Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
mcmlxxiv schreef:
Ik wist niet dat dat ook nog op het programma stond, maar e.e.a. was wel stukken makkelijker geweest met het blok eruit. Het zal nu maar zo kunnen zijn dat je je bovenste motorsteun moet losmaken om het blok een beetje te kantelen (om je ringsleutel ertussen te krijgen; maar mss dat dat alleen geldt voor een Douvrin-blok).
T.
Woops, het zit er net allemaal weer in . Hmm, ik regel maar zo’n perske denk ik.
Die lagers zijn nog wel fris, dus die kunnen nog even mee.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
La Léo schreef:
Maar voor een geoefend monteur is het geen punt. Zoals ‘mijn’ Sjors hier:
[.
Wat een powertool, in het echt wat groter dan op de foto!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
De montage van de losse delen. Ik had mijn nieuwe uitlaatspruitstuk binnen, de oude was een hele hap uit. Doordat de radiator en fans eruit waren kon ik er goed bij. Overal nieuwe pakkingen tussen gestoken, en wat kopervet op de draad (of wordt dat zo heet dat het meteen weer wegloopt?).
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Nice! werk aan de winkel!
Wanneer ga je dit doen Peter? ik kom je graag aanmoedigen en op de vingers kijken. Wat een olijk ventje daar op de achtergrond met zijn Scoda trouwens..
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Misschien morgenmiddag, anders over 2 weken pas.
Phhheefff Ik dacht even dat ik mijn blok in de takels zag hangen Zou ik van jouw opgedane kennis en die van MKatgert gebruik kunnen maken om samen met MCM enz en J2K mijn blok weer in de wagen te hangen?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ja hoor, no problem. Ik keek alleen nog even naar de draden-jungle, weet je nog hoe dat zat? Maargoed, eerst dat blok erin, die draden komen later wel.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Vandaag de pers gebruikt om de bovenste fuseekogels erin te persen.
Het ging als een trein. De tool handvast zetten, en eigenlijk staat alles dan meteen gecentreerd. Wel flink wat gelazer om die moer van de oude kogel los te krijgen. Uiteindelijk met hulp van Yke de allebei de kogels op z’n plek. Net toen ik dacht dat het ook wel eens mee kon zitten met zo’n auto, bleek dat een van de kogels niet in het fuseehuis paste. Het was gewoon net iets te dik, waardoor hij met geen mogelijkheid in het fuseehuis wilde.
Gelukkig kon MiGS ons uit de brand helpen door een opstaand randje iets op te vijlen.
Nu nog even een nieuwe o-ring en snap-ring voor de linkeras bestellen, dan kan ik volgende keer de assen er weer in zetten, en de nieuwe handremkabel in het mechaniek monteren.
Uitpersen van de oude kogel
Inpersen van de nieuwe kogel
Laatste stukje persen
Nieuwe shiny kogel in de draagarm
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig,
Nog effe doorbijten en zweven maar!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Goed werk! Welk merk kogel heb je gekocht?
Het ene merk past veel makkelijker dan het andere, ook in de tool. Dit laatste komt vaak door de (diameter van de) hoesjes die niet lekker in de tool passen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Dank!
De ene was van Moog, de ander bij cxbasis gekocht, maar stond geen merk op. Die Moog paste wel goed. Volgende keer ga ik dus eerst de pen even passen in het fuseehuis, voordat ik alles monteer. Nooit gerealiseerd dat het ook wel eens niet helemaal zou kunnen passen.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Vandaag de assen gemonteerd, en de boel afgemaakt. Alles lijkt het zowaar weer te doen. Ook de diravi gelukkig, want die module kwam in twee stukken van de versnellingsbak… Dus na een paar maanden kon de cx weer eens van de steunen af en even van de plek. Binnenkort maar eens een blik lichtblauwe verf eroverheen en dan moet het maar eens klaar zijn.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Goed man! Hoelang heeft de totale klus nu geduurd?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Te lang, maargoed, einde is in zicht!