5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Betrouwbaarste Citroen: Welke?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2007 10:16 PM
  [ # 61 ]
garagestmarien schreef:

ik doelde op de CX TRD Turbo 2 en de XM 2.5 TD
dat zijn blokken waar je echt grotere kans op problemen heb dan met andere blokken

o ja? waarom is dat dan? gaat het om die turbo?

ik dacht bij beide dat de kop het zwake punt was Wink

over de turbo zelf heb ik nooit extreme verhalen gehoord.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 juni 2007 10:19 PM
  [ # 62 ]

omdat mijn jacqueline op de markt kwam als turbo, maar nu heeft ze gewoon een platte motor. ik heb dat vaker gezien, dat de turbomotor door een gewone is vervangen. misschien toch problemen met die lucht?

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 juli 2007 02:16 AM
  [ # 63 ]

Beetje late reactie, maar nog even over het bovenstaande: de CX TRD Turbo2 is inderdaad berucht, maar dat had voor zover ik weet niets te maken met de turbo. De blokken schijnen gevoelig te zijn voor scheuring, omdat er gebruik is gemaakt van kwalitatief zwak materiaal. Dit zou dan ook alleen gelden voor de Turbo 2, de eerste serie heb ik geen negatieve geluiden over vernomen. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, heb me (helaas) nooit een CX kunnen veroorloven.  Wink

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 13 juli 2007 02:47 PM
  [ # 64 ]

1: onze Xantia 1.8 16V, tot nu toe alleen gestotter en heeel zuinig rijden.
2: onze GSA, sloeg vaak af en kreeg haar maar moeilijk aan de praat door een defecte condensator. Die vervangen en geen probleem meer mee gehad.
3: Mijn eerste BX14RE met 150 motor. Met ongeveer 350.000 op de teller naar de sloop gegaan. 1 liter olie op 100 kilometer, met gas geven extreem naar links trekken en dat soort flauwekul maar nooit aan de kant gestaan met die auto.

De meest onbetrouwbare auto was de 16TZI. Met warme motor wilde ze gewoon niet meer normaal rijden en zeker niet op de autobaan. 86 keer mee naar de garage geweest veel geld aan uit gegeven maar mocht niet baten. Toch een jaar in gereden tot er een R5 voor me langs af sloeg en de BX total loss reed. De R5 had alleen een kapotte koplamp Confused

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook