Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
volgend jaar vrees ik.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Scheelt wel als je nu al denkt het wordt volgend jaar.
Dan kun je nu ook overal de tijd voor nemen en hoef je bepaalde
Dingen niet snel snel te doen
Succes met de verdere opbouw van de dame
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zo, weer wat tijd gevonden. Het blok moet eruit om de bak te kunnen verwisselen. Het blok is inmiddels helemaal los van alle onderdelen. Assen eruit, koelslangen los, kopp kabel, kabelboom, accu, gaskabel, hydrauliek, radiateur eruit. Morgen nog de uitlaat op de flens loshalen en de kmtellerkabel, en dan ben er wel denk ik.
Het was weer eens niet zonder slag of stoot. Wat een gekloot om die ellende los te krijgen. Linkeras zat muurvast. Stabilisator stangetjes met geen mogelijkheid los te krijgen? Hoe wordt dat normaal gesproken gedaan, zolang je die speciale tool niet hebt? Een gewone kogeldrukker voor fuseekogels past er niet omheen, omdat de draad veel langer is dan bij een fuseekogel. De aansluiting op de torsiestang zit ook al niet veel beter.
Morgen de takel er maar eens op zetten en het blok eruit liften. Ben benieuwd!
Het loshalen van je stabilisatorstangetjes is in principe niet nodig. De linker as hoeft er ook niet uit, alleen uit de bak. Om de rechter as eruit te kunnen krijgen maak je de bevestiging van de stabilisatorstang in het subframe los ( 2x m8 bout) en druk m met een bandenlichter opzij, teminste zo doe ik dat altijd.
Maargoed, het is je gelukt begrijp ik? ga zo voort!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zo heb ik het nu gedaan. Maar dat leek me niet helemaal de bedoeling. Het zal ooit ook los moeten als ik de kogel vande bovenste draagarm in de pers wil vervangen, toch? Moet zeggen dat het wel een taaie klus is.
flink rammen met zo’n speciale vork helpt ook wel, maar daarna moet je wel het hoesje vervagnen.
maar voor die bovenste kogel is ook een pers waarmee je ze op de wagen kunt vervangen. Ik geloof dat citroworld die verkoopt.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Vergeet ook de peilstok van de versnellingsbak er niet vooraf uit te halen, anders blijft die ernstig haken achter het subframe!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bx-cannes schreef:Zo, weer wat tijd gevonden. Het blok moet eruit om de bak te kunnen verwisselen. Het blok is inmiddels helemaal los van alle onderdelen. Assen eruit, koelslangen los, kopp kabel, kabelboom, accu, gaskabel, hydrauliek, radiateur eruit. Morgen nog de uitlaat op de flens loshalen en de kmtellerkabel, en dan ben er wel denk ik.
Het was weer eens niet zonder slag of stoot. Wat een gekloot om die ellende los te krijgen. Linkeras zat muurvast. Stabilisator stangetjes met geen mogelijkheid los te krijgen? Hoe wordt dat normaal gesproken gedaan, zolang je die speciale tool niet hebt? Een gewone kogeldrukker voor fuseekogels past er niet omheen, omdat de draad veel langer is dan bij een fuseekogel. De aansluiting op de torsiestang zit ook al niet veel beter.
Morgen de takel er maar eens op zetten en het blok eruit liften. Ben benieuwd!
Denk aan de peilstok van de versnellings bak.
En het kabeltje dat naar je dravi bolletje gaat moet ook van het blok af
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:Vergeet ook de peilstok van de versnellingsbak er niet vooraf uit te halen, anders blijft die ernstig haken achter het subframe!!!
Je was me voor
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Voor 145 e probeer ik het wel met zon vork. Op ebay engeland staan mooie setje met drie vorken. En ik kijk nog even of ik niet ergens de 6304 kan vinden. Het is gewoon een u-profiel met een bout.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
La Léo schreef:Vergeet ook de peilstok van de versnellingsbak er niet vooraf uit te halen, anders blijft die ernstig haken achter het subframe!!!
das een goeie! Ik zal er aan denken. En het boek nog even lezen
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Hier nog wat interessante info over citroen tools, afmetingen en gebeunde copien. http://www.aussiefrogs.com/forum/showthread.php?t=88468&page=2
Interessant!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Het is gelukt! Met dank aan MKatgert! Zo, dat blok is ranzig…Daar gaat nog wat poetswerk in zitten. De bak is al los van het blok. Nu eerst oliebollen, volgend jaar verder!
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Dat viel toch best mee?