Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Heb het angstzweet nog steeds in m’n handen…
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Goed wassen die zweethanden, anders sta je straks met groene vingers op het podium te toeteren . Goed werk, chapeau!
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Gister wat gepoetst aan het subframe. Ligt gewoon 1cm vetkoek op
Hoe haal je dat eraf? Ik heb nu wat met diesel en een kwast geklooid nadat ik de ergste koek eraf had geschept, maar dat wordt ook een vieze bende.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Koud ontvetter ,
Krijg je het ook goed mee schoon
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ok, ga ik dat even gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En een plamuurmes. Gewoon eraf steken!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Bij het schoonmaken van de GS werkte een plastic lepeltje (bovenste burealade ) heel goed om de ergste meuk eraf te schrapen. Je beschadigt je subframe zo ook niet. Daarna heb ik petroleum gebruikt en een kwast om de boel verder schoon te krijgen. Of neem een beetje Quick ‘n Brite, zo uit de emmer
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Jaaa… Quick’n Brite… Let op: bel nu het nummer naast de vlag van uw land en krijg de tweede emmer Quick ‘n Brite voor onderweg helemaal gratis! Maar wacht: als u binnen 15 minuten belt met uw creditcard, dan krijgt u niet alleen die handige emmer voor onderweg er gratis bij, maar ook deze spuitfles waarmee u de verdunde Quick ‘n Brite zo makkelijk over uw subframe kunt uitsproeien!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Haha, jullie gebruiken serieus qick n brite? Ik hou het wel bij ontvetter. Ik heb bij Gamesa zo’n joekel van een keukenrol gekocht, dus ik ben er helemaal klaar voor!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Weer een stukje verder gekomen. De grootste ranzigheid is uit het motorruim. Het blok is ook wat minder vet. Door een eerder lekkende klepdekselpakking zat er een beste oliekoek op het spruitstuk. Ik heb de zaak eraf geschroefd om schoon te maken en nieuwe pakkingen ertussen te doen, maar nu blijkt het uitlaatspruitstuk dus gescheurd! Bummer, nooit iets van gemerkt. Opz oek naar een nieuwe dus. Misschien kan ik dat bij Civer hier in de stad wel halen.
De remleidingen voor vanaf het t-stuk zijn eruit want die waren gerot aan de wielzijde, morgen nieuwe maken en monteren. Nieuwe flexibele remslangen heb ik al gemonteerd. Ik ga nu ook de binnenste stuurkogels vervangen, omdat ik er nu wel mooi bij kan. Net 2 nieuwe handremkabels besteld bij CTA dus die gaan er ook direct op. Dan kan het blok wel weer terug in de wagen. Ik zet dan na het plaatsen het nieuwe spruitstuk er wel op. Het blok zal dan nog wel beter erin gelepeld kunnen worden ivm de ruimte. Daarna vervang ik nog de twee bovenste fusees want die zijn niet fris meer.
Bij mijn vorige bak had ik lekkende keerringen bij de aandrijfas aansluiting. Kan ik nu bij mijn nieuwe bak ergens aan zien dat ze nog goed zijn, of moet je dat meteen preventief vervangen.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Keringen en dergelijke aan de bak vervangen zou ik wel doen.
Nu kun je er mooi bij,en een lekkende kering bij je koppelingsplaat wil je liever niet
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Volgens mij worden de keeringen bij de aandrijfassen bedoelt en deze zou ik zeker even vv nu want als je het zaakje terug bouwt gaat het lekken kan ik uit ervaring spreken.
Moet die krengen nu dus nog een keer gaan vv met de motor ingebouwd en da’s een stuk lastiger.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Idd, 1 bout van het afdekplaatje van de keerring van de rechter as zit vlgns mij op een onbereikbare plek doordat het blok ervoor zit. Ik zal 2 kerringen erin zetten dan. Dure jongens, 2 tientjes /stuk.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee joh, nog geen tientje per stuk hoor!
Je moet de 35-1370 van Payen bestellen bij Beunzan of een andere automaterialenzaak.
Ik zou het spruitstuk er wel opzetten voor montage van de motor. Gewoon even radiateur eruit halen, werkt veel prettiger. Die boutjes zijn vrij rottig te monteren als de motor erin zit, omdat je bij de onderste niets kunt zien.
Hoe is je onderste motorsteun eraan toe?
En de schakelstang onderaan het subframe? Kun je nu ook fijn bij namelijk!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Oh ok, dat valt mee. Cxbasis heeft af en toe wat afwijkende tarieven dan.
Dat schakelsysteem is nog helemaal ok, geen spelingen. De motorsteun is ook goed.
Radiator is er al uit. Bij het uittakelen leek de grote boosdoener het uitlaatspruitstuk te zijn. En ik zou hasst zeggen dat je dat er zo weer op kan schroeven omdat je via de voorkant/onderkant zonder radiator overal bij komt. Het inlaat spruitstuk ligt er ook naast. Die kan dan als laatste? Maar misschien schat ik het verkeerd in. Ik zal het nog eens bekijken.