Ik kan via mijn werk een AX kopen, maar nu is mijn volgende vraag :
Het is een compleet kale AX, met 220.000 km, op de teller, hevige lekkende koppakking (olie-hoekje), achterbak verroest in de randen, kapotte ashoes en vastzittende remmen. dast laatste is geen probleem eigenlijk, das 15 minuten werk, maar toch.
Hij is wit en echt helemaal uit en afgeleefd (deuken, vaal, gaten in stoel)
Wat zou zo’n AX waard zijn, of wat is een redelijk bedrag voor zo’n auto ???
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
max 100 en dan moeten de banden nog een beetje zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wat de sloop ervoor geeft lijkt me!
Hoewel, jij als handige klusser kan er vast nog wel een paar jaar in rondrijden voor weinig…
Re: AX kopen
vortex schreef:Het is een compleet kale AX, met 220.000 km, op de teller
Klinkt goed! Type I of II?
vortex schreef:hevige lekkende koppakking (olie-hoekje)
Dat wordt bijna standaard meegeleverd op een gebruikte ax, geen punt voor de geoefende sleutelaar.
vortex schreef:achterbak verroest in de randen
Komt ook veel voor, kan ie ook heel oud mee worden. Let goed op de dorpels!
vortex schreef:kapotte ashoes en vastzittende remmen. dast laatste is geen probleem eigenlijk, das 15 minuten werk, maar toch.
Dat eerste is ook niet gek veel werk, ook geen punt.
vortex schreef:Hij is wit en echt helemaal uit en afgeleefd (deuken, vaal, gaten in stoel)
Als dat geen probleem voor je is, zie volgend punt:
vortex schreef:Wat zou zo’n AX waard zijn, of wat is een redelijk bedrag voor zo’n auto ???
Kopen dus! Prijsje, mwah ik zou er max. 100 voor geven, zeker omdat het een crisis-versie betreft, beetje afhankelijk ook van de APK. Succes!
Als ik het zo eens hoor, niet meer dan 50.
Voor 100 of 150 euro kan je een leuke aangeklede versie krijgen die slechts 1 of 2 van de bovenstaande problemen heeft…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ben benieuwd hoe het nu afgelopen is?
kakanox schreef:precies. 50 euro. max.
ik heb een (lelijke) GTI gekregen met een kapotte ontsteking en lichte schade in ruil voor 100 euro die ik nog van de oude eigenaar kreeg…
Heb je die nog? Welke kleur?
Een GTI voor 100 euro is wel heel erg weinig…
Rob GT schreef:Ben benieuwd hoe het nu afgelopen is?
kakanox schreef:precies. 50 euro. max.
ik heb een (lelijke) GTI gekregen met een kapotte ontsteking en lichte schade in ruil voor 100 euro die ik nog van de oude eigenaar kreeg…Heb je die nog? Welke kleur?
Een GTI voor 100 euro is wel heel erg weinig…
Hij kreeg er zelfs 100 euro bij
Because weight is just a waste of Fun
Ik lees dat ie hem ruilt tegen een schuld van 100 euro…?
Moest ‘em idd ook twee keer lezen…
Ik heb het AX’je gekocht.
Alles is tip-top in orde nu, alleen nog een keertje de koppakking vervangen. maar die kost maar 28 euro
heb de AX voor 150 euro gekocht, en is werkelijk nu in tip-top conditie Rijd als een zonnetje, en ook lekker comfortabel !!!!
Nu is be BX aan de beurt, auto ligt al voor de helft uit elkaar, en de restauratie is begonnen
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
foto’s!!!!!!!!!
garagestmarien schreef:foto’s!!!!!!!!!
dat is wel het minste ja
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
ORGA??
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
foto van orga???
Het ORGA van de BX weet ik niet zo snel meer uit mijn hoofd, maar hij is op 2 Februari 1982 hier op naam gezet, en ik meer november 1987 van de bang gerold Van de AX weet ik ook niet, heb ik nog niet naar gekeken eigenlijk. Zal ik morgen effe doen
Maaruh, het weekend zit er weer op. dit weekend niets aan de BX gedaan, de vrouw wou eerst het huis boven helemaal opknappen. dus dat maar eerst gedaan. tja….soms moet je prioriteiten stellen he. maar vanaf morgen gaan we er tegen aan met de BX.
De voorkant he er er nog wel vrijdag na het werk effe snel afgehaald. dus dat is al gedaan. morgen deuren helemaal kaal maken en alvast beginnen met uitdeuken hier en daar.
Dus vanaf morgen, FOTO’S
Morgen, morgen….dit dan?
Mooi wagentje!
vortex schreef:Ik heb het AX’je gekocht.
Alles is tip-top in orde nu, alleen nog een keertje de koppakking vervangen. maar die kost maar 28 euro
vergeet niet dat normaal de kopbouten elke keer nieuw moeten gestoken worden maar dat in praktijk de bouten 1 keer opnieuw gebruikt worden
de jouwe heeft 220000 dus die heeft al minstens 1 keer een nieuwe pakking gehad, dus bouten ook vervangen