Precies, en ga er dan voor het gemak van uit dat de bruine en paarse draad voor de verlichting van het knopje zijn, dan houdt je 3 draden over, waarvan 2 massa en 1 voeding.
Die 2 massa’s verbindt je natuurlijk met de massa van de verlichting en schroef je dan aan het chassis, de 12V voor de verlichting (de paarse) tap je af van het voedingsdraadje van het lampje bij de asbak, en dan houdt je uiteindelijk 2 draden over.
Die 2 draden zitten nu al aan de motor, dus dan ben je klaar!
Succes!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Frank, Gompy, weten jullie dit? Past de elek.lift van de armsteun zo in de console of moet de console los en die lift er onder door?
Voor enkel de montage zou je de console kunnen laten zitten. Maar aangezien je ook draadjes moet gaan solderen etc zul je dat ding er toch uit moeten halen. Ik iig wel.
Draadjes gedoe gaat echter veel beter als dat ding eruit is. Daarbij zul je ook wat stukjes voorgesneden tapijt moeten verwijderen.
ps, vergeet de rubberren ring niet.. Ik had de oel weer in elkaar zitten, lag die ring daar nog
Klopt Gompy, ik heb al gezien dat ik tapijt kan verwijderen daar. Daar onder zitten dan eindjes waar je een moer op kan draaien…
Op zich denk ik dat je met de soldeerbout er best bij kunt zonder teveel gedoe…
dat ene ding dat zorgt voor de gordelspanners. ( zit zo’n gele stikker op) moet je ook ff losmaken. Anders past het net niet.
Haal je ‘m los van de bouten waar hij op vast zit en zet ‘m een beetje crea bea met 1 moer vast dan gaat je steun er precies goed overheen.
Welke ene ding?
Dat heb ik niet denk ik, want een Type 1 heeft geen gordelspanners.
ik heb geen pic bij de hand maar het is een een metalen “kastje” ongeveer 4-5 cm lang met een felle gele stikker erop.
Maar goed idd verschil tussen 1 & 2 en dus heb jij er idd geen last van.
Ah, ok… heb idd geen kastje gezien daar….vond dat ik nog redelijk wat ruimte had daar…
Matthijs2006 schreef:Frank, Gompy, weten jullie dit? Past de elek.lift van de armsteun zo in de console of moet de console los en die lift er onder door?
Bij mij pastte ie zo in de console, vanaf de achter-asbak erin geschoven. (ok, de console is nu wel ingescheurd, maar een kniesoor die daar op let )
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ok…dus je hebt hem er niet vanaf boven in laten zakken, maar door de achterkant naar voren geschoven…
We hebben het over een lift ja…
Ik ga wel eens passen hoe of wat…
Van bovenaf lukthet in ieder geval niet. Daar is de lift te groot voor. Je moet aan de achterkant 2 moertjes losmaken en onder het startonderbrekerpaneel nog 2. Daarna kan je een heel eind komen, maar bij mij scheurde / brak het console wel. misschien zijn er nog 2 moertjes bij de radio, maar ik was te lui om te zoeken.
Ohja! Voor de mensen bij wie het inmiddels wel gelukt is, wat doe ik fout als mijn lift niet helemaal naar beneden kan?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
gompy58 schreef:Ik heb de stroomvoorziening gewoon gepakt van de draden die er liggen voor de aansteker voor de achter aansteker.
voor de bediening heb ik een type 1 raamstekker gebruikt.
die kun je volgens onderstaand schema aansluiten..
ik weet niet of je er iets aan hebt maar goed, tis maar ter info.
In mijn Xm heb ik trouwens wel de gordelactief ding losmoeten halen en met een beetje kunst en vliegwerk vast moeten zetten. [/img]
Ik had overigens maar 1 keer 12v nodig. ff simpelgestelt. ik had een + & - en 2 stuur draden. dat was het. Ik heb overigens idd ff geen brandend lampje in de schakelaar. Die moet ik nog ff in orde maken…
Maar waarschijnlijk is het schema van een raamschakelaar dus bijna hetzelfde als van die liftschakelaar?
Sterker nog, het is hetzelfde! Citroen heeft echt niet de moeite genomen verschillende schakelaars te ontwerpen voor dezelfde motoren. De motor die in de lift zit is namelijk hetzelfde als in de deuren voor de ramen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
with a little help van dit draadje, probleemloos deze SUPERoptie aangesloten!
Thx
ah prima! Ik heb er best lang over gedaan voordat ik er achter kwam dat de mijne verkeerd om zat. Hij ging dan ook nooit helemaal naar beneden want dan ging ie aanlopen.
Heb je m goed vastgezet? De boutjes voor en achtrer moeten precies passen, zodat zelfsd de gordelspanners (als je die hebt) weer terug kunnen.
En natuurlijk een afdekslab maken, als die nog niet om de steun zit…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!