Heeft iemand ervaring hoe zelf dingen van polyester te maken?
Met mallen bijvoorbeeld, of om kippengaas heen?
Welke spullen heb je ervoor nodig, enz. enz.
Test
Ik kan het hier wel gaan uitleggen, maar je vindt complete “how to”‘s op het net, dus ff googleen zou ik zeggen.
Animal triste post coitum
Re: Zelf poyesther maken?!
Thijsvandebles schreef:Heeft iemand ervaring hoe zelf dingen van polyesther te maken?
Met mallen bijvoorbeeld, of om kippengaas heen?
Welke spullen heb je ervoor nodig, enz. enz.
stuur eens een pbtje naar “boonbeest” hier aktief op het forum, ik dacht op het C4 onderdeel.
Die heeft een handje weg met polyester…..
Heb hem effe opgezocht voor je, zie link…
http://www.citroen-forum.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=3089
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb wel eens een basskist gemaakt van polyester voor een vriend van me, dat was een houten frame, met in het midden een houten cirkel voor de speaker, en over het frame hebben we panty-achtige stof getrokken, daarover de draadmatten geplakt met ployester, en dat nadien geschuurd, geplamuurd, geschuurd en gespoten, erg gelikt resultaat is het geworden, en kneiterstevig. Buiten het feit dat ik het spul haat vanwege de troep die je nog jarenlang op je vingers hebt is het naturlijk geweldig spul omdat je er alles mee kan!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
ik heb al wat af gezocht op het net maar hoe je juist de mallen maakt om bvb. een spatbord te maken heb ik nog niet gevonden (wel de rechttoe rechtaan bak maar niet met omgebogen kanten ofzo)
ik lees dus graag mee
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:ik heb al wat af gezocht op het net maar hoe je juist de mallen maakt om bvb. een spatbord te maken heb ik nog niet gevonden (wel de rechttoe rechtaan bak maar niet met omgebogen kanten ofzo)
ik lees dus graag mee
Met hout de grove vormen en met modelleerklei de details :
FutureBXChicdriver schreef:paso schreef:ik heb al wat af gezocht op het net maar hoe je juist de mallen maakt om bvb. een spatbord te maken heb ik nog niet gevonden (wel de rechttoe rechtaan bak maar niet met omgebogen kanten ofzo)
ik lees dus graag meeMet hout de grove vormen en met modelleerklei de details :
ja maar heel de mal moet wel te herbruiken zijn en je moet er dus ook een teruglopende kant mee kunnen maken
leg een spatbord met de buitenzijde op de grond, de teruglopende rand (die bvb aan de motorzijde zit) belet dus dat als je een mal hebt dat je het product eruit kan halen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:
ja maar heel de mal moet wel te herbruiken zijn en je moet er dus ook een teruglopende kant mee kunnen maken
leg een spatbord met de buitenzijde op de grond, de teruglopende rand (die bvb aan de motorzijde zit) belet dus dat als je een mal hebt dat je het product eruit kan halen
Dan moet je denk ik de mal in delen maken zodat je hem er in delen af/uit kan halen…of je zaagt hem eruit met een tol
er is ook zoiets als gietrubber om mallen te maken, kan je achteraf de mal eraf plooien maar dan zit je weer met de stevigheid van de mal, je wil namelijk een strak geheel gaan maken
deelbare mal heb ik ook al aan gedacht
ik zou trouwens ook willen weten hoe je inox verwerkt in een polyester stuk (ik weet dat ze dat doen om bvb. grote watertanks te maken)
kan je dus iets maken in polyester en de motagekant in inox hebben waardoor het volgens mij beter vast hangt ; steviger