10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 mei 2011 10:46 AM
  [ # 136 ]

Mwah, met een goede behandeling kun je er heus wel weer een tijdje tegenaan. Zo te zien wordt deze auto grondig aangepakt. Keep the good mood up !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
jantje-b
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 29-12-2009

- Berlingo 1900 D
- CX 2.5 GTI
Gepost: 17 mei 2011 03:58 PM
  [ # 137 ]

ja gewoon niks anders dan bravo. Van deze cx kun je weer jaren genieten zo lang hij technische geen keuren gaat vertonen.

nogmaals bravo bravo

Mooie maar gecompliceerde auto’s

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 19 juni 2011 06:00 PM
  [ # 138 ]

Ondertussen is het laswerk klaar. De naden zijn ingesmeerd met Innotec, en overal gesproeid met RX5. Daarna met Rx10 alles ingesmeerd. De achter veerpoten heb ik maar gedemonteerd om het subframe overal goed mee te pakken. Uiteraard de leiding naar de jachtvelden, dus gister twee nieuwe leidingen gemaakt en de cilinders weer in het frame geplaatst. De tank zit er ook weer onder, dus ik kan binnenkort dat lijk weer eens laten draaien. Dat is alweer eventjes geleden namelijk, en ik denk dat ik het geluid weer even moet horen om wat inspiratie te krijgen.

Op MP spotte ik nog een mooie setje met dichtingen en ander spul, dus dat ligt vast klaar voor als het blok begint te zeiken.



Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 25 juli 2011 12:00 PM
  [ # 139 ]

Gister weer even tijd gevonden om verder te klussen aan de CX. De voorschermen wil ik vastzetten met blindmoeren en inbusbouten. Het lijkt me ideaal als het allemaal nog eens los kan, om onder het scherm de roest etc in de gaten te kunnen houden.

Nu loop ik toch aardig vast op het passend krijgen van de verticale strip, parallel een de deurrand. Het lijkt wel of het scherm een andere vorm heeft. Het scherm lijkt te bol, waardoor hij wijkt op het hoogste punt, iets boven de sierstrip. Je ziet daar een duidelijke gap tussen de deur en het scherm.

Gaat het zin hebben om de deur eruit te halen, en de strip op een paar punten tegen de carroserie te bevestigen, en het scherm in feite in de juiste vorm trekken? Of moet het als het loshangt ook al de goede vorm kunnen aannemen?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 augustus 2011 11:46 AM
  [ # 140 ]

Ik heb de deur er maar uitgehaald, en van bovenaf begonnen met vastzetten van het scherm. Mocht het dadelijk te dicht erop zitten, dan kan er altijd nog een spacer tussen. Als het te ver wijkt, dan heb ik gewoon een gaar scherm gekocht van die Fransman.


Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 04 augustus 2011 12:54 PM
  [ # 141 ]

Waar zitten allemaal de bevestigingspunten bij jouw voorscherm? Achter dus sowieso, maar waar nog meer?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 augustus 2011 02:09 PM
  [ # 142 ]

het scherm was te bol he Peter, heb je het idee dat je het nu wel beter hebt kunnen strekken met het vastzetten? heb je de deur er al even tegen aangehouden bijv?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 augustus 2011 02:20 PM
  [ # 143 ]

Goed bezig,denk dat hij van het lange staan een beetje vervormd is.
Als het scherm boven en onderaan vast zit moet hij naad loos aansluiten bij de deurstijl.
Anders daar ook vast zetten ,zit daar orgineel ook vast.(maar dat wist je al)

Voor de rest ,succes met het weder op bouwen.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 augustus 2011 02:23 PM
  [ # 144 ]

@nelis, oorspronkelijk zit het gepuntlast langs de motorkaprand, langs de strip op de foto, en langs het randje, onderaan het zijstuk van de bumer. Ik weet nog niet hoe ik het daaronder moet fixen, want zit in het zicht.

yke, ik heb het idee dat het nu wel iets beter begint te sluiten. Die gap van 4 5 mm trek ik nu wel weg. Hopelijk is het voldoende. Als ik over het hoogste punt ben pas ik de deur wel weer even.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 08 augustus 2011 03:35 PM
  [ # 145 ]

Het scherm zit erin. Ben nog niet helemaal tevreden, dus ik moet wat finetunen. Andere kant deze week erop zetten en dan is de body weer heel.

En dan? Ik denk de ophanging voor even nalopen. Heb al een bovenste fusee gespot die wel errug veel beweegt. Maar die had ik al als spare liggen. Verder de stuurstangen checken, en ik vrees dat ik daarvoor ook een nieuwe smalspoor stang voor moet gaan vinden. Ik ben er nog niet uit of ik puf heb om de bak te verwisslen. Ik heb gare synchromeshen, maar wel een nieuwe bak al klaar liggen.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 08 augustus 2011 05:54 PM
  [ # 146 ]

Je bent nou zo ver gekomen.
De meesten hadden de moed al opgegeven vooraleer ze aan jou auto begonnen waren.
Dus wat weerhoud je om ‘even’ die bak te wisselen, je hebt de nieuwe zelfs al staan?!
Ik zou zeggen, je nog een keertje even kwaad maken en dan ben je blij dat dat ook weer in orde is.
Een gierende versnellingsbak zal je vast gaan irriteren, lijkt mij.

Succes met je groot onderhoud!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 13 augustus 2011 01:03 PM
  [ # 147 ]

Ja is ook wel zo. Nouja, even een koppeling opsnorren ergens en dan moet dat maar gebeuren. Kan ik de zaak daar ook even schoonmaken, behoorlijke ranzige bedoeling nu.

Gisteravond het andere scherm erop gezet. Ging een stuk eenvoudiger dan het linker scherm. Nog even dat stukje scherm links erin lassen, en dan is het wel zo’n beetje klaar.

Ik heb 2 spoorstangen gekocht, ik hoop dat het de juiste zijn.


Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 augustus 2011 01:09 PM
  [ # 148 ]

Dat ziet er alweer een stuk beter uit nice day
Nog effe en je kunt weer zweven.
Neem aan dat alle plaatwerk nu zo goed als klaar is.
Of is er nog meer te doen buiten de motor om dan?
Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 augustus 2011 11:18 PM
  [ # 149 ]

Dat hoop ik ook Frank, al heb ik vandaag toch even 50 meter gezweefd. De schuur uit, en omgedraaid de schuur weer in Wink

Er moest vandaag nog een plaatje in mijn Franse scherm worden gelast. Voor het eerst het plaatwerk stuikend kunnen lassen. Vreselijk lastig met de vorm van dat scherm. Handen tekort! Uiteindelijk de plaat erin gekregen, en van boven naar beneden afgewerkt. Wat duwen en wat kloppen, maar uiteindelijk zat het erin. Na de vakantie het blok eruit en de andere bak erop.

Trouwens, ik liet de cx in de lage stand zakken. Daarna rook ik steeds wat lhm-achtigs. Bleek de lhm in het vat te borrelen en kwamen er flinke dampen uit. Het vat voelde dan weer niet warm aan. Hoe kan dat? Is dat nieuwigheid?






Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 augustus 2011 01:37 PM
  [ # 150 ]

Strak werk, bravo
Dit jaar nog zweven? Of volgend jaar.
Ben benieuwd .


Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook