12 van de 23
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1980 van bx-cannes; APK!
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 januari 2012 03:15 PM
  [ # 166 ]

Heb het angstzweet nog steeds in m’n handen…

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 03 januari 2012 10:53 PM
  [ # 167 ]

Goed wassen die zweethanden, anders sta je straks met groene vingers op het podium te toeteren Smile. Goed werk, chapeau!

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 januari 2012 12:17 PM
  [ # 168 ]

Laughing

Gister wat gepoetst aan het subframe. Ligt gewoon 1cm vetkoek op Mad 

Hoe haal je dat eraf? Ik heb nu wat met diesel en een kwast geklooid nadat ik de ergste koek eraf had geschept, maar dat wordt ook een vieze bende.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 januari 2012 01:19 PM
  [ # 169 ]

Koud ontvetter ,
Krijg je het ook goed mee schoon

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 januari 2012 02:39 PM
  [ # 170 ]

ok, ga ik dat even gebruiken.

Profiel  
 
Gepost: 04 januari 2012 04:25 PM
  [ # 171 ]

En een plamuurmes. Gewoon eraf steken!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 04 januari 2012 07:37 PM
  [ # 172 ]

Bij het schoonmaken van de GS werkte een plastic lepeltje (bovenste burealade Smile ) heel goed om de ergste meuk eraf te schrapen. Je beschadigt je subframe zo ook niet. Daarna heb ik petroleum gebruikt en een kwast om de boel verder schoon te krijgen. Of neem een beetje Quick ‘n Brite, zo uit de emmer Razz

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 05 januari 2012 09:24 PM
  [ # 173 ]

Jaaa… Quick’n Brite… Let op: bel nu het nummer naast de vlag van uw land en krijg de tweede emmer Quick ‘n Brite voor onderweg helemaal gratis! Maar wacht: als u binnen 15 minuten belt met uw creditcard, dan krijgt u niet alleen die handige emmer voor onderweg er gratis bij, maar ook deze spuitfles waarmee u de verdunde Quick ‘n Brite zo makkelijk over uw subframe kunt uitsproeien!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 08 januari 2012 09:25 PM
  [ # 174 ]

Haha, jullie gebruiken serieus qick n brite? Ik hou het wel bij ontvetter. Ik heb bij Gamesa zo’n joekel van een keukenrol gekocht, dus ik ben er helemaal klaar voor!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 15 januari 2012 08:51 PM
  [ # 175 ]

Weer een stukje verder gekomen. De grootste ranzigheid is uit het motorruim. Het blok is ook wat minder vet. Door een eerder lekkende klepdekselpakking zat er een beste oliekoek op het spruitstuk. Ik heb de zaak eraf geschroefd om schoon te maken en nieuwe pakkingen ertussen te doen, maar nu blijkt het uitlaatspruitstuk dus gescheurd! Bummer, nooit iets van gemerkt. Opz oek naar een nieuwe dus. Misschien kan ik dat bij Civer hier in de stad wel halen.

De remleidingen voor vanaf het t-stuk zijn eruit want die waren gerot aan de wielzijde, morgen nieuwe maken en monteren. Nieuwe flexibele remslangen heb ik al gemonteerd. Ik ga nu ook de binnenste stuurkogels vervangen, omdat ik er nu wel mooi bij kan. Net 2 nieuwe handremkabels besteld bij CTA dus die gaan er ook direct op. Dan kan het blok wel weer terug in de wagen. Ik zet dan na het plaatsen het nieuwe spruitstuk er wel op. Het blok zal dan nog wel beter erin gelepeld kunnen worden ivm de ruimte. Daarna vervang ik nog de twee bovenste fusees want die zijn niet fris meer.

Bij mijn vorige bak had ik lekkende keerringen bij de aandrijfas aansluiting. Kan ik nu bij mijn nieuwe bak ergens aan zien dat ze nog goed zijn, of moet je dat meteen preventief vervangen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 januari 2012 10:14 PM
  [ # 176 ]

Keringen en dergelijke aan de bak vervangen zou ik wel doen.
Nu kun je er mooi bij,en een lekkende kering bij je koppelingsplaat wil je liever niet

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 januari 2012 10:18 PM
  [ # 177 ]

Volgens mij worden de keeringen bij de aandrijfassen bedoelt en deze zou ik zeker even vv nu want als je het zaakje terug bouwt gaat het lekken kan ik uit ervaring spreken.

Moet die krengen nu dus nog een keer gaan vv met de motor ingebouwd en da’s een stuk lastiger. Sad

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 16 januari 2012 11:46 AM
  [ # 178 ]

Idd, 1 bout van het afdekplaatje van de keerring van de rechter as zit vlgns mij op een onbereikbare plek doordat het blok ervoor zit. Ik zal 2 kerringen erin zetten dan. Dure jongens, 2 tientjes /stuk.

Profiel  
 
Gepost: 16 januari 2012 12:15 PM
  [ # 179 ]

Nee joh, nog geen tientje per stuk hoor!
Je moet de 35-1370 van Payen bestellen bij Beunzan of een andere automaterialenzaak.


Ik zou het spruitstuk er wel opzetten voor montage van de motor. Gewoon even radiateur eruit halen, werkt veel prettiger. Die boutjes zijn vrij rottig te monteren als de motor erin zit, omdat je bij de onderste niets kunt zien.


Hoe is je onderste motorsteun eraan toe?
En de schakelstang onderaan het subframe?  Kun je nu ook fijn bij namelijk!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 16 januari 2012 12:30 PM
  [ # 180 ]

Oh ok, dat valt mee. Cxbasis heeft af en toe wat afwijkende tarieven dan.

Dat schakelsysteem is nog helemaal ok, geen spelingen. De motorsteun is ook goed.

Radiator is er al uit. Bij het uittakelen leek de grote boosdoener het uitlaatspruitstuk te zijn. En ik zou hasst zeggen dat je dat er zo weer op kan schroeven omdat je via de voorkant/onderkant zonder radiator overal bij komt. Het inlaat spruitstuk ligt er ook naast. Die kan dan als laatste? Maar misschien schat ik het verkeerd in. Ik zal het nog eens bekijken.

Profiel  
 
 
12 van de 23
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook