Goeden avond,
Na 2 “slechte” dsen bekeken te hebben, heb ik vanavond een DS 21 pallas uit 1970 gekocht. Deze auto heeft een injectie motor, heeft iemand toevallig wat specificaties van deze motor? Ik heb ook op benzine gereden maar dat kan volgens mij beter, heeft iemand ervaring met het afstellen van dit injectie systeem? Zaterdag zal ik hem ophalen, zal dan wat foto’s plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Mathieu.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Weer een mooie dame in de buurt er bij! Wellicht komen we elkaar eens tegen. Veel plezier van je nieuwe aanrwinst.
Goeden avond,
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald!! Zo blij als een klein kind, echter ook al een ongemakje. Moest natuurlijk na een bak koffie weer een stukje rijden, krijg ik hem niet in de achteruit! Uiteindelijk schoot hij in de achteruit maar ook later ging het weer zo moeizaam, best wel lastig eigenlijk. Iemand enig idee wat er loos kan zijn? Hoop morgen wat foto’s te plaatsen.
Groeten,
Mathieu.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mathieu schreef:Goeden avond,
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald!! Zo blij als een klein kind, echter ook al een ongemakje. Moest natuurlijk na een bak koffie weer een stukje rijden, krijg ik hem niet in de achteruit! Uiteindelijk schoot hij in de achteruit maar ook later ging het weer zo moeizaam, best wel lastig eigenlijk. Iemand enig idee wat er loos kan zijn? Hoop morgen wat foto’s te plaatsen.
Groeten,
Mathieu.
Is het een hand geschakelde of een halfautomaat??
Hoi Blooper1963,
Het is een hangeschakelde 5 bak uit 1970.
mvg,
Mathieu
Versnellingsbakolie verversen helpt misschien. Kost (volgens mij) niet veel en kan (mits je de juiste olie er in giet en ook de juiste hoeveelheid) nooit kwaad. Andere vloeistoffen zou ik ook maar meteen verversen, tenzij je zeker weet dat die nog allemaal vers zijn.
Schijt aan originaliteit.
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Lelijke Eend schreef:Versnellingsbakolie verversen helpt misschien. Kost (volgens mij) niet veel en kan (mits je de juiste olie er in giet en ook de juiste hoeveelheid) nooit kwaad. Andere vloeistoffen zou ik ook maar meteen verversen, tenzij je zeker weet dat die nog allemaal vers zijn.
Inderdaad! bakolie verversen en afstellingen van de koppeling nakijken!!
Heb je gegevens over de koppeling,of die reeds is vervangen?
Een gouden raad: als je de bakolie ververst neem dan syntrax van castrol!
De beste die er is,wel niet de goedkoopste maar de beste
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ik zou eerst naar de (weet er het fijne niet van; ff de zoekfunctie gebruiken op dit forum) schakelstangetjes (laten) kijken voordat je de versnellingsbak gaat reviseren…
Wie heeft het over reviseren ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Lelijke Eend schreef:Wie heeft het over reviseren ?
ieksEmmu schreef:voordat je de versnellingsbak gaat reviseren…
iek
Re: 3x is scheepsrecht.
Sjaak de Bollenboer schreef:
Rijd meteen even langs een sleuteldag as zatrdag dan kan je DS-clubleden er naar laten kijken.
Enne, welkom en laat die foto’s maar komen
“we” sleutelclub noord heb deze DS met open armen ontvangen (mooi zwart is niet lelijk….. en hebben het probleem opgelost:
de kabel die de versnellingen inschakeld was niet gefixceerd daardoor kon er alleen in z’n vooruit geschakeld worden. er was te weinig lengte om ook nog de achteruit in te schakelen…............. ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citroen23 schreef:Sjaak de Bollenboer schreef:
Rijd meteen even langs een sleuteldag as zatrdag dan kan je DS-clubleden er naar laten kijken.
“we” sleutelclub noord heb deze DS met open armen ontvangen (mooi zwart is niet lelijk….. en hebben het probleem opgelost:
de kabel die de versnellingen inschakeld was niet gefixceerd daardoor kon er alleen in z’n vooruit geschakeld worden. er was te weinig lengte om ook nog de achteruit in te schakelen…............. ops:
Prachtig!! weer een dame die geholpen is!!
Enkel vind ik het jamer,als ook lid zijnde van de ID/DS club Nederland,dat ik nooit op de hoogte ben,of word gehouden van dergelijke sleuteldagen
Er staan wel gegevens in LA BOMBE,maar er staan nergens adressen te bespeuren.
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citroen23 schreef:Sjaak de Bollenboer schreef:
Enkel vind ik het jamer,als ook lid zijnde van de ID/DS club Nederland,dat ik nooit op de hoogte ben,of word gehouden van dergelijke sleuteldagen
Blooper1963 schreef:
zal dit linkje wel fff (proberen) up to date te houden
en de datum’s staan wel in het clubblad.
p.s. kan wezen dat je het laatste clubblad (hoofdmoto: id/ds cabrio) net bent misgelopen (lag afgelopen donderdag in mijn brievenbus) daarin stond wel het adres maar dat is gezien de zaterdag erop een beetje krap.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank jullie wel voor alle reactie!
Grappig, ben gisteren niet verder gekomen dan ritje Heerenveen-Scharnegoutum en Scharnegoutum IJlst vv!! Dus niet op de sleuteldag geweest, een iedergeval een goede tip van die kabel.
Nu heb ik nog een vraagje, op dit moment staat mijn garage vol met zweedse schone en een grote viegtuigmotor, dus geen plek voor de franse dame. Heeft iemand ervaring met autokleden? Zijn er goede te koop of is het allemaal niets?
Nog gezocht: instructie boekje DS 21 I.E. eventueel in te ruilen instructie boekje D special/special comfort/super.
Friese groeten,
Mathieu.
Mathieu schreef:Grappig, ben gisteren niet verder gekomen dan ritje Heerenveen-Scharnegoutum en Scharnegoutum IJlst vv!! Dus niet op de sleuteldag geweest.
Dit is zeer komisch !