brandstofpomp lekt als gieter
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 31 mei 2007 01:45 AM

heb een C15 diesel met een Bosch brandstofpomp

bij rijden lekt de pomp als een gieter.
het drupt niet maar het stroomt…
ik zie niet waar ie lekt, ‘t lijkt wel van onderen te komen want de zijkanten lijken droog.

zijn er punten waar ik moet beginnen te kijken?

de auto rijdt er trouwens niet minder om…

ben benieuwd naar jullie reacties Very Happy

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 03 juni 2007 11:31 AM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk de keering van je brandstofpomp, te vinden achter de poelie.

Ajeto!!!

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 03 juni 2007 09:48 PM
  [ # 2 ]

dank voor je reactie,
gaa morgen even kijken.

kan Jan Klaas de beun dat eenvoudig repareren of is daar een echte “Boschspecialist” voor nodig Laughing

grts, Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 03 juni 2007 11:55 PM
  [ # 3 ]

Kan jezelf is vrij makkelijk, echter moet wel ff de distributie riem eraf.

Ajeto!!!

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 06 juni 2007 04:50 AM
  [ # 4 ]

Was het niet zo dat je bij een Lucas pompje hier bij kunt door de distributieriem en de poulie eraf te halen, en dat bij een Bosch pomp de poulie en het bovenste deksel waar de regulateur inzit eraf moet?

Test

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 06 juni 2007 10:00 AM
  [ # 5 ]

Ik heb beide gedaan, maar heb bij een Bosch niet het deksel verwijderd.

Ajeto!!!

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 07 juni 2007 11:50 PM
  [ # 6 ]

heb vandaag eens GOED gekeken

was toch de gashendel, lekt nu alleen een stuk meer dan dat de vorige keer deed (in de oude auto…)

wie oh wie kan dit voor mij repareren.
ik heb er echt géén tijd voor om het zelf te doen.

omgeving Amsterdam of Zwolle.

vr gr. Hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 14 juni 2007 08:44 PM
  [ # 7 ]
Keezx schreef:
hugo schreef:

heb vandaag eens GOED gekeken

was toch de gashendel, lekt nu alleen een stuk meer dan dat de vorige keer deed (in de oude auto…)

wie oh wie kan dit voor mij repareren.
ik heb er echt géén tijd voor om het zelf te doen.

omgeving Amsterdam of Zwolle.

vr gr. Hugo

Heb nog een Bosch pomp liggen van een 205 van 1990.
Lekt niet, plm 180000 km gedraaid.
Omgeving Amsterdam

nee dank je,
het bleek toch Surprisedops:  het asje te zijn…

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook