het lampje wat het display verlicht om de gewenste temperatuur in te stellen brandt niet meer. Het display is nu dus leeg. Wie heeft er een tip om e.e.a. weer te laten branden. Ik vrees dat er nogal wat schroefwerk nodig is voordat ik een lampje kan vervangen…...tenzij?(xm 2.5 td 1996)
natuurlijk kan het lampje alleen ook defect zijn (heb er nog nooit van gehoord) maar dan kun je dmv een dunne platte schroevendraaier het paneeltje met beleid !!!!! eruit wippen/lichten.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
En indien mogelijk vervangen met een led-lampje als je toch bezig bent. Ze zijn prijziger dan gewone lampjes, maar gaan minstens 10 jaar mee! Ze zijn met de juiste fitting te bestellen via internet, of misschien de betere automaterialenzaak raadplegen. Ik kan me vergissen, maar hier gaan geloof ik T-5 steeklampjes in?
Groetjes Erik!
xm dashbord
ik heb moeten constateren dat het niet de zekering is maar het lampje.
Tot op heden heb ik vijf torx schroefjes aan de onderzjde van het dashbord gevonden en twee bij de tellers. Zijn er nog meer?
Er zitten nog twee schroefjes achter de stuurkolomhoes, en achter het rechter kapje bij de rij knopjes in het midden van het dashboard zit er nog één, dan zit er nog één achter het kapje van de wieltjes voor de ventilatieroosters in het midden.
Maar kun je het frontje van het aircopaneel er niet gewoon uitpeuteren?
Groetjes Erik!
dashbord lampje
vanmiddag was ik, op zondag, bij garage Pasman. Daar werd het paneeltje er met een schroevendraaier uitgelicht. Niets losschroeven maar dan…..krijg het lampje maar eens uit de fitting. Het is gelukt. Zo’n XM wordt steeds leuker. Louter uit nieuwsgierigheid ga ik binnenkort de dashbordlampjes vervangen.