Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:kreazyV8wuppo schreef:
echter ik zou (als revisiemonteur) even met de losse onderdelen (motor compleet met losse onderdelen zoals zuigers lagers nokkenassen ed. naar een revisiebedrijf gaan welke verstand van zaken heeft aangaande de SM motor.
en dan met name de kleine precisiedingen welke men moet kennen van die motor.laat hun beoordelen wat u heeft, en welke onderdelen vervangen moeten worden en belangrijker HOE .
mvgr wupke
En waar gaan we die vinden in Belgie , of goede adressen in nederland ???
Suggesties A U B
Walter
Ik ben nu samen met Cyril Sars bezig aan mijn motor. Hij werkt samen met een nabij gelegen revisiebedrijf, en samen hebben zij al deze span-platen voor de cilinderbussen gemaakt. Ik ben daar op bezoek geweest, en ben onder de indruk van de kennis van dit bedrijf!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jij bent daar ook geweest, Walter, toen met de 123-ignition. Het bedrijf zit nu trouwens op een andere locatie. Mijn SM staat daar ook en is bijna klaar. (Als Waterman tenminste niet alle tijd claimt… ) Binnen enkele weken kan ik je dan laten weten hoe goed Cyril samen met zijn revisiebedrijf de klus heeft geklaard. Tot dusver ziet het er allemaal heel goed uit.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Dat is best een respectabel toename. Ik heb begrepen dat je ook gasinjectie gaat plaatsen? Wat voor een regelcomputer was je van plan te gebruiken, is het er eentje die ook mee mag beslissen over de onsteking? De benzine blijft wel gewoon via de carbs lopen? Heb je nog overwogen iets zoals een VEMS te gebruiken? Die zou in staat moeten zijn niet alleen de ontsteking te bedienen maar vermoedelijk ook beide gas en benzine injectie in aparte gallerijen aan te sturen…
Ik ben inderdaad bezig met het bekijken van een mogelijkheid voor Gasinjectie. Technisch is dat allemaal mogelijk, met name de installatie van OMVL is geschikt. Het probleem is echter dat ik iemand zal moeten hebben die de boel kan programmeren. Die kerel die dat vroeger voor Carbalt LPG in Amsterdam deed, en het programma voor een paar Cx’en heeft gemaakt, wil het eigenlijk niet doen voor de SM, omdat hij terecht zegt dat het mega veel tijd kan kosten om de boel goed lopend te krijgen……. Omdat mijn auto carburateurs heeft, is het niet mogelijk om gebruik te maken van de injectie-compu. Alles zal dus geheel voor het lpg moeten worden ingebouwd…
Op dit moment lijkt de beste mogelijkheid voor LPG toch een klassieke installatie met mengstukken te zijn. Dat is wel duidelijk minder fraai, maar met 6 losse mengstukken, dus 1 voor elke venturi zal het vermogensverlies zeker minimaal zijn…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
http://www.dp-engineering.nl zou een VEMS voor je moeten kunnen programmeren. Met de WBO2 sensor zou hij ook grotendeels zelf lerend moeten zijn (met een aantal basis instellingen), maar anders zouden de heren van DP engineering het moeten kunnen. Het is immers hetzelfde als benzine, alleen een iets andere stoichiometrische verhouding en dat is maar 1x instellen,.
Maar goed, ik ben benieuwd naar het resultaat hoe dan ook.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:http://www.dp-engineering.nl zou een VEMS voor je moeten kunnen programmeren. Met de WBO2 sensor zou hij ook grotendeels zelf lerend moeten zijn (met een aantal basis instellingen), maar anders zouden de heren van DP engineering het moeten kunnen. Het is immers hetzelfde als benzine, alleen een iets andere stoichiometrische verhouding en dat is maar 1x instellen,.
Maar goed, ik ben benieuwd naar het resultaat hoe dan ook.
Ik heb hun site al eerder eens bekeken en denk inderdaad dat het programmeren van die compu best door hun kan worden gedaan. Voorlopig moet ik echter eerst maar zien dat ik de motor weer voor elkaar krijg. Dat kost namelijk ook al een godsvermogen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wordt zo’n 3liter Maserati-blok daar wel gelukkig van van die hete verbranding van LPG? Ken je mensen die daar de nodige positieve ervaring mee hebben?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Wordt zo’n 3liter Maserati-blok daar wel gelukkig van van die hete verbranding van LPG? Ken je mensen die daar de nodige positieve ervaring mee hebben?
Ja, die ken ik. Een paar zelfs, en dat gaat prima. Alleen wil er nog wel eens een back-fire optreden. Vandaar mijn keuze voor lpi.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vis schreef:een eenvoudige lpg installatie voldoet prima, nooit last van back fires. preventief heb ik wel de grote inlaatbox zo gemodificeerd met 4 veren zodat hij in geval van back fires een stukje omhaag kan springen
Die truc heb ik inderdaad al eens eerder op een sm gezien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En hoe verloopt de motorrevisie inmiddels?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DigiDaan schreef:En hoe verloopt de motorrevisie inmiddels?
De 6 nieuwe zuigers zijn besteld, en het wachten is op de lagerschalen, nokkenassen en kettingen. Deze spullen moeten uit zo’n beetje de hele wereld komen, dus dat kost ff tijd. Zonder de zuigers en lagers kunnen we niet echt verder, dus nu houd ik me bezig met het schoonmaken van de diverse onderdelen. Ook ben ik de hoofdcilinder van de koppeling aan het reviseren en moeten er nog nieuwe rubbers in de motorsteunen. genoeg te doen dus. Ik verwacht in september pas weer te gaan rijden!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jammer, dan komt de winter er weer precies aan
Of rijdt je dan ook gewoon door?
Nu dient de Xantia voor dagelijks vervoer?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Jammer, dan komt de winter er weer precies aan
Of rijdt je dan ook gewoon door?Nu dient de Xantia voor dagelijks vervoer?
Nou, de winter begint volgens mij pas ergens in November, en tot die tijd is het meestal pekel vrij en rijden we lekker door!
De Xantia is aangekocht voor het dagelijkse werk, en heeft een zwaar leven: de ene dag 100 km in de bebouwde kom, de andere dag tot aan de assen in de modder op een bouwterrein. Maar goed, de Xantia krijgt toch al snel zo’n 500 a 600 km per week voor z’n kiezen. Dat zou ik met de sm niet zo snel meer doen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo is het ook, de SM lekker voor mooie ritten houden
Wel regelmatig rijden natuurlijk, maar daar maak ik me geen zorgen over
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Zo is het ook, de SM lekker voor mooie ritten houden
Wel regelmatig rijden natuurlijk, maar daar maak ik me geen zorgen over
Dat gaat wel goed komen hoor, want als alles meezit dan hebben we met een paar weken namelijk een nieuw jachtveld van 150ha in midden-Frankrijk, en mag de SM 1 keer per maand die 1300 km heen en weer gaan afleggen. Nog wel ff LPG regelen natuurlijk ! Maar eerst een verse motor…... vandaag weer aan het mailen geweest voor nieuwe nokkenassen… dat zal nog wel een klus worden om die te vinden. Ik wil namelijk liever geen opnieuw opgelaste en geslepen nokkenassen. Op de een of andere manier ben ik namelijk niet helemaal zeker van de levensduur van die dingen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
en nog een foto van de cilinderkop:
Duidelijk is te zien dat er behoorlijk wat olie is verbrand, getuige te vele koolaanslag in de verbrandingsruimten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste