laten bouwen. Nee, juist stijl, met zo’n hoorn aan je oor!! (alleen niet tijdens het rijden, natuurlijk)