Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
BX19trs schreef:Ik heb vandaag de chic opgehaald, wat een verademing een auto die niet stottert en feillooos rijdt, deze chic voelt als nieuw en zo rijdt ie zeker!
Foto’s:
Hieronder de met steenslag beschadigede motorkap.
En een kapotte achterbumper.
Emiel
Deze chic heb ik ook op internet zien staan!
En wat is een chic toch mooi! Prachtig!! Alleen je achter spoiler is ook een beetje ingedeukt.. Maar voor de rest echt prachtig!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ziet er goed uit ! En die schade is niet moeilijk te herstellen. Zeker voor jou niet
Schijt aan originaliteit.
Vandaag heb ik de BX grondig gewassen en helemaal schoongemaakt vanbinnen.
Ik heb hoofdsteunen achterin gemonteerd en heb de chic voorzien van een verse Pioneer-radio!
Zie hier weer nieuwe pics van de chic!
Een smetteloos interieur!
En nouwlijks gedeukt!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ziet er netjes uit Emiel! Hoe staat hij trouwens in werkelijkheid op zijn achterpootjes?
Binnenkort mag je de mijne trouwens even keuren, dan kan ik je nieuwe dame gelijk eens even zien!
De ADALS zijn aan vervanging toe helaas, maar daar wil ik wel in investeren! ik zal morgen kijken of ik m nog acceptabel vind voor de APK, zo ja nieuwe APK zo nee gaat ie deze week naar Kruisheer voor nieuwe ADALS!
Emiel
Als het enige struikelpunt een pers is om de nieuwe lagers in de draagarmen te krijgen, kan ik je wel helpen ...
Schijt aan originaliteit.
wauw, complimenten hoor! Nette Chic
Hier op de sloop in Hoensbroek staat een BX GTi in kleur Gris Dolmen, daar kan je natuurlijk de achterbumper en motorkap (korte kap) afhalen..
Verder zie ik een lichte identiteitscrises, gezien een achterlicht groen is, de ander zwart..
deur63 schreef:wauw, complimenten hoor! Nette Chic
Hier op de sloop in Hoensbroek staat een BX GTi in kleur Gris Dolmen, daar kan je natuurlijk de achterbumper en motorkap (korte kap) afhalen..
Verder zie ik een lichte identiteitscrises, gezien een achterlicht groen is, de ander zwart..
oeps (kleurenblind…)
dat gaat veranderen, ik heb nog twee sets liggen!
Emiel
BX19trs Geplaatst: 03 Jun 2007 17:33 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
deur63 schreef:
wauw, complimenten hoor! Nette ChicHier op de sloop in Hoensbroek staat een BX GTi in kleur Gris Dolmen, daar kan je natuurlijk de achterbumper en motorkap (korte kap) afhalen..
oeps (kleurenblind…)
daar had de mijne ook last van
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Er staan hier vlakbij nog 2 chics op de sloop Emiel..
Ijs schreef:Er staan hier vlakbij nog 2 chics op de sloop Emiel..
Wanneer gaan we kijken???
Emiel
De chic heeft een verse APK.
De handremkabels waren doorgesleten op de buitenmantel van plastic, dit was dus geen afkeur, ik heb hier netjes een slang omheen gedaan..
De ADALS hebben zowel links als rechts een tikje speling, dit is natuurlijk niet goed, de BX gaat dus volgende week richting dealer, echter voor de APK is dit geen afkeur, ik zal uitellegen waarom:
Volgens de regels (ik heb net weer heroriëntatie gedaan) mag er niet meer speling op wielgeleidingselementen zitten dan 1mm in werkrichting en mag de wielgeleider niet iets “raken” .
Dit is dus bij een geringe speling L<—->R gevoeld aan het wiel, oftewel het wiel naar je toetrekken en van je afdrukken, geen probleem, want de werkrichting is haaks op de as van het lager.
Aleen ADALS afkeuren als de draagarm hetgene raakt waar hij ingeklemd zit! of dat de speling zodanig is dat hij de 1mm passeert in werkrichting!
Emiel
BX19trs schreef:Ijs schreef:Er staan hier vlakbij nog 2 chics op de sloop Emiel..
Wanneer gaan we kijken???
Emiel
Volgens mij zijn die juist op de bult voor de pers gegooid….........
eentje in elk geval.
Wie kan de achterbumpers redden en de spoilers?
Emiel
Emiel,
als jij nu ff belt morgen, wil ik wel gaan kijken als ze er nog zijn…......
Groet,
Jitze