![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Purist is een groot woord, in mijn geval wil ik haar rijdend houden en ook netjes en dat is al een helen klus. Ik heb al eens iemand horen zeggen dat het type 1 daschboard rust gevender over komt dan type 2 dasch, daar ga ik in mee.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
ik vind de serie 1 ook mooier, maar als iemand van mij een aankoopadvies wil hebben over een xm, adviseer ik toch echt een serie 2 of serie 1 van 93 of 94 want motorstoringspakhuizen van voorgaande jaren kunnen voor de leek wel in de cijfers gaan lopen !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
ronaldeponald schreef:ik vind de serie 1 ook mooier, maar als iemand van mij een aankoopadvies wil hebben over een xm, adviseer ik toch echt een serie 2 of serie 1 van 93 of 94 want motorstoringspakhuizen van voorgaande jaren kunnen voor de leek wel in de cijfers gaan lopen !
Hier ga ik helemaal in mee, of had ik dit al gezegd ?
Of een type I of type II mooier is, is gewoon een kwestie van smaak, klaar. Het enige wat je moet onthouden is dat de type I gewoon mooier is !
.
Nu C5 tijger…
Haha, het zit nogal diep dus, 2 heuze kampen
Ieder zijn dingetje natuurlijk Als het maar zwart is en betrouwbaar. Misschien dat ik toch naar type1 TD neig omdat ik vermoed dat de type2 TD moeilijker op te voeren is (computer die gechiped moet worden ipv de pomp die zelf regeld) ? Het blok kan uiteraard weer niet standaard blijven (zoals mn vorige autos
)
Ik vind het leuk om weer een andere auto te ‘krijgen’ om weer nieuwe dingetjes te ontdekken en uit te vogelen. Kijken of er nog beetje vlotte bak van te maken is
Ouwe mopperkont
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Type I of type II, het blijft toch een XM. Als je het blok wilt kietelen is het misschien handig om op de dieselpomp te letten ? Je hebt namelijk een Lucas pomp en een Bosch pomp, ik weet verder niet of dat iets voor je uitmaakt. Ik verving zelf bij voorgaande auto’s hele motorblokken, bij de XM heb ik die ervaring niet.
Nu C5 tijger…
.
is er eigenlijk weleens een poll over geweest, serie 1 of serie 2 ?
ik denk dat serie 1 het dan toch moet afleggen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Ik weet wel wat de lucas minder goed (lees: gevoeliger) is met zonnebloem olie qua opbrengst moet het niet veel schelen denk ik. De standaard oud-type pompen kunnen zelfs corrigeren tot ongeveer 1.4 bar (Standaard is 1.0 geloof ik?). Ik denk/vrees dat de pomp met ecu graag een andere map wilt. En daar zitten weer de nodige kosten aan.
Keuzes keuzes…
Ouwe mopperkont
ronaldeponald schreef:.
is er eigenlijk weleens een poll over geweest, serie 1 of serie 2 ?ik denk dat serie 1 het dan toch moet afleggen
ben bang van niet de meeste vinden toch de serie 1 mooier
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2862.jpg)
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180905
.
Nu C5 tijger…